Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@20:12:00 GMT

پیش‌بینی حضور ۱۲ هزار معتکف در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۰۵۸۵

پیش‌بینی حضور ۱۲ هزار معتکف در استان مرکزی

حجت‌الاسلام قربان‌پور، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۲ هزار نفر در استان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت‌اسلام «صفر قربان‌پور» در گفت‌وگویی، ‌با اعلام آمادگی مساجد استان جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اعتکاف، گفت: امسال  ۱۴۴ مسجد جهت برگزاری این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند و اکثر مساجد از جمله مصلای بیت‌المقدس برای بانوان و شرکت‌کنندگان دانشجوی خانم پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های صورت گرفته حاکی از این است که حدود ۱۲ هزار نفر در سطح استان در مراسم امسال حضور داشته باشند، اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۱۰ هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کردند که با توجه به افزایش تعداد مراکز برگزارکننده اعتکاف، تعداد شرکت‌کنندگان افزایش یافته است.

 

وی افزود: نکته قابل توجه در مراسم امسال این است که بالای پنجاه درصد از شرکت‌کنندگان را جوانان تشکیل می‌دهند.

 

قربان‌پور ادامه داد: همچنین حدود ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان مراسم معنوی اعتکاف بانوان تشکیل می‌دهند که این امر نشان‌دهنده شور و شوق بالای جمعیت استان برای شرکت در این فریضه الهی است.

 

وی با بیان اینکه مراسم از سیزدهم ماه رجب آغاز می‌شود و به‌مدت سه روز ادامه دارد، گفت: شرکت‌کنندگان باید قبل از اذان روز ۱۳ رجب در محل برگزاری مراسم حضور داشته باشند.

 

وی در ادامه سخنان خود در‌خصوص سایر برنامه‌های مراسم معنوی اعتکاف، اضافه کرد: فعالیت‌های قرآنی، قرائت نماز، سخنرانی و مراسم جشن برای معتکفان پیش‌بینی شده و اعمال ام‌داوود نیز روز پانزدهم رجب برگزار می‌شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به مراسم معنوی اعتکاف، یادآور شد: ما در تبلیغات برای برگزاری اعتکاف به‌دنبال جریان اداری معمول نرفته‌ایم و اکثر هزینه‌ها بر‌عهده جریان عمومی به‌ویژه خیران و معتکفان بوده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان ضمن تشکر از زحمات فراوان امنای مساجد در برگزاری مراسم، تأکید کرد: ثبت نام  جهت شرکت در مراسم معنوی اعتکاف تا یک ساعت قبل از شروع  مراسم ادامه دارد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایکنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: اعتکاف استان مرکزی مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنندگان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امسال حدود سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به دانه روغنی کلزا اختصاص یافته است . 

مسئولان جهاد کشاورزی کشت کلزا را بهترین جایگزین نوبتی با گندم می‌دانند و یک مرکز خرید هم قرار است شبانه روزی محصول تولیدی کشاورزان را خریداری کند.

شوشتر یکی از قطب‌های تولید کلزا در خوزستان محسوب می‌شود.

پیش بینی می‌شود امسال ۶۳ هزار تن کلزا در استان خوزستان برداشت شود.

برداشت کلزا در شوشتر تا نیمه دوم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد 50درصدی شرکت کنندگان هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
  • پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • راه‌اندازی پویش «وعده صادق» در کردستان
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون نهایی
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • برگزاری جشنواره اذان آوای ماندگار در تبریز
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟
  • آماده باش نیروهای امدادی و درمانی برای یادواره عملیات بازی دراز