Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: با داروخانه‌هایی که اقدام به احتکار ماسک یا گران‌فروشی در این زمینه می‌کنند، برخورد جدی می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، امید جلیلی با اشاره به گشت‌های تعزیرات استان خراسان رضوی  از داروخانه‌ها، اظهار کرد: در روز سوم اسفند ماه، تیم سیار ما به اتفاق اصحاب رسانه از داروخانه‌های سطح شهر بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: در حال حاضر دو موضوع گران‌فروشی ماسک و اقلام ضد عفونی و امتناع از عرضه این محصولات بهداشتی توسط داروخانه‌ها مطرح است که تاکنون برخوردهایی با داروخانه‌ها صورت گرفته و عده‌ای از آنان ابراز کردند که شرکت‌های پخش، این اقلام را گران توزیع می‌کنند که بررسی این موضوع بر عهده معاونت غذا و دارو علوم پزشکی مشهد است. وی ضمن تکذیب خبر مربوط به جمع‌آوری ماسک‌ها از داروخانه‌ها توسط اداره تعزیرات، تصریح کرد: طبق گزارشی که به دستمان رسیده بود، یکی از داروخانه‌های سطح شهر از فروش ماسک خودداری می‌کرد که پس از بازرسی این داروخانه متوجه احتکار ماسک‌ها شدیم، آن‌ها را ضبط کرده و به دانشگاه علوم پزشکی تحویل دادیم تا نسبت به توزیع ماسک‌ها اقدام کند اما از سایر داروخانه‌ها ماسکی جمع‌آوری نشده است. جلیلی افزود: اکنون در حال بازرسی از داروخانه‌ها هستیم و در صورت وقوع هرگونه احتکار و یا گران‌فروشی، برخورد جدی و لازم صورت می‌گیرد. منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی ماسک خراسان رضوی داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد

به گزارش قدس خراسان، مهدی لسان طوسی اظهار کرد: طبق ماده ۶۲ قانون نظام صنفی، فروش و عرضه کالاهای مستعمل یا تاناکورا ممنوع است و هر جا فروش آن دیده شود از طریق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با آن برخورد خواهد شد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد دلیل افزایش فروشندگان لباس‌های مستعمل در مشهد را کم شدن قدرت خرید مردم و افزایش تقاضا برای این نوع پوشاک عنوان و اضافه کرد: این موضوع به شدت در دست بررسی است زیرا ادامه فعالیت آن‌ها به ضرر بخش تولید و عرضه کنندگان قانونی پوشاک در مشهد است.

وی در پاسخ به این سوال که به چه علت واحدهای عرضه کننده پوشاک دست دوم از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری معتبر در حال فعالیت هستند گفت: دلیلش آن است که صاحب واحد صنفی یا فروشگاه پیش از این پروانه کسب برای فروش پوشاک نو گرفته اما بعد نسبت به عرضه پوشاک مستعمل در همان محل اقدام کرده است.

لسان طوسی گفت: با توجه به این که زمستان گذشته سرمای زیادی در مشهد اتفاق نیفتاد و پوشاک زمستانی نیز فروش زیادی در این شهر نداشت از این رو صاحبان واحدهای صنفی مجبور شدند اجناس خود را به قیمت خرید (بدون در نظر گرفتن سود قانونی) بفروشند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد افزود: در فروردین ماه هم صاحبان صنوف پوشاک در مشهد خرید جدید لباس نداشتند و خریدهای جدیدشان از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، لذا قیمت‌ها هم تغییری نداشته و مربوط به سال قبل بوده است و در مجموع نمی‌توان گفت این رسته صنفی در فروردین ماه گران فروشی کرده است.

وی اضافه کرد: قیمت تمام شده تولید پوشاک به دلیل هزینه‌های جانبی و سربار که هر ساله رو به افزایش است، زیاد شده و به طور قطع بر قیمت پوشاک اثرگذار بوده است اما واحدهای صنفی پوشاک مشهد در فروردین ماه گران فروشی نداشته و اجناس ماهیتاه دلیل بالا بودن قیمت تمام شده تولید، گران هستند با این حال نمی توان بروز تخلف گران فروشی از برخی صنوف را هم انکار کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • زمان ابلاغ آیین نامه جدید توزیع برخط دارو
  • حفظ سلامتی با استفاده صحیح از مکمل‌های بدنسازی
  • تهیه زالو فقط از داروخانه / خطر زالوهای صید شده از تالاب‌ها و مرداب‌ها
  • کشف احتکار مواد غذایی به ارزش ۱۸۱ میلیارد ریال در قم
  • آیین نامه جدید توزیع آنلاین دارو در هفته جاری ابلاغ می‌شود