Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-29@01:55:16 GMT

وضعیت تعطیلی ادارات کشور در هفته جاری

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۱۷۰۳

صراط:

ویروس کرونا که از چین به دیگر کشور ها منتقل شده است این روزها به دلیل شیوع گسترده آن در کشور، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها را در پی داشت و موجب شد تا بسیاری از مردم خواستار تعطیلی ادارات شوند.

به گزارش راهبرد معاصر در فضای مجازی خبر تعطیلی ادارات کشور منتشر شده است اما تاکنون مسئولی این خبر را تایید نکرده است و هیچ یک از شهرهای ایران تعطیلی ادارات را در دستور کار خود قرار ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند که از سوی برخی این پیشنهاد مطرح شده است.

مقابله با شیوع کرونا بدون تعطیلی ادارات امکان پذیر نیست

یحیی کمالی‌ پور عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس از شیوع ویروس کرونا در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: وضعیت اطلاع رسانی در خصوص میزان شیوع ویروس کرونا و اقدامات مسئولان و متولیان امر برای مقابله با این ویروس نوپدید و خطرناک بسیار ضعیف است. در حال حاضر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا دانشگاه‌ها و مدارس برخی از استان‌های کشور تعطیل شده و در برخی استان‌ها نیز اقدامات دیگری صورت گرفته که نشان‌دهنده بی‌برنامه‌گی است.


۱۳پیشنهاد «پزشکان دانشگاه تهران» برای مقابله با کرونا

۱- پیشنهاد می‌شود، تمام مقاطع تحصیلی از مهد کودک، مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان تعطیلات عید با هدف پیشگیری از انتشار ویروس تعطیل شوند.

۲- تمام اعمال پزشکی غیراورژانس با هدف پیشگیری از انتشار ویروس و اختصاص امکانات به کنترل بیماری، در صورت امکان با تاخیر انجام شوند.

۳- فعالیت تمام اماکن عمومی از قبیل: سینماها، تئاترها، باشگاه‌های ورزشی، استادیوم‌ها تا پس از تعطیلات عید به تاخیر بیفتد.

۴- تمام سفر‌های غیرضروری حذف شوند.

در صورتی که سفر اجتناب‌ناپذیر باشد استفاده از وسایل نقلیه خصوصی به‌جای عمومی توصیه شود.

۵- تعداد کارمندان ادارات، با دادن مرخصی اجباری به سایرین، به حداقل‌های موردنیاز و ضروری کاهش یابد.

مثلا تعداد کارمندان هر شعبه بانک در بازه زمانی مربوطه به نصف کاهش پیدا کند.

۶- توصیه به تعطیلی موقت تمام جشن‌ها و مراسم خانوادگی و دید و بازدید‌ها و همچنین مراسم مذهبی عمومی از قبیل: عزاداری‌ها و جشن‌ها.

۷- ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به میزان موردنیاز تهیه و درصورت امکان رایگان توزیع شوند.

۸- رستوران‌ها فقط حق توزیع غذای بیرون‌بر داشته باشند.

۹- ضدعفونی سطوحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند در بازه‌های زمانی مشخص انجام شود. (مانند فضا‌های در معرض تماس اتوبوس، مترو و...)

۱۰- از پتانسیل‌های صداوسیمای کشور برای آموزش موثر در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌ها و عوارض به نحو مطلوب استفاده شود.

۱۱- دانشجویان و کارآموزان گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی با هدف کاهش احتمال مخاطرات کادر پزشکی غیرموثر بر درمان تا پایان تعطیلات عید تعطیل شوند.

۱۲- ساعت کاری ادارات، بانک‌ها، بازار، شرکت‌ها و کارخانه‌ها طی این دوره زمانی کاهش یابد.

۱۳- ادارات مالیاتی مکلف شوند مساعدت لازم را نسبت به کاهش مبلغ مالیات بر درآمد، طی دوره مذکور داشته باشند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ویروس کرونا وضعیت تعطیلی ادارات کشور تعطیلی ادارات صراط تعطیلی ادارات ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۱۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بازار مسکن در سال جاری چگونه خواهد بود؟

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد گفت: دولت و بخش خصوصی باید فاصله بین عرضه و تقاضا را کم کنند تا شاید تحولی در بازار مسکن اتفاق بیفتد و در سال جاری رکود بر بازار مسکن حاکم نباشد.

حسین رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت بازار مسکن ابراز عقیده کرد: در سال جاری با توجه به مؤلفه نرخ تورم و اختلافی که در خصوص ارز وجود دارد، احتمالا رکود سنگینی بر بازار مسکن حاکم خواهد شد، مگر این که مؤلفه‌های مختلفی از جمله ارزهای خارجی و نقدینگی در بازار کنترل شود.

وی بیان کرد: در زمینه تولید مسکن، دولت و بخش خصوصی باید فاصله بین عرضه و تقاضا را کم کنند تا شاید تحولی در بازار مسکن اتفاق بیفتد و در سال جاری رکود بر بازار مسکن حاکم نباشد؛ اما اگر این روند ادامه پیدا کند قطعا شاهد رکود خواهیم بود و با توجه به افزایش قیمت مصالح و عوامل مختلفی که در حوزه مسکن دخیل هستند، احتمالا افزایش قیمت نیز خواهیم داشت.

رستمی در خصوص سامانه خودنویس عنوان کرد: این سامانه دردسرهایی را برای واحدهای صنفی ما ایجاد کرده، بازار مسکن نیز بازاری نیست که مشتری به واحد صنفی مراجعه نکند و در کافی‌نت قرارداد بنویسند. این یک معضل است؛ زیرا واحد صنفی هزینه‌هایی را متقبل می‌شود که سرسام‌آور شده و درآمدی هم وجود ندارد، در نتیجه چالش‌های زیادی را ایجاد می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد افزود: علاوه بر این شاهد پرونده‌های قضایی خواهیم بود که تعدد آن در دستگاه قضا بیشتر خواهد شد. علت این موضوع این است که بسیاری از طرفین قرارداد به مواد حقوقی آگاه نیستند، بنابراین سرمایه‌هایی از مشتریان از دست خواهد رفت؛ زیرا هیچ نظارتی هنگام عقد قرارداد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته رکود بر بازار مسکن حاکم بود و رونقی وجود نداشت، تصریح کرد: این مسائل باعث شد که حدود ۲۵۰ واحد صنفی ما جمع‌آوری شوند. اگر این روند ادامه‌دار باشد، سامانه خودنویس نیز به این مجموعه اضافه شود و واحد صنفی درآمدی برای هزینه‌های خود نداشته باشد، قطعا واحدهای صنفی از گردونه خارج خواهند شد. هر کدام از واحدهای صنفی که تعطیل کنند، تعدادی فرد بیکار به جامعه اضافه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسکان بیش‌ از ۸۰ هزار مسافر نوروزی در ۱۱۵ هتل شهر اصفهان
  • وضعیت بازار مسکن در سال جاری چگونه خواهد بود؟
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال تعطیلی در سال جاری
  • وضعیت اکران سینماهای مشهد در شب‌های قدر چگونه است؟
  • ۵۲ درصد ظرفیت سد‌های کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سد‌ها
  • ۵۲ درصد ظرفیت سدهای کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷ درصدی ورود آب به سدها
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • افزایش دمای هوا در مهاباد از اواخر هفته جاری
  • ساعت کار ادارات دولتی در فروردین ۱۴۰۳ تغییر کرد؟