Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@19:27:05 GMT

قلدری آمریکا و مقاومت هند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۱۶۹۳

قلدری آمریکا و مقاومت هند

خبرگزاری میزان- دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دو روز پیش از آغاز سفرش به هند اعلام کرد که هند تعرفه های گمرکی سنگینی برای واردات کالاهای آمریکایی وضع کرده است و وی مذاکرات تجاری جدی با نارندرا مودی نخست وزیر هند خواهد داشت. تاریخ انتشار: 17:34 - 04 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۹۲۴۵

به گزارش خبرگزاری میزان،  نشریه " تایمز او ایندیا" نوشت: رییس جمهوری آمریکا به همراه خانواده خود قرار است در تاریخ ۲۴ و ۲۵ ماه جاری (فوریه) به شهرهای احمد آباد در ایالت گجرات، آگرا در ایالت اوتار پرادش و دهلی نو سفر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در طول سخنرانی انتخاباتی خود در کلورادو آمریکا گفت: من هفته آینده به هند سفر می کنم و ما قرار است در مورد تجارت گفت و گو کنیم. هند مدت زیادی است که تعرفه های گمرکی سنگینی علیه ما وضع کرده است. آنها یکی از کشور های بزرگ جهان با تعرفه های گمرکی سنگین علیه کالاهای آمریکایی هستند.

وی در زمینه امضای توافق تجاری با هند گفت: دو کشور می توانند به یک توافق تجاری بسیار خوب دست یابند اما در صورتی که این توافق برای من مناسب نباشد، مذاکرات کند خواهند شد. ممکن است این مذاکرات پس از انتخابات برگزار شوند. ما تنها قراردادی را امضا می کنیم که برای آمریکا سود داشته باشد زیرا آمریکا باید اول باشد. چه آنها با این امر موافق باشند یا نه، ما آمریکا را در اولویت قرار می دهیم.

دونالد ترامپ در سخنرانی خود بار دیگر از استقبال بزرگ مردم هند از خود سخن گفت و اعلام کرد: نارندرا مودی نخست وزیر هند اعلام کرده است که در شهر احمد آباد ۱۰ میلیون نفر از من استقبال خواهند کرد.

این درحالی است که جمعیت کل شهر احمد آباد ۵.۶ میلیون نفر است و به گفته مقامات هندی این انتظار ترامپ غیر واقعی است.

این درحالی است که دولت هند اعلام کرده است در مذاکرات تجاری با آمریکا منافع ملی این کشور در اولویت قرار خواهد داشت و دهلی نو عجله ای برای امضای توافق تجاری با آمریکا ندارد.

نشریه " هندوستان تایمز" روز جمعه به نقل از راویش کومار سخنگوی وزارت امور خارجه هند اعلام کرد: ما امیدواریم در مذاکره با آمریکا به یک فهم مشترک برسیم که برای هر دو طرف عادلانه باشد. این مذاکرات پیچیده است . ما نمی خواهیم برای امضای این قرارداد عجله کنیم زیر نتیجه آن بر زندگی میلیون ها نفر در هند تاثیر می گذارد. ما نمی خواهیم یک مدت زمان مصنوعی تعیین کنیم.

وی افزود: منافع ملی هند در طول این مذاکرات بسیار اهمیت خواهند داشت.

نشریه "تایمز او ایندیا" نیز به نقل از مقامات کاخ سفید نوشت،در طول سفر دونالد ترامپ به هند، هیچ توافق تجاری با دهلی نو امضا نخواهد شد زیرا آمریکا همچنان نگرانی های جدی در خصوص موانع تجاری هند دارد.

با توجه به مقامات آگاه هند و آمریکا همچنان دارای اختلافات جدی در زمینه کشاورزی، ابزار پزشکی، تجارت دیجیتال و همچنین تعرفه های جدید پیشنهاد شده دارند.

یک مقام ارشد در دولت آمریکا گفت: نگرانی های واشنگتن که در سال گذشته به خروج هند از نظام عمومی ترجیحات منجر شد، همچنان وجود دارد. ما می خواهیم که این نگرانی ها به شکل کامل مورد بررسی قرار گیرند.

آمریکا پس از چین دومین شریک تجاری هند محسوب می شود. در سال ۲۰۱۸ ارزش تجارت دو جانبه هند و آمریکا ۱۴۲.۶ میلیارد دلار اعلام شد.

آمریکا از کسری تجاری خود در مقابل هند ناراضی است. در سال گذشته کسری تجاری آمریکا در مقابل هند ۲۳.۲ میلیارد دلار برآورد شد.

هند و آمریکا همکاری در زمینه انرژی اتمی را گسترش می دهند

با کم رنگ شدن توافق تجاری میان دو هند و آمریکا، مقامات دو کشور اعلام کردند که دهلی نو و واشنگتن به دنبال گسترش همکاری های دو جانبه در زمینه انرژی اتمی هستند.

آمریکا قصد دارد ۶ راکتور هسته ای به هند بفروشد.

پیش از این نگرانی آمریکا از قانون مسولیت پذیری هسته ای هند و همچنین ورشکسته شدن شرکت اتمی وستینگ هاوس در سال ۲۰۱۸، همکاری های هسته ای میان دو کشور را به تاخیر روبرو ساخته بود.

اکنون آمریکا امیدوار است تا بتواند هند را برای تغییر این قانون متقاعد سازد.

هند همکاری اتمی با آمریکا را برای امنیت انرژی خود مهم می داند. با این حال مقامات هندی اعلام کردند که هرگونه قرارداد با آمریکا باید بر اساس قوانین هند باشد.

قانون مسئولیت هسته ای هند ، عرضه کنندگان خدمات هسته ای را مستقیما در صورت بروز حادثه هسته ای مسئول می داند، درحالی که کشور هایی مانند فرانسه و آمریکا از هند خواسته اند که قوانین بین المللی را دنبال کند.

بیشتر بخوانید: تکاپوی "روسیه و هند" برای تجارت 25 میلیارد دلاری یک منبع روسی: ترکیه تجهیزات نظامی را در اختیار اعضای النصره قرار داده است تحمیل هزینه چند میلیون دلاری سفر ترامپ بر "اقتصاد هند"

بر اساس قوانین بین المللی در صورت بروز حادثه هسته ای مسئولیت اولیه با کشور عامل می باشد. از آنجایی که تمام نیروگاه های هسته ای هند توسط شرکت دولتی انرژی هسته ای اداره می شود، اجرای قوانین بین المللی به این معنی است که در صورت بروز حادثه، دولت هند مسئول پرداخت هرگونه خسارت است.

یکی دیگر از بند های قانون مسئولیت هسته ای ، بند مسئولیت نامحدود است که بر اساس ان شرکت های خارجی برای پیدا کردن شرکت های بیمه دچار مشکل می شوند.

هند در برنامه خود در راستای کاهش آلاینده های کربنی، استفاده کمتر از سوخت های فسیلی و تأمین انرژی مورد نیاز این کشور، قصد افزایش ظرفیت هسته ای خود دارد.

انتهای پیام/

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هند دهلی نو هند اعلام هند و آمریکا توافق تجاری دهلی نو هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۱۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در برابر تجاوز و قلدری هیچ قدرتی ساکت نمی‌نشیند

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرد: انقلاب اسلامی به مرحله‌ای از قدرت شکوهمند رسیده که در برابر تجاوز و قلدری هیچ قدرتی ساکت نمی|‌نشیند و دست بر دست نمی‌نهد که دشمن جرأت جسارت‌های بعدی و تجاوزهای بعدی را بیابد.

به گزارش ایسنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شب گذشته عملیات «وعده صادق» را با رمز «یا رسول الله(ص)» اجرا کرد و با ده‌ها فروند موشک و پهپاد، اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرار داد؛ در پی این عملیات دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی بیانیه ای به شرح زیر منتشر کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

و لا حوْل و لا قوّة إلّا باللّه الْعلیّ الْعظیم

خداوند قادر متعال را حمد و ثنای وافر و مستمر می گوئیم که در عصری زندگی می کنیم که ولی فقیه شجاع، دانا، حکیم و جامع الشرایط بر ما ولایت دارد که با فرماندهی کل قوا همواره بزرگترین و برترین اقتدار شرف و عزت را برای ملت قهرمان ایران به ارمغان آورده است.

ایرانی که قرن های گذشته همواره خاک و عزتش به آسانی توسط دشمنان خرد و کلان مورد تعرض قرار گرفته و در هر حادثه دهها هزار کیلومتر از خاکش مورد اشغال و تجاوز و تغییر ماهیت قرار گرفته بود به برکت انقلاب اسلامی و امامت امامین انقلاب اسلامی به مرحله ای از قدرت شکوهمند رسیده که در برابر تجاوز و قلدری هیچ قدرتی ساکت نمی نشیند و دست بر دست نمی نهد که دشمن جرات جسارت های بعدی و تجاوز های بعدی را بیابد.

با افتخار و سر بلندی بر گام های استوار رزمندگان اسلام بوسه شکر و سپاس می زنیم و آغاز عملیات تاریخی و سراسر شوکت و عزت جمهوری اسلامی را محضر حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه و نایب برحقش مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی و ملت عظیم الشان ایران و همه ملت های عدالت خواه و آزادیخواه جهان تبریک و تهنیت عرض می نمائیم و یقین داریم اگر دشمن حماقت نماید و در هر سطحی درصدد پاسخگویی برآید توان نامحدود جمهوری اسلامی ایران جهنم عظمای دیگری را بر آن ها خواهد گشود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • خط قرمز ایران روی رویای خاورمیانه جدید و کریدور IMEC
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • 7 فیلم برتر تاریخ سینما دربارۀ «آخرالزمان هسته‌ای»
  • ردپای آمریکا در رسوایی خون آلوده انگلیس؛ طمع تجاری لندن مرگ بیش از هزار نفر را رقم زد
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • فیلم/ آخرین وضعیت ارز تجاری در کشور
  • چرا آمریکا معافیت تحریمی همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه را تمدید نکرد؟
  • ایران در برابر تجاوز و قلدری هیچ قدرتی ساکت نمی‌نشیند
  • محسن رضایی: امشب پایان دوران بزن‌ درروی صهیونیست‌هاست