Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور با بیان اینکه ما برای اعلام مشارکت محدودیت قانونی داشتیم و سیستم ما ۹۹ درصد ارتباط داشت و زیر ۱ درصد به ما وصل نبود، گفت: ۴۲.۵۷ درصد میزان مشارکت بود.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان روند یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور، گفت: به لطف خداوند و با همکاری های بسیار خوب و تلاش همه دست گاه های مسئول در امر برگزاری انتخابات به ما کمک کردند و موجب این حرکت بزرگ مردم شدند جای قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ستاد انتخابات را در ۱۰ اردیبهشت امسال با ۱۱۲۳ هیات اجرایی تشکیل دادیم.  

وزیر کشور بیان داشت: آموزش حدود ۳ هزار نفر از دست دست اندرکاران بصورت مستقیم انجام دادیم و حدود ۱۶ هزار نفر ثبت نام انتخابات شرکت که در نهایت بین ۵۲۳۲ توانستیم رقابت داشته باشیم.

رحمانی فضلی اظهار داشت: ۵۷ میلیون ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط بودند که ۲۴ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر در انتخابات در کل کشور شرکت کردند که از این تعداد، ۴۸ درصد بانوان و ۵۲ درصد آقایان بودند.

وی در مورد اینکه وزارت کشور چرا میزان شرکت را اعلام نکرد گفت ما برای اعلام هر مشارکت باید فرآیند قانونی آن را طی کنیم که یکی از آنها تایید صورتجلسه هیات های نظارت و اجرایی و تایید شورای نگهبان و وزارت کشور باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه ما برای اعلام مشارکت محدودیت قانونی داشتیم و سیستم ما ۹۹ درصد ارتباط داشت و زیر ۱ درصد به ما وصل نبود، گفت: ۴۲.۵۷ درصد میزان مشارکت بود.

رحمانی فضلی با اشاره به شرایط برگزاری انتخابات، عنوان کرد: ما در شرایطی این انتخابات را برگزار کردیم که حوادث مختلف از جمله بحث بیماری کرونا و مشکلات آب و هوایی را داشتیم و اتفاقاتی از جمله سقوط هواپیمای اوکراینی اتفاق افتاد که فضای عمومی را علی‌رغم میل مردم عزیزمان تغییر داد و با توجه به شرایط کنونی و میزان آراء، حضور و مشارکت مردم کاملا قابل قبول است و مردم در هر شرایطی آمادگی لازم را برای مشارکت دارند.

وی ادامه داد: ان شالله مجلس جدید بتواند در شرایطی که کشور نیاز به کار و تلاش و وحدت و انسجام و مقاومت در برابر تهدیدات بیگانگان دارد، با تعهد و میثاقی که با مردم دارند این تعهد را عملی کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه از امروز و فردا که فرمانداری‌ها نتایج را ابلاغ می‌کنند، کسانی که اعتراض دارند می‌توانند اعتراضشان را به هیئت‌های اجرایی بفرستند، گفت: هیئت‌ها صرف ۷ روز رسیدگی می‌کنند و بعد ۷ روز هم شورای نگهبان رسیدگی می‌کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا شورای نگهبان وزارت کشور عبدالرضا رحمانی فضلی ستاد انتخابات کشور وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۰۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

معاون وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، سید محمدتقی شاهچراغی ظهر امروز در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کارهای استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

دستگیری کلاهبردار 10 میلیاری با 18 شاکی در ورامین + فیلم

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق 4 راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرزها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از 99 درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

انتهای پیام/

 

  

دیگر خبرها

  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما