Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حمیدرضا رشیدی نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با موضوع کرونا ویروس جدید افزود: مورد مشکوک به کرونا ویروس در شهرهای دیگر استان کرمان تایید نشده فقط یک مورد مشکوک به این بیماری در شهرستان بم مشاهده شد که با توجه به تطبیق نداشتن علائم بالینی بیمار با علائم بیماری، این فرد نیز مرخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: چند مسافر نیز به عنوان موارد مشکوک تحت مراقبت هستند و تاکنون موردی از ابتلا به بیماری در کرمان ثبت نشده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: نمونه افراد مشکوک به آزمایشگاه ارسال شده اما شک ما در مورد ابتلای این افراد به کرونا ضعیف است و امیدواریم این افراد بزودی با صحت و سلامت مرخص شوند. 

وی افزود: کرونا ویروس در ۸۰ درصد موارد بیماری خفیف ایجاد می کند و بدون مشکل است و در حدود ۲۰ درصد مبتلایان شدید است که نیاز به بستری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: بر اساس رفتارهای ویروس در چین بیماری کرونا در حدود پنج درصد افراد شدیدتر و ممکن است فرد را دچار عارضه جدی کند و در نهایت ممکن است این ویروس در زیر ۲ درصد موجب مرگ شود.

نقش موثر آموزش های پیشگیرانه رسانه ها در خصوص کنترل بیماری ها

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها با ارائه آموزش های پیشگیرانه به مردم نقش ارزنده ای در کنترل بیماری ها دارند تاکید کرد: رسانه ها طریقه شست و شوی دست ها و راههای پیشگیری از کرونا ویروس را به مردم آموزش دهند.

رشیدی نژاد کاهش دغدغه جامعه را در مورد انتشار ویروس کرونا یکی از دغدغه های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: مسائل مطرح شده در رسانه از طریق مسئولان دانشگاه با مستندات علمی و واقعی مطرح می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: ویروس کرونای فعلی، جدید است و ممکن است رفتارهایی داشته باشد که تصمیمات حوزه سلامت را تغییر دهد لذا تغییر تصمیم مسئولان قابل انتظار است و نباید حمل بر کتمان کردن مسائل شود و ممکن است رفتار و تظاهر بیماری و واگیری آن تغییر کند و برخی تصممات به دلیل شرایط روز است.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی این اختیار را دارد بخشی از فعالیت های آموزشی را تعطیل کند اما در خصوص تعطیلی سایر دستگاه ها نظر مشورتی می دهد.

رشیدی نژاد اظهار داشت: از دیروز مطالبات مردمی برای تعطیلی مدارس و دانشگاه بسیار زیاد بوده و بعضا والدین فرزندان خود را به مدرسه نفرستاده اند.

وی تاکید کرد: این بحث هم مطرح است که با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نگرانی ها را بیشتر کنیم لذا باید بر اساس منطق و تجارب سایر شهرها و کشورها تصمیم گیری کرد و اصحاب رسانه نیز در این زمینه می توانند کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ویروس کرونا در کرمان خوب مدیریت و از ابتدا نشست ویدئو کنفرانس با وزارت بهداشت برگزار شده و بر اساس همان برنامه های دانشگاه چیدمان شد و قبل از این مهم نیز اصول ایمنی و مراقبت های بهداشتی را به کرات منتشر کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: کلیپ های خوبی در مورد کرونا ویروس در این دانشگاه تهیه و به وزارتخانه نیز ارسال شده است.

وی افزود: امکانات بیمارستانی فراهم و کمیته تخصصی متشکل از صاحب نظران این بخش در دانشگاه علوم پزکی کرمان تشکیل شده و این افراد روزانه بیمارستان ها و اماکن مختلف را از نظر وجود ویروس کرونا پایش می کنند و از طرفی کرمان تجربه دیگری را نیز در زمینه کرونا ویروس طی سال های گذشته داشته است.
وی بیان کرد: افرادی که از خارج کشور وارد کشور می شوند قبل از ورود مورد پایش قرار می گیرند اما در زمینه افرادی که در داخل کشور به شهرهای مختلف تردد می کنند چک کردن امکان پذیر نیست و ضرورت هم ندارد برای مسافران داخلی نمی توان گیت ورودی بگذاریم.

رشیدی نژاد گفت: در زمینه تجمعات تصمیمات خوبی گرفته شد و باید تجمعات غیرضروری کاهش پیدا کند و برخی فعالیت داخل استانی نیز لغو شده است.

رصد داروخانه ها توسط بازرسان علوم پزشکی 

وی به بازید از داروخانه ها توسط بازرسان اشاره کرد و افزود: با گران فروشی و احتکار در زمینه اقلامی مانند ماسک و ژل ضدعفونی کننده در کرمان برخورد می شود.

وی ادامه داد: هجوم مردم به داروخانه ها ذخایر داروخانه ها را کم می کند به همین دلیل خرید ماسک جدید و فروش آن توسط داروخانه ها ممنوع شده و این مهم از طریق حوزه بهداشتی انجام و به محض رسیدن محموله در مکان های مورد نظر توزیع می شود.

رشیدی نژاد تصریح کرد: ماسک برای افرادی مفید است که دچار بیماری شده اند و همچنین برای افرادی که از بیماران مراقبت نزدیک دارند.

وی تصریح کرد: کرونا ویروس از طریق هوا منتقل نمی شود اما از طریق ریز قطرات فرد آلوده در هوا منتقل می شود.

وی ادامه داد: در دمای محیط سردتر بیماری های ویروسی افراد را دچار بیماری های حاد تنفسی می کند  و حدس بر این است با گرم شدن ها از سرایت این بیماری کاسته شود.

رشیدی نژاد با بیان اینکه رفتار کرونا ویروس قابل پیش بینی نیست تصریح کرد: حدس بر این است اکنون بیش از ۳۰ کشور دنیا گرفتار این ویروس شده و مخصوص منطقه و کشور خاصی نیست.

وی افزود: اشیای آلوده راه دیگر انتقال ویروس است و این ویروس بین ۲ تا ۹ روز می تواند زنده بماند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: افرادی که به رونا مبتلا شده نسبت به این بیماری ایمن می شوند و دوره بیماری دوره کمون دارد و انتقالش در دوره خاص خودش است و فردی که یک دوره مبتلا شده نمی تواند در همه ادوار انتقال دهده باشد.

وی افزود: آزمایش افراد مشکوک به کرونا ویروس در کشور در دو مرکز انجام می شود لذا با توجه به حجم نمونه ها و ظرفیت این مراکز پاسخ این آزمایشات ۴۸ تا ۷۲ ساعت طول می کشد. 

اعلام تخلف اقلام بهداشتی از طریق شماره های ۱۲۴و ۱۹۰

رشیدی نژاد تاکید کرد: افراد تخلفات در زمینه گران فروشی و احتکار اقلام بهداشتی و دارو را از طریق شماره ۱۲۴ و ۱۹۰ اعلام کنند.

وی با بیان اینکه امکان انجام تست و نیروی فنی مورد نیاز برای انجام آزمایشات کرونا ویروس در استان کرمان وجود دارد تصریح کرد: این مورد به وزارت بهداشت نیز اعلام شده اما اکنون امکان این مهم وجود ندارد.

مردم از خرید ماهی قرمز بپرهیزند

رشیدی نژاد با بیان اینکه نمی دانم انتقال ویروس از طریق ماهی قرمز توجیه علمی دارد یا نه گفت: اما به صورت شخصی توصیه می کنم مردم از خرید ماهی قرمز خوداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با اشاره به اینکه کارگران چینی دو دسته هستند گفت: دسته اول کارگرانی که اخیرا سابقه سفر به کشور چین را نداشته اند و دسته دوم گروهی که تازه آمده اند که باید تحت مراقبت قرار گیرند.

مردم از خرید پرنده ها خوداری کنند

سید وحید احمدی طباطبایی همچنین توصیه کرد: مردم از خرید پرنده ها خودداری کنند و بازار فروش حیوانات در خیابان امام بزودی تغییر مکان می دهد.
نوذر نخعی مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: استان کرمان با توجه به اینکه مورد ثابت شده کرونا ندارد وضعیت زرد ندارد و به همین دلیل بر اساس تجارب کشور چین که ۴۴ هزار نفر بیمار شدند و درصد کودکان مبتلا اندک بود فرد زیر ۲۲ ساله مورد بستری نداشته اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: طبق آخرین آمار ۴۳ نفر مبتلا و ۲۸ نفربستری و هشت مورد مرگ به دلیل ابتلا به کرونا در کشور اعلام شده است.

مرتضی هاشمیان افزود: کمیته دانشگاهی با حضور افراد دخیل آغاز و برنامه عملیاتی نوشته شد و تمام حوزه های محیطی دانشگاه ها در آماده باش به سر می برند. 
وی اظهار داشت: برخی تخت ها در بیمارستان افضلی پور خالی و آماده شده و اماده پذیرش افراد مشکوک و تبدار است.
 

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان کرونا ویروس مردم از خرید داروخانه ها ویروس کرونا رشیدی نژاد بیماری ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: زیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است و بیماران با توجه به این مشکلات حاضر نیستند به کرمان سفر کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی احمدی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت، با بیان اینکه یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه به‌عنوان هفته سلامت در کشور نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: کشور ما در سخت‌ترین شرایط تحریمی قرار دارد و دانشگاه علوم پزشکی که درگیر بهداشت و درمان مردم است شرایط بدتری را متحمل شد.

وی با بیان اینکه به یاری خدا در این شرایط سخت تحریمی شاهد اتفاقات مثبتی بودیم، گفت: با همراهی مسئولان استان کرمان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی کارهای خوبی اجرایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه 13 میلیارد تومان بدهی معوقات پژوهشی دانشگاه پرداخت شد که همین موضوع باعث شده که میزان مقالات دانشگاه در سال‌های قبل کاهش داشته باشد، ادامه داد: در حال حاضر یک میلیارد و 300 میلیون تومان از این بابت بدهی داریم.

وی با بیان اینکه بدهی دارو به شرکت‌های دارویی نیز مقدار زیادی بود که در پایان سال گذشته مقدار قابل توجهی از آن تسویه شد، ادامه داد: در پرداخت حق و حقوق پرستاری رتبه دوم کشوری را داریم که بعد از تهران در رتبه دوم هستیم.

نظام ارجاع در تمام شهرستان‌های استان کرمان اجرایی می‌شود

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه خروج پزشکان از محیط دانشگاهی زیاد شده و اصلاً حاضر نیستند جزو هیئت علمی قرار بگیرند که دلیل آن عدم پرداخت معوقات است، گفت: اما شرایط دانشگاه علوم پزشکی کرمان خیلی بهتر است.

وی با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه تمام را هم پیگیری می‌کنیم، افزود: خوابگاه دانشجویی دختران در داخل دانشگاه علوم پزشکی بالغ بر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه جذب خیرین بسیار خوب بوده است و توانستیم با کمک خیرین کارهای خوبی انجام بدهیم، گفت: بیمارستان 300 تخت خوابی امام رضا (ع) در کرمان در حال ساخت است و به بالای 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ در حال حاضر دنبال جذب نیرو و جذب امکانات و تجهیزات برای این بیمارستان هستیم.

وی با بیان اینکه با کمک خیرین 9 دستگاه آمبولانس جدید خریداری و به ناوگان دانشگاه اضافه شده است، افزود: احداث بیمارستان هزار تخت خوابی شهید سلیمانی که توسعه بیمارستان شفا است، نیز در حال اجرا است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه برای حضور پزشکان در شهرستان‌ها باید ایجاد انگیزه کرد، اظهار داشت: متاسفانه خیلی از شهرستان‌ها امکانات حداقلی برای حضور شهروندان را ندارند و وقتی امکانات زندگی و تفریحی مناسب برای خانواده پزشک وجود ندارد، در آن منطقه نمی‌ماند؛ البته ماندگاری پزشکان در حال پرداخت است اما هنوز معوقه داریم و امیدواریم به‌زودی به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است، گفت: به عنوان مثال بیمارستان مهرگان کرمان دو بخش آی سی یو در کشور عراق ایجاد کرده و با پزشکان این بیمارستان در آنجا خدمت‌رسانی می‌کند و بسیار هم موفق بوده است اما بیماران با توجه به مشکلات زیرساختی در استان حاضر نیستند به کرمان سفر کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه کرمان پزشکان خوب و موفقی دارد و بیمارستان‌های خصوصی نیز خدمات بسیار خوب درمانی ارائه می‌دهند، افزود: نیاز است به همین تناسب زیرساخت‌های اقامتی و رفاهی استان نیز ارتقا داده شود تا شاهد حضور بیماران از سایر نقاط در استان کرمان باشیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان
  • انهدام تیم سقط جنین در کرمان
  • قدر دانی از خیرین سلامت در کرمان
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • افشای ابعاد جدید از انفجار تروریستی کرمان
  • زیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل