Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@21:54:27 GMT

۹۸ درصد تجهیزات حوزه آب در داخل ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۱۱۱۳

۹۸ درصد تجهیزات حوزه آب در داخل ساخته می‌شود

حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: در زمینه ایجاد و مدیریت دانش در بخش آب و فاضلاب شاهد تحولات عظیمی هستیم به طوریکه بیش از ۹۸ درصد تجهیزات حوزه آب در داخل کشور ساخته می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حمیدرضا جانباز در مراسم یکپارچه سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی استان قزوین که عصر امروز(یکشنبه) در سالن اجتماعات اداره برق برگزار شد، اظهار کرد: در سال 69 اتفاق خوبی در حوزه آب و فاضلاب کشور رقم خورد که قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیش از 99 درصد مناطق کشور تحت پوشش آب سالم قرار دارند و ارگان‌های نظارتی سخت گیرانه وجود دارد و در زمینه توسعه منابع انسانی که محرک توسعه است و هم در زمینه ایجاد دانش در بخش آب و فاضلاب شاهد تحولات عظیمی هستیم و بیش از 98 درصد تجهیزات حوزه آب در کشور ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور ابراز کرد: صرفا بخش کوچکی در شیرین سازی آب مشکل داریم و در سایر زمینه‌ها تحولات شگرفی رقم خورده و خودکفا هستیم و فقط در بخشی از تصفیه لجن به خارج نیاز داریم.

آبرسانی در فاضلاب روستایی جرو ضروریات است

وی افزود: شرکت آبفای روستایی استان قزوین در رده بالایی قرار دارد، البته یکپارچه سازی در سال‌های گذشته مطرح شده بود که به دلیل نبود شرایط و امکانات عملی نشد و پس از آن 500 میلیون دلار برای آبفای روستایی اختصاص داده شد و با پیشرفت‌هایی که صورت گرفت این امکان فراهم شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: ذی نفع اصلی در یکپارچه سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی، مردم هستند و عملی شدن آن نتایج خوبی به همراه خواهد داشت، بویژه در قزوین که هر دو بخش از رتبه بالایی برخوردارند این اقدام موفق‌تر خواهد بود و امکان رسیدن به رتبه اول در سطح کشور را داراست.

وی ادامه داد: ما مکلف شدیم ظرف یک سال گزارش عملکرد داشته باشیم و باید در کنار توجه به آبرسانی در فاضلاب روستایی نیز اقدامات خوبی داشته باشیم.

جانباز در پایان گفت: استفاده از طرح جامع آب برای بهره‌مندی از مقدار بیشتر آب‌های سطحی در استان قزوین ضرورت دارد.
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حوزه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز

علی محمدی در حاشیه بازدید خبرنگاران از تعدادی از روستاهای حاشیه جاده کرج - چالوس گفت: در مجموع ۶۰ هزارو۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان البرز وجود دارد که تاکنون ۳۹ هزارو۵۰۰ واحد آنها نوسازی و مقاوم سازی شده است.

وی ادامه داد: طرح نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی زیر نظر مهندسان ناظر و با استفاده از تسهیلات بانکی با بهره پنج درصد در استان البرز ادامه دارد و در تلاش هستیم تا افق ۱۴۰۷ بیشترین تعداد واحد مسکونی در مناطق روستایی استان را مقاوم سازی کنیم.

تامین زمین ۱۰ هزار واحد مسکونی برای مهاجرت معکوس

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اهتمام وزارت راه وشهرسازی به موضوع مهاجرت معکوس به روستاها گفت : بر این اساس زمین مناسب درمناطق روستایی استان برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده که پس از تصویب در شورای مسکن استان عملیات ساخت این واحدهای مسکونی آغاز می شود.

تهیه طرح هادی برای ۲۴۷ روستا

محمدی با بیان اینکه اکنون ۲۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان البرز وجود دارد ، گفت : از این تعداد ۲۵۰ روستای آنها قابلیت تهیه طرح هادی را دارند که این طرح برای ۲۴۷ روستا تدوین و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: طرح هادی با چشم انداز ۱۰ ساله انواع خدمات و کاربری ها را در روستاها پیش بینی می کند و طرح توسعه روستاها بر اساس این طرح پیش می رود.

مدیرکل بنیاد مسکن البرز افزود: ۱۱۹ پروژه عمرانی با صرف ۲ هزارو۸۹۰ میلیارد ریال طی سال گذشته در زمینه تامین نیازهای خدماتی و عمرانی در روستاهای استان البرز اجرا شد و در مجموع تاکنون در ۸۹ درصد روستاهای دارای طرح هادی البرز پروژه های عمرانی اجرا شده است.

وی ، بهسازی معابر ، جدولگذاری، آسفالت و زیبا سازی محیطی را از جمله اقدامات در اجرای طرح هادی نام برد و بیان کرد: تامین قیر رایگان برای بهسازی معابر روستایی از جمله اقداماتی است که با اهتمام بنیاد مسکن و حمایت دولت در البرز به خوبی پیش می رود.

محمدی افزود : بازنگری طرح هادی در ۱۱۵ روستای استان البرز طی سه سال گذشته انجام شد و امسال نیز اعتبار لازم برای بازنگری این طرح در ۳۲ روستای دیگر تامین شده است که البته باید به ۴۹ روستا تا پایان سال برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند
  • زمینه سازی‌های لازم برای مواجهه با سیل انجام شد
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید