Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس بین الملل خرداد- رامتین لطیفی: عمر ۳۸ ساله نماینده ایالت مینه‌سوتا در مجلس نمایندگان آمریکاست. عمر جوان و کم سن و سال مجموعه‌ای از اولین‌ها را در کارنامه‌اش دارد. او اولین آمریکایی-سومالیایی راه یافته به مجلس نمایندگان است. همچنین مسئله‌ای که در ابتدا بیش از پیش نگاه‌ها را به خود جلب کرد و سبب شد که بسیاری از افراد عادی جهان هم یک نماینده مجلس آمریکا را از چهره‌اش بشناسند حجاب اسلامی عمر بود چرا که او اولین نماینده با حجاب مجلس نمایندگان آمریکا نیز هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه عمر اولین زن پناهجو و اولین زن مسلمانی است که توانست تا این رده از سلسله مراتب سیاسی آمریکا بالا برود.

به گزارش خرداد، به تمام مواردی که گفته شد خاصیت آلرژی شدید عمر نسبت به دونالد ترامپ را هم به خصوصیات فردی او اضافه کنید. پس می‌توان نتیجه گرفت با یک شخصیت سیاسی ویژه و نادر در آمریکا مواجهیم که از قضا تنفر و فعالیت‌های رسانه‌ای دو طرفه او و ترامپ علیه یکدیگر سبب جنجال‌ها و کشمکش‌های بسیاری از جمله سنجاق کردن اتهامات و شایعات بسیاری به سینه همدیگر شده است.
برای مثال عمر تنها نماینده‌ای در صحنه سیاست مدرن آمریکاست که بی مهابا و بدون هیچ ترس و
لکنتی، تیز‌ترین و برنده‌ترین انتقادات را علیه رژیم اسرائیل به زبان آورده است. عمر نه تنها رژیم
اسرائیل را یک آپارتاید بچه‌کش ترسو خواند بلکه از سوی دیگر دولت و مجلس آمریکا را به باج‌گیری
از اسرائیل برای سکوت در برابر جنایات این رژیم فاسد در جهان متهم کرد و گفت دلارهای
صهیونیست‌ها سیاستمداران ما را مسحور و هیپنوتیزم کرده است. این اظهارات برای او گران تمام شد و
از دونالد ترامپ گرفته تا نانسی پلوسی اعتراضات شدیداللحنی علیه او و کوچک شمردن و باج‌خواهی
آمریکا در مقابل اسرائیل و دیگر نظرات عمر وارد کردند و کار به جایی کشید که کاخ سفید خواهان
استعفای عمر به خاطر این توهین‌ها شد.
در مقابل اما رژیم اسرائیل در برابر اتهامات عمر ساکت و منفعل نماند و اعلام کرد به مدارک و
اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد عمر با چند واسطه قطری برای جمهوری اسلامی ایران
جاسوسی می‌کند و اطلاعات محرمانه بسیاری را از این طریق به دولت ایران رسانده است. هرچند در
ابتدا این مسئله به دلیل تیتر جذاب "جاسوسی نماینده مجلس آمریکا برای دولت ایران” بسیار جنجالی شد و مورد توجه‌ قرار گرفت اما در نهایت به دلیل اینکه حتی در آمریکا هم اظهارات، مدارک و اطلاعات
نتانیاهو خریدار ندارد، تب داستان خوابید و فراموش شد.
امروز شایعه بزرگی در اخبار پیرامون الحان عمر دست به دست می‌شود که بزرگ‌تر و عجیب‌تر از
شایعات قبلی است. یک مرد مینه‌سوتایی به نام عبدالکریم عثمان، که قبلا رابطه‌ای عاشقانه با عمر
داشته است در گفتگویی با دیلی‌میل مدعی شده که عمر برای کمک به دریافت شهروندی آمریکا توسط برادرش با او ازدواج کرده است!
عمر طبق اسناد دو بار ازدواج کرده که هر دو ازدواج منجر به طلاق شده است. نام همسران قانونی وی
احمد هیرسی و احمد نور علمی است. عبدالکریم عثمان مدعی شده که احمد نور علمی برادر الحان عمر است.

طبق ادعاهای عثمان داستان به سال ۲۰۰۹ برمی‌گردد که احمد برادر الحان عمر به دلیل پذیرفتهنشدن در دانشگاه در آستانه اخراج از آمریکا قرار داشت و عمر برای جلوگیری از این اقدام و نیز کمک
کردن به برادرش برای ورود به دانشگاه و تحصیل با عدم بازگو کردن و مخفی کردن رابطه خواهر و
برادری‌شان به طور قانونی با هم ازدواج کردند و این ازدواج تا سال ۲۰۱۱ که احمد نور علمی به
عنوان شهروند آمریکا وارد دانشگاه شود ادامه داشت. رییس دفتر عمر در مورد این شایعه گفته است که مسائل خانوادگی و شخصی نمایندگان به کسی ارتباط ندارد و بهتر است خبرنگاران در مورد مسائل سیاسی و کاری از خانم عمر سوال بپرسند و در جواب اینکه چرا خود عمر در مورد این شایعه
موضع‌گیری نمی‌کند ادامه داده است که او سخت در حال کار بر روی مسائل مهم است و این شایعات و امور سطحی در برابر مسائلی که او با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند محلی از اعراب ندارد و به
حساب نمی‌آید.
سکوت شخصی الحان عمر، اظهارات دو پهلوی رییس دفترش و نیز اتهام رسوایی جنسی سال گذشته او با حامی مالی انتخاباتی‌اش، تیم مینت، که البته ثابت نشد اما منجر به طلاق مینت از همسرش و فروپاشی خانواده او شد نشان می‌دهد ممکن است واقعیاتی در این شایعه نهفته باشد. در صورتی که این شایعه ثابت شود می‌توان آن را پیروزی بزرگ ترامپ علیه عمر و رسوایی بزرگی برای عمر دانست که به عمر سیاسی کوتاه اما جنجالی‌اش پایان می‌دهد.
برچسب ها: الحان عمر ، ترامپ ، کنگره ، آمریکا ، رسوایی جنسی

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ کنگره آمریکا رسوایی جنسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تجزیه‌طلبی در آمریکا، پس از پیروزی «آبراهام لینکلن» در انتخابات ریاست‌جمهوری طی سال ۱۸۶۰، به واسطه برنامه‌های انتخاباتی ضد گسترش برده‌داری او، تشدید شد. در این زمان، «کارولینای جنوبی» و ۹ ایالت دیگر جدایی خود از ایالات متحده را اعلام کردند و این آغاز جنگی چهارساله در آمریکا بود.

جنگ، ویرانی‌های زیادی به ویژه در جنوب آمریکا برجای گذاشت؛ هرچند از تجزیه این کشور جلوگیری و برده‌داری با اصلاحیه قانون اساسی در سال ۱۸۶۵، برای همیشه لغو شد.

پس از گذشت بیش از دو قرن، به نظر می‌رسد آمریکا با شرایطی مشابه روبه رو شده است. نشریه «نشنال اینترست»، اخیرا در گزارشی با اشاره به خشونت مسلحانه و افزایش شکافت‌های اجتماعی، سیاسی و رشد تفکرات نژادپرستی در ایالات متحده، تاکید می‌کند که مدت زیادی از ورود آمریکا به جنگ داخلی دوم می‌گذرد.

همچنین «باربارا والتر» کارشناس خشونت سیاسی و مشاور «سیا»، در یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال آمریکا تحت عنوان «چگونه جنگ‌های داخلی آغاز می‌شود» نوشت، هیچ‌کس نمی‌خواهد باور کند آمریکا در حال افول است یا به سمت جنگ پیش می‌رود، اما براساس برخی مشاهدات، جنگ داخلی جدید ایالات متحده از مدت‌ها قبل آغاز شده است. والتر تاکید می‌کند: آمریکا در جایگاه کشوری که دموکراسی آن بیش از دو قرن پیش بنا نهاده شده، وارد حیطه بسیار خطرناکی شده است.

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

«آروا محدوی» ستون‌نویس روزنامه «گاردین» هم می‌نویسد: آمریکایی‌ها با خرید سلاح‌های سبک و ساختن پناهگاه‌های زیرزمینی، خود را برای درگیری‌های احتمالی در ایالات متحده آماده می‌کنند. پیش از این هم گاردین در مقاله‌ای نوشته بود، بی‌اعتمادی فزاینده به نهاد‌های سیاسی در آمریکا نشان می‌دهد، این کشور ممکن است در آستانه یک درگیری داخلی جدید باشد.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط «مرکز تحقیقات کالیفرنیا» در ماه ژوئیه، نیمی از آمریکایی‌ها انتظار دارند در چند سال آینده درگیر جنگی داخلی شوند.

«نیکو ایماک» کارشناس نشریه «نشنال اینترست» معتقد است، سیاست‌گذاران آمریکایی باید به جای تمرکز روی ظرفیت جنگ داخلی تنها از طریق گروه‌های مسلح رسمی، بر تعداد فزاینده تلفات در ایالات متحده به دست جنبش‌های غیررسمی افراط‌گرای سفیدپوست تمرکز کنند. این تحلیلگر تاکید می‌کند، حضور گروه‌های افراطی حتی در شرایطی که دست به اسلحه نبرده باشند، باز هم نگران‌کننده است.

البته به گفته «جیسون هیل» استاد دانشگاه، مشکلات ناشی از نژادپرستی در آمریکا اکنون حل شده است. با این حال او معتقد است که در سال‌های اخیر، بخشی از جامعه متشکل از نئومارکسیست‌ها و حامیان جنبش اجتماعی «جان سیاه‌پوستان مهم است»، مبارزه‌ای فعال علیه برتری سفیدپوستان به راه انداخته‌اند. این مبارزه از سال ۲۰۲۰، به گستردگی بی‌سابقه‌ای رسیده است.

یکی دیگر از عواملی که تحلیلگران درمورد آن هشدار داده‌اند، انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در سال ۲۰۲۴ است. به تازگی شبکه خبری «سی ان ان» طی تحلیلی در رابطه با خشونت و جنگ داخلی در آمریکا نوشت، یکی از موارد بروز خشونت و درگیری در ایالات متحده که از سوی وزارت امنیت داخلی برای سال ۲۰۲۴ پیش بینی و به آن پرداخته شده، چرخه انتخاباتی است که می‌تواند به ایجاد درگیری احتمالی در آمریکا منجر شود.

به گزارش شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز»، «ترامپ» در آستانه انتخابات تاکید کرده است، در صورت پیروزی رقیبش «جو بایدن»، رییس جمهور کنونی آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات ها، تصویری آخرالزمانی در ایالات متحده ترسیم خواهد شد.

طی هفته‌های اخیر درگیری میان دولت «بایدن» و «گرگ آبوت»، فرماندار ایالت تگزاس بر سر مرز‌های جنوبی، باعث ایجاد نگرانی‌هایی درباره احتمال بروز تنش شده است. چالش میان این دو سیاستمدار، بعد از حمایت دیوان عالی آمریکا از تصمیم دولت بایدن برای ملزم کردن تگزاس به برداشتن سیم خاردار و دیگر موانع احداث‌شده در طول نقاط مرزی شدت گرفت. این موانع برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی ایجاد شده‌اند که دولت بایدن با مطرح کردن دغدغه‌های زیست‌محیطی و انسانی، خواستار رفع آنها شده است. آبوت، از این خواسته دولت مرکزی آمریکا تبعیت نکرد و در چند بیانیه به مخالفت با بایدن پرداخت و در توئیتی نوشت: «به دولت بایدن اجازه تخریب دارایی‌های خود را نخواهیم داد».

ترامپ رقیب بایدن در انتخابات نوامبر سال ۲۰۲۴، از آبوت در مقابل دولت بایدن حمایت کرد. ترامپ همچنین وعده داد که در صورت انتخاب دوباره در ژانویه ۲۰۲۵، به صورت نزدیک با ایالت تگزاس همکاری خواهد کرد. ۲۵ فرماندار جمهوریخواه هم طوماری را برای حمایت از تگزاس، علیه دولت فدرال امضا کردند. آنها دولت بایدن را به عدم تمایل به حفاظت از مرز‌های آمریکا و مبارزه با مهاجرت غیرقانونی متهم کردند.

تحلیلگران حامی دموکرات‌ها، ترامپ و جمهوریخواهان را متهم به ایجاد جنگ داخلی دوم کرده و تحلیلگران گروه مقابل هم بایدن را به ایجاد جنگ برای پیروزی در انتخابات آتی متهم می‌کنند.

وبگاه «هیل» می‌نویسد: افزایش خصومت میان نیرو‌های مدافع و مخالف ترامپ، چشم اندازی را ایجاد کرده که برای هیچ یک از جمهوریخواهان خوشایند نیست؛ جنگ داخلی حزب جمهوریخواه می‌تواند آن را به دو طیف مختلف تقسیم و راه را برای پیروزی بزرگ دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ هموار کند. جمهوری‌خواهان نگران هستند که جنگ نه تنها کاخ سفید را به خطر بیندازد، بلکه به اتحاد دموکرات‌ها در نهاد کنگره و کنترل بر اداره کشور، در دولت بایدن و حتی پس از آن کمک کند.

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • نتانیاهو خطاب به نماینده‌های کنگره آمریکا: چاره‌ای جز حمله به رفح ندارم
  • تصاویری عجیب و آخرالزمانی از آتش سوزی در برزیل
  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • فرزند آیت‌الله علم‌الهدی شایعه جنجالی را تکذیب کرد
  • (تصاویر) اولین عکس از همسر پژمان جمشیدی؛ نگار فرهمند کیست؟
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • دولت با افزایش بار مالیاتی بودجه مجلس مخالف کرد؟