Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با تاکید بر اینکه هیچ مشکل اصولی برای صادرات کالاهای ایرانی به عراق وجود ندارد، گفت: بسته شدن مرز مهران هم به دلیل تغییر مدیریت بوده و بزودی این مرز باز می‌شود.

یحیی آل اسحاق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در ارتباط با روند صادرات به عراق گفت: صادرات کالاهای ایران به عراق روند عادی خود را ادامه می‌دهد و بسته شدن مرز مهران هیچ ارتباطی با موضوع شیوع کرونا ویروس در ایران را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه مرز مهران به دلیل تغییر مدیریت  گمرک عراق بسته شده است، گفت: بعد از استقرار بازرسی‌ها در مرز مهران بزودی این مرز باز می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه صادرات کالا از ایران از سایر مرزها در حال جریان است، گفت: البته دو  کشور ایران و عراق نگرانی‌هایی برای ورود و خروج  مسافر دارند که به دنبال راه‌اندازی‌های سیستم‌هایی برای چک کردن مسافران در هنگام عبور از مرزها هستند بنابراین اگر این شرایط فراهم شود روال تردد مسافران دوباره از مرزهای دو کشور به جریان خواهد افتاد. 

آل اسحاق بیان داشت: هیچ مشکل اصولی در رابطه با صادرات کالا‌های ایرانی با عراق وجود ندارد. 

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات ایران به عراق در سال جاری به میزان صادرات سال گذشته ما به عراق برسد البته این موضوع را هم باید در نظر داشت که گمرک قیمت پایه‌های صادراتی را کاهش داده و در مدتی صادرات ایران دست‌خوش تحولات ماه‌های اخیر در عراق شد. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق صادرات آل اسحاق مرز مهران مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت ایرانی برای همکاری‌های آبی به عراق سفر می‌کند

سفیر ایران در عراق در دیدار با رئیس جمهور این کشور از سفر هیئتی ایرانی در خصوص همکاری‌های آبی با عراق در آینده خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، عبد اللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه 6 فروردین ماه در کاخ السلام از محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در بغداد استقبال کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، رشید و آل صادق درباره عمق روابط بین عراق و ایران و اهمیت توسعه همکاری دو جانبه و ارتقای آن به گونه‌ای که به نفع دو ملت همسایه و مردم منطقه باشد، گفتگو کردند.

به گزارش میدل ایست نیوز، رئیس جمهور عراق تاکید کرد که دیدار با ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود در حاشیه هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر در ایجاد راهبردهایی که تعادل را بین امنیت انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اثرگذار بر محیط زیست برقرار می‌کند، مثمر ثمر بوده است.

رشید افزود: عراق به دنبال افزایش همکاری با ایران و بهره مندی از تجربه آن به ویژه در احداث سد و مدیریت آب است.

وی ضمن آن که از تجربیات ایران در احداث سد و پروژه‌های آب و فاضلاب قدردانی کرد، گفت: اقدامات برای احداث دو سد در راستای استفاده از آب باران و مدیریت مصرف آب در حال انجام است.

رئیس جمهور عراق در دیدار سفیر ایران اعلام کرد موضع حمایتگرانه عراق در برابر مسئله فلسطین ثابت است و باید خشونت‌هایی که مردم غزه در معرض آن قرار دارند پایان یابد.

رشید در ادامه بر ضرورت دستیابی به راه حل نهایی درباره مسئله فلسطین به نفع مردم آن تاکید کرد و مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسئله فلسطین و مقابله با تجاوزات را ستود.

از طرفی دیگر آل صادق بر موضع حمایتگرانه ایران از عراق در حفاظت از امنیت و ثبات آن و اهتمام به تقویت روابط بین دو کشور در زمینه‌های مختلف و توسعه افق‌های همکاری مشترک تاکید کرد.

وی اعلام کرد که هیئتی ایرانی در راستای بررسی استفاده از آب و احداث سدها که در تحکیم همکاری بین دو کشور برای مقابله با شرایط زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند، به عراق سفر خواهد کرد.

به گفته آل صادق این سفر تلاش‌های مشترک برای مقابله با چالش‌های زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی را تقویت خواهد کرد.

گزارش سفیر ایران از روند همکاری‌های دوجانبه بین تهران و بغدادتاکید آل‌صادق و مندلاوی بر افزایش هماهنگی میان ایران و عراق

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم/ تمدید صادرات گاز ایران به عراق
  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد
  • پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲
  • افغانستان و عراق مقصد فرآورده‌های طبیعی و سنتی ایران در سال ۱۴۰۲ بودند
  • هیئت ایرانی برای همکاری‌های آبی به عراق سفر می‌کند
  • واگذاری بازار کشاورزی عراق به ترکیه