Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل اتحادیه عرب ضمن استقبال از تشکیل یک دولت وحدت ملی در سودان جنوبی و اعلام حمایت اتحادیه از آن، از جامعه جهانی خواست به "جوبا" در اجرای توافقنامه سازش کمک کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای با استقبال از تشکیل دولت وحدت ملی در کشور سودان جنوبی اعلام کرد: اتحادیه عرب از سودان جنوبی در اجرای شروط باقی مانده توافقنامه توقف درگیری‌ها در این کشور در تمامی ابعاد امنیتی، سیاسی و قانونی که در سال ۲۰۱۸ به امضا رسید، حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالغیط در ادامه از جامعه جهانی خواست به حمایت خود از دولت و مردم سودان جنوبی ادامه دهد تا روند برقراری صلح در این کشور با موفقیت انجام شود.

پس از آنکه ریک مچار، رهبر سابق شورشیان سودان جنوبی با تشکیل دولتی متحد با رقیب دیرینه خود سالوا کر، رئیس جمهور این کشور موافقت کرد، کابینه جدید سودان جنوبی امروز (یکشنبه) در حضور عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان، نخست وزیر اوگاندا، معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی و فرستاده کشور کنیا مراسم تحلیف را به جای آورد.

لینک کوتاه: asriran.com/00303c

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اتحادیه عرب سودان جنوبی اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردپای برخی از کشور‌های اسلامی را در تجاوز اسرائیل به فلسطین شاهد هستیم

امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: دو عامل باعث خشونت و خوی ددمنشی اسرائیل در منطقه شده است که این عوامل حمایت‌های دولت‌های غربی و بی عملی برخی از دولت‌های اسلامی منطقه است.

وی افزود: آمریکا سالیانه سه میلیارد دلار کمک بلاعوض به اسرائیل می‌کند و تسهیلات مورد نیاز اسرائیل از آمریکا تامین می‌شود و حمایت‌های رسانه‌ای از دیگر موضوعات مورد حمایت آمریکا از اسرائیل است.

امیر اکرمی‌نیا مدعیان دروغین حقوق بشر را دولت‌های غربی‌ها خواند و افزود: بیش از بیست هزار زن و بچه در شش ماه اخیر به شهادت رسیده اند ولی ابزار‌های رسانه‌ای آنها برای آزادی زنان در ایران به اخبار کذب می‌پردازند و این از عجایب روزگار است که ادعا‌ها با عمل متفاوت است.

این مقام مسئول با اشاره به خیانت کشور‌های اسلامی در مسئله فلسطین اظهار داشت: متاسفانه ردپای برخی از کشور‌های اسلامی را در تجاوز اسرائیل به فلسطین شاهد هستیم و این کشور‌ها به خاطر حفظ منافع خود از برقراری ارتباط با اسرائیل سر باز نمی‌زنند و این سبب شده است خوی وحشی گری اسرائیل ادامه پیدا کند.

معاون هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: کشور‌های اسلامی این را بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و متاسفانه این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند و علی رغم جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، این کشور‌ها دست از حمایت از اسرائیل برنمی‌دارند.

امیر اکرمی‌نیا به پایداری مردم غزه اشاره کرد و گفت: مردم مظلوم فلسطین در شش ماهه گذشته مقاومت را به معنای واقعی تعبیر کردند و نتیجه این مقاومت دادن شروط به اسرائیل برای اجرای آتش بس است و نتیجه دیگر این مقاومت پاشیدن این رژیم از درون است که اعتراضات مردمی خود اسرائیلی‌ها و استعفای پی در پی عوامل این رژیم می‌باشد.

وی افزود: امروز این خوی درندگی اسرائیل صدای آزادی خواهان و حامیان انسانیت در دنیا را بلند کرده است و متحدان دائمی اسرائیل را به فکر فرو برده است و تشکیل دولت فلسطینی را برای آنها کلید زده است.

امیر اکرمی نیا در پایان گفت: راه مقاومت تنها مسیر نجات فلسطین است و این راه را مردم فلسطین انتخاب کرده اند و نشانه‌های این پیروزی با توجه به ترویج فرهنگ مقاومت در سراسر جبهه مقاومت، قطعا بدست خواهد آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • بلغارستان در آستانه انتخابات زودهنگام پارلمانی
  • ردپای برخی از کشور‌های اسلامی را در تجاوز اسرائیل به فلسطین شاهد هستیم
  • اصولگرایان مجلس دوازدهم به وحدت می‌رسند
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • استقبال از نمایشگاه قرآن بیش از حد انتظار بود
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • برپایی ۳۸ سیاه چادرعشایری در خراسان جنوبی برای استقبال از مسافران نوروز
  • اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان تشکیل شود
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است