Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داود سلمان پور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با بیان اینکه موضوع کرونا ویروس یک موضوع ملی و بین المللی است گفت: برای مدیریت آن داشتن نظم در اولویت ایت

او اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و قوه قضائیه تصمیمات خوبی در این خصوص گرفته اند و از امروز فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمان پور تصریح کرد: توزیع ماسک در مرکز استان انجام می‌شود و از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

معاون عذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه تولید انواع ماسک براساس نیاز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام و براساس نیاز در استان‌ها توزیع می‌شود، ادامه داد: داروخانه‌ها فقط وظیفه دارند اندوخته قبلی خود از ماسک را با قیمت قانونی به فروش برسانند و تا اطلاع ثانوی اجازه عرضه و فروش ماسک را نخواهند داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون گران‌فروشی ماسک در دزفول ثبت نشده است، اذعان داشت: ماسک مورد نیاز به اندازه کافی از طریق دانشگاه علوم پزشکی در مکان‌های موردنیاز توزیع می‌شود.

سلمان پور درخصوص مواد شوینده اظهار کرد: مواد شوینده در استان تهیه و توسط شرکت‌های پخش طی این هفته با قیمت مصوب توزیع می‌شوند البته این مواد جوابگوی کل جمعیت نیست.

او افزود: مواد شوینده در مکان‌های مورد نیاز توزیع می‌شوند، ضمن اینکه با همکاران داروساز هماهنگی شده تا قیمت‌ها اضافه نشود.

رضا پورآیین رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز در این نشست گفت: ماسک برای جمعیت عمومی کاربرد ندارد و فقط بیماران مبتلا و پرستارانی که با بیماران در ارتباط هستند باید استفاده کنند.

او بهترین راه پیشگیری از کرونا را شستشوی مرتب دست‌ها عنوان و بیان کرد: ژل ضدعفونی کننده در روز‌های آینده در دزفول توزیع خواهد شد.

بروز کرونا در چین و به دنبال آن در ایران موجی از نگرانی در بین شهروندان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس علوم پزشکی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده انتظامی گچساران گفت: ۱۹۹ قاچاقچی، خرده فروش، توزیع کننده و نگهدارنده مواد مخدر در این شهرستان دستگیر شدند که از این تعداد ۱۸۱ نفر خرده فروش و ۱۸ نفر نیز قاچاقچی مواد مخدر بودند.
خادمیان اظهار کرد: در این زمینه ۲ باند منهدم و ۷۱ دستگاه خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل داده شد.
وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۳۳ هزار و۷۳۴ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ این شهرستان برقرار شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۲۸ هزارو ۸۵۴ مورد بود بیش از ۱۳ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده
  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی در مراکز عرضه غذا در کرمانشاه
  • ممنوعیت بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • ارسال ۱۳ پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول
  • دستگیری زنی که با موتورسیکلت برقی تریاک توزیع می‌کرد
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد