Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در سومین نشست زکات استان بوشهر، اظهار داشت: طی ۱۰ ماهه امسال این میزان به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است که نشان از برنامه‌ریزی قوی و تدین مردم استان است.

وی بابیان اینکه ۱۰ سال پیش، میزان زکات جمع‌آوری‌شده در سطح استان بوشهر حدود ۲۴۰ میلیون تومان بود افزود: برای افزایش ۲۰ درصدی دریافت زکات در سال آینده برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی بوشهری با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان بوشهر برای پرداخت زکات، اضافه کرد: با شناسایی مؤدیان زکات زمینه دست یافتن به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان دریافتی زکات در استان بوشهر محقق شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بیان کرد: با این نوع برنامه‌ریزی می‌توان در افق ۱۴۰۴، استان بوشهر به مرز جمع‌آوری ۲۰ میلیارد تومانی زکات در استان بوشهر برسد که در موضوع فقرزدایی تأثیرگذار است.

صفایی بوشهری با اعلام اینکه پیشنهاد تأسیس صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد را به مسئولان کمیته امداد داده و با راه‌اندازی آن بسیار تأثیرگذار بوده، یادآور شد: پیشنهاد می‌شود که صندوق قرض‌الحسنه زکات در استان بوشهر راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: نیاز است از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای مانند صداوسیما، رسانه‌های مکتوب و مجازی و فضای شبکه اجتماعی در راستای ظرفیت‌های زکات و میزان پیشرفت در جذب زکات به اطلاع عموم رسانده شود تا به عنوان یک فرهنگ حسنه در بین مردم نهادینه شود.

صفایی بوشهری بیان کرد: کارکرد تبلیغاتی زکات باید متناسب با جامعه‌شناسی و جغرافیای هر منطقه تعریف و اجرایی شود تا در زمینه ارتقا سطوح مختلف زکات تأثیرگذار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: استفاده از گروه‌های مشاور اشتغال و خودکفایی می‌تواند زمینه ایجاد طرح‌ها و پروژه‌هایی از محل زکات را فراهم کند که در کاهش محرومیت و فقرزدایی تأثیرگذار است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان بوشهر جامعه شناسی قرض الحسنه کمیته امداد نماینده ولی فقیه انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی زکات در استان بوشهر صفایی بوشهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۱۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مجید محمودی در نشست با مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، بیان کرد: ایمنی عبور و مرور به‌ویژه برای دانش‌آموزان و دانشحویان امری مهم است و در همین راستا ارائه دوره‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان و نوجوانان در دستور کار قرار دارد و در یکسال اخیر این امر مهم در نقاط مختلف استان محقق شد.

وی از آموزش هزار و ۶۰۰ دانش آموز استان بوشهر با قوانین تخصصی ایمنی عبور و مرور خبر داد و افزود: پارسال با اولویت مدارس حاشیه راه‌ها با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر آموزش‌های ایمنی تردد به دانش‌آموزان داده شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک راهداری استان بوشهر نیز با اشاره به تاثیر این طرح در پیشگیری از حوادث ناگوار برای دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها، گفت: دانش‌آموزان به‌دلیل تشخیص و درک کمتر از محیط پیرامونی و خطرات ترافیکی باید آموزش‌های ایمنی عبور و مرور را فرا گیرند.

عباس فرامرزی یادآور شد: در سال گذشته برای ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب‌پذیر راه‌ها، آموزش و توزیع اقلام ایمنی شامل هزار عدد کلاه ایمنی، نصب شب رنگ بر روی دوهزار و ۴۰۰ وسیله نقلیه موتوری و آموزش ۸ هزار نفر موتورسوار انجام شد.

وی اظهار کرد: در سال جاری نیز طرح‌های ارتقای ایمنی تردد به کاربران آسیب‌پذیر راه‌ها در حداقل ۶۰ منطقه دیگر در دستور کار است.

معاون حمل و نقل و ترافیک راهداری استان بوشهر اضافه کرد: همچنین طرح آشکارسازی هزار دستگاه ناوگان باری نیمه سنگین و سنگین استان برای ارتقای ایمنی تردد اجرایی شده و این روند ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود
  • اعزام ۸۵ زائر بوشهری به حج عمره