Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@10:19:17 GMT

بارش ۱۷۰ میلی متری در لرستان

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۱۱۶۷

بارش ۱۷۰ میلی متری در لرستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  زینب اکبری کارشناس اداره کل هواشناسی لرستان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی قوی تا ظهر و بعدازظهر روز چهارشنبه افزود: فعالیت این سامانه برای تمام نقاط استان موجب بارندگی، کاهش دما، وزش باد‌های لحظه‌ای شدید شده و برای مناطق مستعد احتمال رخداد صاعقه و تگرگ پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  ادامه داد: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی از سه شنبه شب برای مناطق سردسیر استان و ارتفاعات بارش برف را خواهیم داشت و این سامانه بارشی در ۲ بازه زمانی بامداد سه شنبه تا اواسط روز سه شنبه و از سه شنبه شب تا ظهر چهارشنبه از فعالیت بیشتری برخوردار است.

اکبری با اشاره به اینکه متوسط ۱۳۰ تا ۱۷۰ میلی متر بارش با فعالیت این سامانه بارشی در استان به ویژه در جنوب شرق لرستان تخمین زده می‌شود، گفت: احتمال وقوع سیل دور از انتظار نیست، مه آلودگی و کاهش میدان دید افقی و لغزندگی جاده‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها نیز پیش بینی شده است.

او یادآور شد: براساس الگو‌هایی که تا صبح یکشنبه مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند، پیش بینی می‌شود بارش‌های اکثر نقاط استان به میزان بارش‌های فروردین ماه گذشته باشد با این تفاوت که این بار هسته و تمرکز بارش‌ها برای شرق و جنوب شرق استان خواهد بود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی بارش باران بارندگی شدید سامانه بارشی سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی / بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ انسیه رحمتی افزود: سامانه بارشی از ظهر روز سه شنبه در استان فعال می‌شود که سبب وزش باد لحظه‌ای نسبتا شدید، بارش باران و رگبار باران و رعد و برق می‌شود.
وی گفت: این سامانه در روز سه شنبه تا ظهر چهارشنبه بیشتر مناطق استان بویژه نیمه غربی و بخش‌هایی از شرق شامل شهرستان‌های مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، بخش‌هایی از بجنورد و شیروان را در بر می‌گیرد.
به گفته رحمتی مردم استان در مناطق مختلف کاهش محسوس دمای هوا به میزان هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد را در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه تجربه می‌کنند.
براساس گزارش هواشناسی بیشترین فعالیت این سامانه بارشی در چهارشنبه بعدازظهر تا پنجشنبه در شرق، جنوب شرق و مرکز استان خواهد بود و با توجه به رگباری بودن بارش ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها قابل انتظار است.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا سه شنبه/دمای هوا افزایش می‌یابد
  • صدور هشدار سطح نارنجی / بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • هشدار سیل در گلستان؛ سطح آب رودخانه‌ها بالا می‌آید