Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شاپور مسعودی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان گفت: بیماری‌های نوپدید نگرانی‌هایی در جامعه ایجاد می‌کنند که البته این نگرانی‌ها خوب است، ولی اگر از کنترل خارج شود باعث تنش‌های اجتماعی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: درصد اندکی از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند و پزشکان براساس شواهد بالینی بیمار اقدام به ارجاع به بیمارستان خواهند کرد.

مسعودی‌فر با بیان اینکه بخش عمده‌ای از بیماران ترخیص و در منزل مراقبت می‌شوند، بیان کرد: خانواده‌هایی که بیمار دارند و قرار است از آن‌ها مراقبت کنند باید آگاهی کاملی در خصوص این بیماری و مراقبت‌های لازم از بیمار داشته باشند.

این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به انتقال بیماری‌های تنفسی از طریق سطوح و زنده ماندن این ویروس بین ۲ تا ۱۱ روز خارج از بدن باید از تماس با سطوح آلوده خودداری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: بیمار مبتلا به کرونا باید ماسک بزند و فاصله خود را با دیگر افراد رعایت کند؛ افراد سالم نیز باید از تماس با سطوح جلوگیری کنند.

او درخصوص تعطیلی مدارس ادامه داد: ضرورتی برای تعطیل کردن مراکز آموزشی و مدارس نیست و در صورتی که شرایط ایجاب کند درخصوص تعطیلی تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی می‌شود.

شاپور مسعودی‌فر به مردم توصیه کرد از تجمع‌های غیرضروری و شرکت در همایش‌ها خودداری کنند و آموزش‌های لازم را ببینند.

او اذعان داشت: در حال حاضر ۳۳ کشور از جمله ایران درگیر کرونا ویروس هستند و تاکنون ۱۳۳ مورد ابتلا به کرونا در کره جنوبی ثبت شده است.

مسعودی فر اظهار کرد: برای تماس با سطوح، آموزش‌های لازم در ادارات و سازمان‌ها داده شود و سازمان‌هایی که اماکن عمومی مانند اتوبوسرانی دارند اقدامات لازم برای گندزدایی و ضدعفونی را انجام دهند.

او گفت: آموزش شستشوی دست‌ها از همه موارد ضروری‌تر است و اطلاعات لازم در این خصوص باید از طریق کارشناسان بهداشتی ارائه شود.

مسعودی‌فر با تاکید بر لزوم راه اندازی ایستگاه‌های اطلاع رسانی در مراکز تجمع بیان داست: ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی در مراکز پر تجمع مانند سبزقبا و هایپرمارکت‌ها راه اندازی و آموزش‌های لازم به مردم داده شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا علوم پزشکی مسعودی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم

باران برزه کار در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: مجموع بیماران تالاسمی استان با استعلام از مراکز درمانی ۴۶ نفر است.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش آمار بیماران تالاسمی هستیم، عنوان کرد: با احتساب آمارهای تازه تشخیص، تعداد بیماران تالاسمی ما به ۶۶ نفر رسید.

برزه کار تصریح کرد: به تفکیک شهرستانی، ۲۳ بیمار هموفیلی در بویراحمد ،۶ نفر در گچساران و ۱۶ نفر در دهدشت داریم.

برزه کار با اشاره به آمارهای بیماران هموفیلی برخی از مناطق، اظهار کرد: ۸ بیمار هموفیلی زیر ۱۸ سال در یاسوج و ۳ بیمار زیر ۱۸ سال نیز در گچساران در لیست استعلام‌ها ثبت شده است.

مدیر دفتر کانون هموفیلی کهگیلویه و بویراحمد به چالش‌های پیش روی فعالیت‌ها، عنوان کرد: ۱۸ بیمار فاکتور ۸ و ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان شناسایی شده که باید در بحث تأمین دارویی و حمایتی اقدامات مطلوب‌تری شکل بگیرد.

وی از هدفگذاری های آموزشی در این راستا خبر داد و بیان کرد: طی ۶ ماه آینده در کنار فعالیت‌های روتین، برگزاری کلاس آموزشی برای مراکز اورژانس با هدف آشنایی بهتر با بیماران هموفیلی، برگزاری اردو و توزیع پک های حمایتی را خواهیم داشت.

کد خبر 6087476

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در استان یزد/ خودداری از تردد‌های غیر ضرور
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند
  • کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند
  • تشدیدفعالیت سامانه بارشی وناپایداری‌های محلی سیستان وبلوچستان