Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@21:40:54 GMT

ضدعفونی کردن مدارس مهاباد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۱۲۴۰

ضدعفونی کردن مدارس مهاباد آغاز شد

کامبیز شاوله روز یکشنبه در جلسه آموزش و توجیه مدیران مدارس مهاباد در خصوص ویروس کرونا افزود: تعطیلی مدارس برای انجام اقدامات ضدعفونی کلاس درس، مدارس، تجهیزات آزمایشگاهی، دستگیره درها و هرجای دیگری که احتمال آلوده شدن وجود دارد، پیش بینی شده و مدیران باید در کمترین زمان ممکن آن را به طور پیوسته انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مدارس و کلاس‌هایی که درگیر حوزه انتخاباتی بوده‌اند در این طرح در اولویت کاری قرار دارند، اضافه کرد: سه نوع برچسب معرفی ویروس کرونا، نحوه مقابله و پیشگیری از آن در اختیار کلیه مدارس قرار گرفته که باید در هر کلاس و سالن‌های تردد دانش آموزان نصب و در دید قرار بگیرد.

وی ادامه داد: همه غیبت‌های دانش‌آموزان به علت سرماخوردگی و نشانه‌های مرتبط با آن موجه بوده و حتی معلمان اختیار دارند از حضور دانش‌آموزان سرماخورده در داخل کلاس جلوگیری کنند.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد اظهار داشت: تمامی اردوهای دانش‌آموزی، تجمع، حضور در برنامه‌های غیردرسی لغو شده و همزمان مدیران هم باید دستورالعمل‌های ابلاغی را به طور کامل در اختیار معلمان قرار داده و دانش‌آموزان نسبت به آن توجیه شوند.

وی اضافه کرد: در مدارس در صورت مشاهده شدن علایم بیماری کرونا، دانش‌آموزان در اتاق مخصوصی نگهداری می‌شوند تا آنان با حضور والدین خود به پزشک مراجعه کنند و نباید بدون تاییدیه سلامت در مدارس حضور پیدا کنند تا امنیت و سلامت سایر دانش‌آموزان به خطر نیفتند.

«شاوله»، با بیان اینکه تعطیلی مدارس در  حوزه اختیارات شهرستان نیست یادآور شد: تعطیلی مدارس از طریق وزارت بهداشت و درمان به آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود و از طریق اداره کل هر زمان که تعطیلی قطعی شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در ادامه این جلسه اصول و راه‌های پیشگیری از شیوع و گسترش کرونا توسط نماینده شبکه بهداشت و درمان به مدیران مدارس آموزش داده شد.

کرونا ویروس که از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در شهر «ووهان» چین شروع شد، یک بیماری تنفسی مرگبار است.

شمار قربانیان ویروس کرونا در کشور چین از ابتدای شیوع آن به ۲هزار و ۲۳۳ نفر رسیده و بیش از ۷۵ هزار نفر مبتلا داشته است.

در ایران مسئولان وزارت بهداشت ابتلای دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا را در روز چهارشنبه (۳۰ بهمن) تایید کردند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تعداد جان باختگان این ویروس در کشور به هفت نفر رسیده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا پزشک سرماخوردگی شبکه بهداشت و درمان مدیر آموزش و پرورش وزارت بهداشت و درمان انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانش آموزان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟