Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دبیرخانه شورای فضای مجازی استان فارس طی اطلاعیه‌ای با اشاره به انتشار اخبار جعلی پیرامون بیماری کرونا ویروس جدید در شبکه‌های اجتماعی، به منتشرکنندگان چنین اخباری هشدار داد که با برخورد قانونی و شدید دستگاه‌های ناظر مواجه خواهند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: با توجه به انعکاس اخباری مبنی بر گسترش ویروس کرونا در برخی مناطق کشور منجمله استان قم، برخی از کاربران فضای مجازی، با انتشار اخبار غیرواقعی، باعث ایجاد رعب و وحشت بین هموطنان شده‌اند و این در حالی‌ست که بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان فارس تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در فارس تایید نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعیه تاکید کرده است که در صورت مشاهده موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان فارس، موضوع در سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز sums.ac.ir، رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

در ادامه این اطلاعیه از شهروندان درخواست شده است که در خصوص بیماری کرونا ویروس جدید صرفا براساس هشدار‌ها و اخبار منتشر شده از سوی مراجع رسمی، عمل کرده و از دامن زدن به شایعات و بازنشر اخبار جعلی که منجر به برهم خوردن آرامش جامعه می‌شود، پرهیز کنند.

اطلاعیه شورای فضای مجازی فارس تاکید کرده است که فعالان فضای مجازی، خصوصا مدیران و کاربران گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از انتشار اخبار غیر مستند و غیر موثق خودداری کرده و در راستای انتشار آموزش‌های پیشگیرانه عمل کنند.

این اطلاعیه از شهروندان درخواست شده که گزارش‌های خود را با مراجعه حضور به مراکز پلیس فتا یا رجوع به نشانی cyberpolice.ir، یا تماس با واتس‌آپ شماره ۰۹۱۶۴۰۱۹۱۵۸ اعلام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هشدار قانونی انتشار اخبار جعلی بیماری کرونا فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار اطلاعیه واگذاری استقلال و پرسپولیس در فرابورس + عکس

سازمان فرابورس با انتشار اطلاعیه‌ای نحوه و شرایط واگذاری سرخابی‌ها را مشخص کرد...

طرفداری| سازمان فرابورس نحوه و شرایط واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را مشخص کرد.

قیمت هر سهام پرسپولیس 3570 ریال و قیمت هر سهام استقلال 2996 ریال است. این اطلاعیه برای استقلال در 31 صفحه و پرسپولیس‌ در 34 صفحه منتشر شده است. طبق اطلاعات منتشر شده متقاضیان تا روز اول اردیبهشت ماه سال جاری برای ارائه مدارک خود فرصت دارند.

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • گاف رسانه اسرائیلی درباره انفجار در اصفهان /این تصویر جعلی است
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال های جعلی آزمون سراسری
  • کاربران ایرانی در میدان نبرد فضای مجازی هم پیروز هستند
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری
  • (تصویر) واکنش احسان علیخانی به انتشار یک عکس جعلی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • انتشار اطلاعیه واگذاری استقلال و پرسپولیس در فرابورس + عکس
  • انتشار اطلاعیه واگذاری استقلال و پرسپولیس در فرابورس
  • هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل در فضای مجازی را اطلاع دهید