Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@03:58:41 GMT

«بخوان به نام عاشقی» برای خسرو آواز ایران

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۰۹۰۱

«بخوان به نام عاشقی» برای خسرو آواز ایران

خرداد: تصنیف «بخوان به‌نام عاشقی» که تقدیمی است به مقام استاد محمدرضا شجریان، با صدای وحید تاج منتشر شد.

به گزارش ایسنا، تاج که از شاگردان استاد شجریان در آواز ایرانی محسوب می‌شود، این قطعه را با آهنگسازی حمید اسماعیل‌زاده و شعری از علیرضا بهرامی، در دستگاه همایون اجرا کرده است.


کوروش بزرگ‌پور نیز نوازندگی تنبک این اثر را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازندگان این اثر که آن‌را تقدیمی به استاد محمدرضا شجریان و علاقه‌مندان او منتشر کرده‌اند، با آرزوی سلامت و طول عمر برای صاحب داوودی‌ترین نوا و دُردانه‌ی موسیقی ایران، تاکید کرده‌اند که شعر و حال و هوای این اثر، متناسب با حال و هوای این روزهای علاقه‌مندان به استاد، برگ سبزی است پیشکش یک احساس جمعی.

برچسب ها: شجریان ، استاد شجریان

منبع: خرداد

کلیدواژه: شجریان استاد شجریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایون شجریان و محسن چاوشی نه گفتند ؛ علیرضا قربانی خواند |‌ ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، «مست عشق» برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری است که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا را به تصویر می‌کشد.

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده از چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود.

پیش از این بنا بود خواننده و آهنگسازِ موسیقیِ فیلمِ «مست عشق» همایون شجریان و سهراب پورناظری باشند؛ اتفاقی که با وجود توافقات ابتدایی، عملی و نهایی نشد.

فیلم «مست عشق» در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با چالش‌هایی در روند تولید مواجه شد. چالش‌هایی که بر سرِ درصد مالکیت بین طرفِ ایرانی و طرفِ ترک بود. هرچند این چالش، تنها چالشِ این فیلم نبود و همایون شجریان و سهراب پورناظری هم با تولید کنندگان فیلم به چالش برخوردند تا آنها هم از این فیلم کنار بکشند.

لحظه‌هایی از بازی پارسا پیروزفر و شهاب حسینی مقابل هم |‌ ببینید

در آذرماه سال ۱۴۰۰، همایون شجریان و سهراب پورناظری در بیانیه‌ای با اعلام کناره‌گیری از فیلم «مست عشق» نوشتند: «با پایان پذیرفتن مراحل تدوین فیلم سینمایی «مست عشق» در جلسه‌ای با تهیه‌کننده محترم فیلم، آگاهی یافتیم که پروژه توان در اختیار گذاردن امکانات مورد توافق در گفت‌وگوهای آغازین جهت ساخت موسیقی را دارا نیست و با نظر به حساسیت و عشق ما به‌نام و جایگاه حضرت مولوی پذیرش هرگونه محدودیتی در خلق و تهیه موسیقی این اثر، ناممکن می‌نمود. پس بنا را بر این نهادیم که از همکاری در این پروژه کناره‌گیری کنیم. با آرزوی بهترین‌ها برای این اثر.»

گویا، بعد از این انصراف عوامل اثر به محسن چاوشی برای اجرای قطعات «مست عشق» پیشنهاد داده بودند که چاوشی به احترام شجریان این پیشنهاد را نپذیرفته است. حالا و در آستانه اکران این فیلم، علیرضا قربانی به عنوان خواننده این پروژه معرفی شده است.

شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، بوراک توزکوپاران، بوران کوزوم، سلما ارگچ، حسام منظور، بنسو سورال و هالیت ارگنچ بازیگرانی هستند که در «مست عشق» حضور دارند.

کد خبر 843768 منبع: تسنیم برچسب‌ها کارگردانان سینمای ایران خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی سینمای ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش عطارشناسی «آواز به عشق در جهان خواهم داد» در نیشابور
  • پرندگان در خواب هم آواز می‌خوانند
  • تعزیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر توسط ایرج خواجه امیری
  • هنرنمایی زیبای دختر دانش آموز روی تخته سیاه با گچ
  • دانلود آهنگ خودم تنها تن‌ها دلم همایون شجریان + متن
  • خداحافظی با پرافتخارترین تیم داوری ایران!
  • همه فوتبالی‌های ایران مهمان زنوزی
  • تصاویر جنجالی دیدوبازدید همایون شجریان و ابی
  • تصاویر جنجالی دید و بازدید همایون شجریان و ابی
  • همایون شجریان و محسن چاوشی نه گفتند ؛ علیرضا قربانی خواند |‌ ببینید