Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@00:01:23 GMT

چه خبر از جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی؟

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۱۰۷۴

چه خبر از جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی؟

در پی اظهارات اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر احتمال بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در کشور ثالث، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بررسی‌ها درباره سانحه هواپیمای اوکراینی و جعبه سیاه آن همچنان ادامه دارد و در این زمینه مسلما طبق قوانین بین‌المللی حاکم عمل خواهیم کرد.

به گزارش پول نیوز، پس از سقوط هواپیمای بویینگ ۸۰۰-۷۳۷ اوکراینی در حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) که با خطای انسانی توسط پدافند ایران سرنگون شده بود، بازسازی و بازخوانی جعبه سیاه هواپیما و چگونگی آن به یکی از مهمترین موضوعات در این زمینه تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان روزهای اولیه مسئولان مختلف بر این باور بودند که به احتمال زیاد جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی قابلیت بازخوانی در کشور را دارد اما آن‌ها این نکته را اعلام کرده بودند که اگر این جعبه سیاه قابلیت بازسازی و بازخوانی در ایران را نداشته باشد دو مقصد احتمالی برای این کار وجود دارد که یکی از آن‌ها اوکراین و دیگری فرانسه است.

گرچه این سناریو تا حدی به حاشیه رفت و وزرای مختلف از جمله محمد جواد ظریف -وزیر امور خارجه- اعلام کردند جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به کشور ثالثی نمی‌دهیم اما به نظر می‌رسد احتمالا بازسازی و بازخوانی جعبه سیاه این هواپیما در کشور ثالث انجام می‌شود چرا که نه تنها مسئولان سازمان هواپیمایی به گفته خودشان نتوانستند تجهیزاتی برای بازسازی و بازخوانی جعبه سیاه آسیب دیده از کشورهای دیگر دریافت کنند، بلکه محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- هفته گذشته اعلام کرد که روز گذشته اوکراینی‌ها مدارک هواپیما را تحویل ما دادند که ممیزی می‌شود. همچنین شواهد موجود روی زمین و دیگر موارد را بررسی می‌کنیم و اگر نتوانیم جعبه سیاه را بخوانیم با هماهنگی کشور اوکراین در کشور ثالث این کار انجام می‌شود.

در این زمینه رضا جعفرزاده -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- درباره آخرین وضعیت جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی و چگونگی بازسازی و بازخوانی آن به ایسنا گفت: همچنان بررسی‌ها ادامه دارد و چیزی متوقف نشده است.

وی با بیان اینکه توضیحات وزیر راه و شهرسازی کامل بوده و نیازی به تفسیر بیشتر ندارد، افزود: مسلما طبق قوانین و مقررات بین‌المللی عمل خواهیم کرد و از آن عدول نمی‌کنیم.

البته همچنان بررسی‌ها و پیگیری‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد که نخستین مقصد جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ برای بازسازی و بازخوانی، اوکراین و پس از آن فرانسه است  چرا که این دو کشور از ابتدا این پیشنهاد را به ایران داده بودند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سقوط هواپیما فرودگاه امام خمینی جعبه سیاه رضا جعفرزاده پول نیوز جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی بازسازی و بازخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۱۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سیگار رایگان» پیشکش انگلیس به نیروهای اوکراینی!

به گزارش قدس آنلاین، این اقدام پس از آن صورت گرفته که سربازان نسبت به «گرانی بیش از حد» سیگار در انگلیس و «کمبود» آنها در پایگاه‌های آموزشی شکایت کرده‌اند. یک بسته حاوی ۲۰ سیگار در اوکراین ۱.۷۰ پوند قیمت دارد، در حالیکه این قیمت در بریتانیا از ماه دسامبر گذشته ۱۵.۶۷ پوند بوده است.

روزنامه دیلی‌ تلگراف نوشت، این قرارداد توسط «بن والاس» وزیر دفاع سابق انگلیس و «اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع سابق اوکراین که با یکدیگر همکاری می‌کردند، تسهیل شده است. آنها چنین قراردادی را به درخواست سربازان که گفته بودند کمبود سیگار بر تمرکز آنها در آموزش تاثیر می‌گذارد، تنظیم کردند.

گزارش شده است که این قرارداد اندکی پس از آنکه اوکراینی‌ها در تابستان ۲۰۲۲ وارد انگلیس شدند، منعقد شد اما این خبر تازه چند روز بعد آنکه «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس لایحه‌ای را مبنی بر «ممنوعیت سیگار» برای افراد زیر سن قانونی مطرح کرد، علنی شده است.

مقامات بهداشت و سلامت بریتانیا به دنبال ممنوعیت این قرارداد نیستند زیرا نیروهای اوکراینی برای «افزایش روحیه» شدیدا از آن استقبال می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • پیشکش عجیب انگلیس برای سربازان اوکراینی | رایگان دود کنید!
  • «سیگار رایگان» پیشکش انگلیس به نیروهای اوکراینی!
  • خرید جت شخصی در ایران؛ بررسی افسانه‌ها و واقعیت‌ها
  • رمزگشایی ازجعبه سیاه چهره‌ها