Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید که ترکیه به تعهدات خود در توافقنامه سوچی درباره سوریه پایبند نبوده است. تاریخ انتشار: 15:22 - 04 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۹۴۹۸

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، بار دیگر بر عدم پایبندی ترکیه به تعهداتش در توافق سوچی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسکوف می‎گوید که طرف ترکیه‌ ای تعهدات خود را در توافق سوچی اجرا نکرده است.

وی درباره ارسال تجهیزات نظامی به ادلب، افزود: تجهیزات نظامی خطرناکی در حال وارد شدن به منطقه ادلب است.

«ادلب»، آخرین پناهگاه بقایای تروریست‌ها در سوریه در نزدیکی مرز مشترک با ترکیه، در روز‌های اخیر شاهد نفس‌های پایانی تروریسم تحت حمایت کشور‌های خارجی است که همچنان تلاش دارند چتر حفاظتی خود را برای بقای آنها در منطقه به دلیل منافع گسترده خود پابرجا نگه دارند.

با ادامه نقض آتش بس از سوی گرو‌های تروریستی، ارتش سوریه در نهایت عملیات خود علیه گروه‌ های تروریستی در ادلب و حلب را آغاز کرد و نیرو‌های سوری از زمان آغاز این عملیات تاکنون پیشروی قابل ملاحظه‌ ای در مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی داشته اند.

بیشتر بخوانید:

همه بازیگران تحولات ادلب و اهمیت نشست تهران مبارزه ارتش سوریه با تروریست‌ها در ادلب یک حق حاکمیتی است

 

شهر‌های راهبردی و مهمی مانند معره النعمان، سراقب، خان طومان و ده‌ ها روستای دیگر تنها طی هفته های اخیر آزاد شدند.

ترکیه در هفته‌ ها و ماه‌ های اخیر تلاش زیادی برای متوقف کردن روند پیشروی‌ های ارتش سوریه در استان‌های ادلب و حلب انجام داده است.

در حالی که ارتش سوریه با سرعت بسیاری در حال پیشروی در استان‌های ادلب و حلب است، ترکیه تحرکات مشکوکی را در شمال سوریه آغاز کرده و به بهانه کشته شدن چند نظامی این کشور از سوی ارتش سوریه، اقدام به اعزام نیرو‌های بیشتری به سوریه کرد.

آنکارا در یک تجاوز آشکار به خاک سوریه، اقدام به استقرار یگان‌ های نظامی خود در شمال این کشور کرده و علاوه بر این ارتش سوریه را تهدید به حملات تلافی جویانه کرده است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سوریه روسیه ولادیمیر پوتین ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از ناتوانی ارتش اشغالگر در جنگ غزه

به گزارش قدس آنلاین، «گادی آیزنکوت»، عضو ارشد این کابینه که پیش از این به عنوان رئیس ستاد ارتش اشغالگر خدمت می‌کرد، گفت که علیرغم استفاده رژیم صهیونیستی از قابلیت‌های نظامی بسیار مهم در طول ۶ ماه گذشته، ارتش تقریباً در پیدا کردن محل اختفای اسرای صهیونیستی ناکام مانده است.

روزنامه معاریو نوشت آیزنکوت در سخنرانی در کنفرانس مرکز دموکراتیک گفت: با وجودی که اسرای ما در فاصله نزدیکی از تل‌آویو قرار دارند اما در آزادسازی آنها شکست خورده‌ایم.

آیزنکوت همچنین سخنان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اشغالگر را در مورد لزوم شکست مطلق جنبش حماس به سخره گرفت و گفت: «ضعیف‌ترین دشمن» خاورمیانه (حماس) بیشترین آسیب را به ما وارد کرد. ما باید در طول پنج سال یا ۱۵ سال آینده این چالش را بررسی کنیم و ما باید دیدگاه استراتژیک خود را تغییر دهیم و با دستیابی به برتری، به جنگ غزه پایان دهیم.

آیزنکوت ماه ژانویه درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی گفته بود: باید از دروغ گفتن دست برداریم و با حرکت به سمت معامله بزرگی که اسرا را شامل می‌شود، شجاعت نشان دهیم.

وی افزود: هیچ دلیلی وجود ندارد که جنگ را در شرایط حساس به شیوه نابینایان ادامه دهیم.

او در ماه فوریه با «بنی گانتس» عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تهدید کرده بود که اگر نتانیاهو به تنهایی تصمیمات مهم را درباره جنگ غزه اتخاذ کند، شورای جنگ را منحل می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • انتقال «سوچی» از زندان به حصر خانگی
  • انتقاد عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از ناتوانی ارتش اشغالگر در جنگ غزه
  • حمله به صهیونیست‌ها جسورانه بود؛ ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد
  • تاکید ایران بر آمادگی دفاعی در جهت صیانت از منافع
  • تحلیلگر آمریکایی: ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟
  • کاهش نیرو‌ها در غزه با هدف رسیدن به توافق با حماس صورت گرفته است
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید