Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص داخلی و عفونی راه انتقال بیماری کرونا را از مجاری تنفسی دانست و مهم‌ترین اقدام در رابطه با این بیماری را پیشگیری برشمرد و بر رعایت جدی بهداشت فردی تأکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدجمشید عمادی، در گفتگو با خبرنگار بلاغ، با بیان اینکه کرونا ویروس برای نخستین بار در شهر ووهان چین کشف و شهر قرنطینه شد تا به دیگر شهرها و کشورها انتقال پیدا نکند، افزود: اما متاسفانه این اتفاق رخ داد و اکنون بیش از 31 کشور درگیر آن شدند و احتمالا تا دو ماه دیگر در کل دنیا نیز شیوع می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با بیان اینکه کرونا از آنفولانزا h1n1 میزان مرگ‌ومیر پایین‌تری دارد، گفت: مرگ‌و‌میر در افراد زیر 10سال ندارد و احتمال مرگ در افراد 10 تا 40 سال 2درصد و در افراد بالای 50سال حدود 3 درصد و با افزایش سن این میزان بیشتر شده و در افراد بالای 80سال به 14 درصد می‌رسد.
 
این متخصص داخلی و عفونی با بیان اینکه در افراد جوان و کسانی که بیماری زمینه‌ای ندارند، این بیماری به‌صورت سرماخوردگی یا آنفولانزا بروز می‌کند، افزود: بیشترین خطر برای افراد بالای 50 سال و دارای یک بیماری زمینه‌ای کنترل‌نشده همچون دیابت، بیماری قلبی و عروقی، آسم، افرادی که تحت درمان با کورتون هستند، بیماران ام.اس و سرطانی است.
 
عمادی دلیل اهمیت کرونا ویروس به‌نسبت آنفولانزا حاد را شیوع بالای آن و عدم ایمنی افراد در برابر آن، عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین اقدام پیشگیری است؛ اینکه سعی کنیم بیمار نشویم چراکه شاید خیلی از افراد مشکل خاصی نداشته باشند اما در خانواده خود افراد سالمند، دیابتی، بیماری قلبی و ..  داشته و ممکن است فرد به آنها انتقال دهد و باعث خطر برای آنها شود.
 
وی با بیان اینکه دوره نهفتگی کرونا 2 تا 14 روز است و 27 روز هم گزارش شده است، گفت: هر فرد بیمار به‌طور میانگین چهار نفر را آلوده می‌کند و با این دوره نهفتگی طولانی فرد بویژه در روزهای آخر، بدون اینکه هیچ علامتی داشته باشد، ویروس را پخش می‌کند.
 
این متخصص داخلی و عفونی با اذعان بر اینکه در 80درصد مبتلایان مانند یک سرماخوردگی ساده بروز می‌یاید، گفت: 10 تا 20 درصد علائم شبه آنفولانزا (سرفه خشک، تن درد و اسهال) دارند و دودرصد نیز به بستری و مراقبت‌های بیمارستانی نیاز پیدا می‌کنند.
 
عمادی راه انتقال این بیماری را از مجاری تنفسی دانست و مهم‌ترین اقدام در رابطه با این بیماری را پیشگیری برشمرد و بر رعایت جدی بهداشت فردی تأکید و از جمله راه‌های پیشگری به شستشوی دست با آب و صابون، جلوگیری از دست دادن و روبوسی و اجتناب از ورود به اجتماعات غیرضرور اشاره و به تعطیلی مدارس در این دوره توصیه کرد و گفت: با گرم شدن هوا احتمال دارد شانس شیوع کم شود.

وی با بیان اینکه مواد غذایی دارای سلنیوم، ویتامین دی و دیگر موادی که تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن هستند، بدن را برای دفاع تقویت می‌کنند، خاطرنشان کرد: اما مصرف غذایی خاص که از ابتلا به کرونا جلوگیری کند، وجود ندارد و موارد منتشره، واقعی نیست.
 
این متخصص داخلی و عفونی با اشاره به اینکه افرادی با علائم سرما باید ماسک بزنند چراکه احتمال دارد که کرونا داشته باشند، ماسک زدن برای دیگر افراد را توصیه جدی ندانست و در رابطه به این امر گفت: چراکه این ماسک‌ها برای افراد سالم قابلیت جلوگیری ندارند اما افراد بیمار با استفاده از این ماسک امکان انتشار را به دیگر افراد را کم می‌کنند.
 
عمادی با بیان اینکه ماسک‌ها طول عمر دارند، طول عمر ماسک‌های جراحی را دو ساعت برشمرد و گفت: تنها ماسک مقاوم ماسک فیلتردار  N95 است که تا هشت ساعت دوام و کارایی دارد و بیماران احتمالی و کادر درمان باید حتما از این ماسک استفاده کنند.
 
وی با اذعان بر اینکه داروی صددرصد موثر برای این بیماری وجود ندارد، افزود: اما یک سری داروها برای درمان استفاده می‌شود تا شانس مرگ‌ومیر را کم کنیم و فعلا واکسن خاصی برای آن وجود ندارد.
 
این متخصص داخلی و عفونی با اشاره به اینکه گذشته بسیاری از آنفولانزاها به حیوانات برمی‌گردد و ژنوتیپ کرونا ویروس نیز از مورچه‌خوار در چین است، گفت: این ویروس ربطی به دام و طیور نداشته و بابت استفاده از محصولات لبنی مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،کارشناس اداره کل دامپزشکی استان خراسان و مدرس کلاس گفت: کلاس آموزشی بهداشت، پرورش و بیماری‌های کرم ابریشم با حضور جمعی از نوغانداران در محل جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور برگزار شد.

دکتر شریعتی گفت: بیماری‌های کرم ابریشم درمان بخصوصی ندارند و پیشگیری نقش کلیدی و اساسی در پرورش کرم ابریشم دارد.

وی گفت: باید تلاش کرد شرایط بهداشتی مانند تمیز کردن و ضدعفونی سالن پرورش قبل از ورود تخم‌ها همچنین نور، تهویه، حرارت، و رطوبت لازم و کافی در زمان پرورش مهیا شود.

وی همچنین نکات مهم در پرورش کرم ابریشم را خواب کرم و تغذیه مناسب عنوان کرد و افزود: برای تغذیه از برگ‌های خیس، باران خورده، شبنم دار، خاک آلود، پژمرده و خشبی قویا خودداری شود.

 

دیگر خبرها

  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • بی حجابی و بدحجابی به استحکام خانواده‌ها آسیب می‌زند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد