Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمداسماعیل اکبری اظهار داشت: این موارد برگرفته از مطالعات محققان و فعالیت‌های پژوهشی بوده و زنان ایرانی به دور از باور‌های غلط، باید به آن توجه جدی تری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه احتمال عود بیماری ام اس در زمان بارداری بسیار کاهش پیدا می‌کند، بیان داشت: کسانی که مبتلا به بیماری ام اس هستند وقتی باردار می‌شوند، زودتر مداوا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مشاور عالی وزیر بهداشت ادامه داد: سلول‌های کبدی قدرت بازسازی دارند و در زمان بارداری این قدرت چند برابر می‌شود. بازسازی سلول در باروری به معنی افزایش تعداد سلول‌ها نیست بلکه زنان باردار دارای سلول‌های قدرتمند می‌شوند و این کار کمک بسیار زیادی در پاسخگویی به نیاز‌های آنان، می‌کند.

رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بارداری به طور طبیعی سبب کاهش سرطان از جمله سرطان پستان در زنان می‌شود.

اکبری با اشاره به اینکه مادران بارداری که ۲ سال به کودک خود شیر بدهند، روند کاهشی ابتلا به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند، گفت: براساس مطالعه انجام شده، اثبات شد که شیردهی ۲ ساله هر فرزند، بالاترین رقم محافظتی را برای مادران فراهم می‌آورد.

فوق تخصص جراحی غدد و سرطان با اشاره به اینکه خون جوان در جنین منجر به تغییر سلول استم سل (سلول پایه) در مادران می‌شود، گفت: این سلول‌ها با بارداری جوان می‌شوند و این موضوع در سلامت اغلب اعضای بدن موثر است.

وی، یکی دیگر از فواید بارداری را زیبایی بیشتر زنان اعلام کرد و گفت: بارور‌های غلطی در این زمینه وجود دارد که باید اصلاح شود. با جوان سازی سلول‌های پایه، زنان زیباتر شده و از خطر پیری زودرس در امان می‌مانند.

مشاور عالی وزیر بهداشت تاکید کرد که تامین ریزمغزی‌های مناسب از جمله اسیدفولیک، آهن، ویتامین D. و روی و داشتن روحیه شاد در زنان از مهمترین عوامل رسیدن به فواید فراوان بارداری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

وی افزایش باروری در کشور را از واجبات کشور اعلام کرد و گفت: با کاهش این روند، جمعیت ما در حال پیر شدن است که مسؤولان باید با اقدامات مناسب جلوی آن را بگیرند.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا بارداری پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین

صابر جباری٬ رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور انجام شده است که ۴۴/۲ درصد از این تعداد زایمان به صورت طبیعی انجام شده اند.

او بیان کرد: رسیدن به جامعه٬ نسل و خانواده سالم در گروی سلامت زنان جامعه و سلامت مادران است. یکی از مزیت های بارداری برای مادران کاهش چشمگیر سرطان سینه خواهد بود.

جباری تاکید کرد: بارداری سبب می شود تا خانواده از سبک زندگی سالم تبعیت بیشتری داشته باشد. بارداری باعث افزایش قدرت بازسازی سلول های کبدی،کاهش ابتلا به بیماری سرطان پستان ، تخمدان و رحم و کاهش عفونت های لگنی خواهد شد. 

رئیس مرکز حوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت و مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت تاکید کرد: زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین و آماده شدن برای زندگی او در آینده می شود. 

او ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که تغییرات رخ داده در دوران بارداری مزیت های زیادی بر روی سلامتی مادران باردار خواهد داشت و سبب کمتر شدن خطر رشد سلول های سرطانی می شود.

جباری افزود: شیردهی نوزاد توسط مادران سبب شده تا میزان شکستگی استخوان ران در دوران کهولت کاهش پیدا کند و احتمال ابتلا به بیماری دیابت نوع دو، کم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • سنسور تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • مصرف کدام کره از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند؟
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان