Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر یکپارچه‌سازی سیاست‌های مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت با اشاره به تدوین سند تنظیم بازار کشور گفت: این سند که آماده ابلاغ است به صورت ویژه کاهش دغدغه‌های مردم در رابطه با بحث معیشت را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس علیرضا گرشاسبی امروز در یک نشست خبری با اشاره به تدوین نقشه راه تنظیم بازار کشور گفت: این سند پس از انجام کارهای کارشناسی اکنون آماده ابلاغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر یکپارچه‌سازی سیاست‌های مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی افزود: براساس این سند تنظیم بازار با تولید و صادرات در یک راستا قرار می‌گیرد و تنظیم بازار به دنبال تقویت تولید و توسعه صادرات غیرنفتی است. 

وی اظهار داشت: این سند پیش‌بینی پذیر بودن تحولات بازار را دنبال می‌کند و در این ارتباط پیشنهاد مشخص ما این است که برای کالاهایی که در یک موقعیت خاص و در مواقعی که عرضه و تقاضا برای یک سری کالاها اولویت‌دار تحت تاثیر قرار می‌گیرد تقویم کالایی داشته باشد. بنابراین براساس نقشه تنظیم بازار با رصد وضعیت این کالا اگر نیاز به مداخله باشد تمهیدات لازم در مورد این کالا اندیشیده شود. 

گرشاسبی با بیان اینکه در ارتباط با اجرایی کردن این سند دو کار انجام شده است، گفت: در حوزه تولید داخل، موجودی کالا، ذخیره‌سازی، بحث‌های لجستیک و حمل و نقل، قیمت‌گذاری، صادرات، اطلاع‌رسانی، فناوری‌های نوین و تجارت الکترونیک از جمله محورهایی است که در این سند به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ همچنین اهم وظایف کلیه نهادهای مرتبط در هر یک از این محورها احصا شده و مجریان باید برنامه‌های خود را در قالب کاربرگی که موسسه در اختیار آنها قرار می‌دهد اجرا کنند. 

در این ارتباط هماهنگی با دبیرخانه تنظیم بازار کشور انجام شده و آنها هم راستا با این سند هستند، این سند به صورت ویژه کاهش دغدغه‌های مردم در رابطه با بحث معیشت را دنبال می‌کند. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: تنظیم بازار معیشت مردم وزارت صنعت نشست خبری تنظیم بازار کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۰۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سوژه اصلی جلسه کارگروه تنظیم بازار این هفته، عرضه گوشت با قیمت‌های نامتعارف بود؛ نظارت بر قیمت تالار‌ها و رستوران ها، عرضه کالا‌های اساسی و کاسبان امین هم از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم