Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@12:00:25 GMT

برف و باران‌ در کشور از 6 اسفند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۱۷۷۴

برف و باران‌ در کشور از 6 اسفند

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: شدت‌ بارش‌ها روز دوشنبه‌ 5 اسفند در زاگرس مرکزی، روز سه‌شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور و روز چهارشنبه 7 اسفند در شمال شرق کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صادق ضیائیان در گفت‌وگویی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: بعد از ظهر فردا با ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب به کشور ابتدا در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارش برف و باران و در جنوب غرب کشور بارش باران خواهیم داشت و این سامانه به تدریج به مناطق مرکزی و دامنه‌های البرز نیز کشیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سامانه بارشی مذکور روز سه‌شنبه تقویت می‌شود، گفت: روز سه‌شنبه گستره فعالیت این سامانه علاوه بر زاگرس مرکزی در غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های جنوب البرز، سواحل خزر، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور را فرا می‌گیرد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ روز چهارشنبه بارش‌ها بخش‌هایی از جنوب کشور را نیز در بر می‌گیرد و روز پنجشنبه بارش در شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور ادامه دارد و به تدریج سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج  می‌شود. 

ضیائیان گفت: شدت‌ بارش‌ها روز دوشنبه‌ در زاگرس مرکزی، روز سه‌شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور و روز چهارشنبه در شمال شرق کشور خواهد بود.

وی افزود:‌ از بعد از ظهر سه‌شنبه دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش محسوسی می‌یابد و با افزایش سرعت وزش باد دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه خلیج فارس از اواخر وقت دوشنبه تا روز چهارشنبه مواج است، گفت: روز سه‌شنبه در شمال غرب، جنوب غرب وزش باد شدید خواهیم داشت. 

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری به تدریج افزایش ابر در بعد از ظهر بارش پراکنده و فردا شب در برخی ساعات بارش باران پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز سه‌شنبه 6 اسفند آسمان تهران ابری و بارانی است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 19 و 10 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز آینده بندرعباس، با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و ارومیه با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

* بارش برف تا 110 سانتی‌متر در برخی شهرها

وی با اشاره به بارش شدید باران و برف از بعدازظهر دوشنبه پنجم اسفند، گفت:‌ در این روز بارش باران و در ارتفاعات برف در استان‌های چهارمحال و بختیاری و نوار غربی اصفهان ‌حداکثر 25 تا 35 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز سه‌شنبه ششم اسفند‌ بارش برف در ارتفاعات غربی اصفهان ‌حداکثر 90 تا 110 سانتی‌متر‌، در شرق لرستان و شمال چهارمحال و بختیاری ‌حداکثر 35 تا 50 سانتی‌متر، در ارتفاعات تهران و البرز ‌حداکثر 20 تا 30 سانتی‌متر‌ و در همدان ‌حداکثر 10 تا 15 سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه ششم اسفند‌ بارش باران در استان‌های لرستان، نوار غربی اصفهان و چهارمحال و بختیاری ‌حداکثر 135 تا 165 میلی‌متر، در ایلام، نیمه جنوبی همدان، مرکزی و شمال خوزستان ‌حداکثر 80 تا 110 میلی‌متر، در ‌قم، کرمانشاه، نیمه غربی خراسان رضوی و غرب سمنان ‌حداکثر 30 تا 50 میلی‌متر و در و قزوین، البرز، تهران و کهگیلویه و بویراحمد ‌حداکثر 15 تا 20 میلی‌متر‌ پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ‌اظهار کرد: روز چهارشنبه هفتم اسفند ‌بارش برف در چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان حداکثر 30 تا 60 سانتی‌متر‌، در قزوین، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، شرق کرمانشاه، کردستان، شرق لرستان، همدان، جنوب زنجان، مرکزی و شمال غرب فارس و ارتفاعات در استان‌های سمنان، تهران، البرز و گیلان ‌حداکثر 20 تا 30 سانتی‌متر‌ پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روز چهارشنبه هفتم اسفند بارش باران در کرمانشاه، قم، شمال خوزستان، ایلام، لرستان و همدان ‌حداکثر 40 تا 55 میلی‌متر، در ‌خراسان رضوی، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، مرکزی و شمال غرب فارس ‌حداکثر 30 تا 40 میلی‌متر‌ و قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان و شرق یزد  حداکثر 15 تا 30 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

* هشدار وقوع سیلاب‌ و آب‌گرفتگی معابر شهری

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در این راستا احتمال سیلاب، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، کاهش دید، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمال وقوع بهمن در جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی و توصیه می‌شود ‌مدیریت آب سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری در دستور کار باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی چهارمحال و بختیاری پیش بینی می شود روز چهارشنبه زاگرس مرکزی روز سه شنبه بارش باران بعد از ظهر سانتی متر شمال شرق شرق کشور جنوب غرب بارش برف میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع بارش باران و ریزش تگرگ در استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان و فعالیت آن تا اوایل وقت چهارشنبه، ضمن افزایش پوشش ابر و وزش باد، وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش تند باد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط استان بویژه نواحی جنوبی و مرکزی مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: ضمن اینکه در این مدت، خلیج فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد و گردوخاک و در برخی نقاط بویژه نواحی مرکزی و جنوبی، طی ساعاتی بارش باران، گاهی رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد خواهد بود.

محمدی یادآور شد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتی‌متر خواهد بود

کد خبر 6078908

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی
  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب
  • وقوع بارش باران و ریزش تگرگ در استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود
  • هشدار سطح قرمز هواشناسی بوشهر برای بارش باران
  • خروج سامانه بارشی از خراسان رضوی
  • پیش بینی احتمال بارش خفیف باران در زنجان
  • پیش بینی بارندگی شدید در استان بوشهر
  • تداوم بارش باران در خراسان رضوی
  • بارش برف و باران و تگرگ از جنوب تا شمال کشور | شدت بارش‌ها در این استان‌هاست
  • پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان