Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی حاجیان نژاد مدیر ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه با بیان اینکه این دستگاه توانایی اندازه گیری عرض تختال خروجی از کوره‌های پیش گرم در دمای بالا را داردگفت: پس از آنکه شرکت سازنده خارجی به علت تحریم‌ها از فروش این دستگاه سرباز زد، کارشناسان مکانیک و برق و اتوماسیون و ابزار دقیق فولاد مبارکه تأمین پس از طراحی اولیه و تأمین تجهیزات موردنیازآن، نمونه آزمایشگاهی آن ساخته شد و پس از موفق بودن آزمایش آن، هم اکنون در خط نورد گرم در حال استفاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی حاجیان نژادبا تأکید بر اینکه عرض سنج نقش مهمی در افزایش دقت تولید ورق حین نورد دارد، ادامه داد: در خروجی کوره‌های پیشگرم و ورودی نورد مقدماتی نیاز است که عرض و میزان انحراف از مرکز تختال کنترل شود.

او ادامه داد:دستگاه‌های اندازه گیری نقش بسیار مهمی در سیستم اتوماسیون ایفا می‌کنندو در چندین قسمت از خط نورد گرم متناسب با مشخصات محصول، محاسبه‌ها انجام و تجهیزات با این حسای‌ها کنترل می‌شود.

حاجیان نژاد افزود:طول و ضخامت تختال در خط نورد گرم ثابت، ولی عرض متناسب با سفارش مشتری متغیر است و امکان دارد در اثر اشتباه انسانی، تختال اشتباه وارد خط تولید شود، درواقع عرض بیشتر از مقدار برنامهریزی، باعث گیرکردن در تجهیزاتی مثل ساید گاید‌ها می‌شود و کمتر نیز تأثیرات منفی در عملکرد ماشینآلات می‌شود وحتی ممکن است باعث توقف خط تولید شود.

مدیر ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه اضافه کرد: علاوه بر این مواردبا استفاده از اطلاعات به دست آمده از عرضسنج میتوان موقعیت تختال در خروجی کوره‌ها را اصلاح کرد.

به همت حمایت از تولید ملی، تعداد تأمین کنندگان داخلی فولادمبارکه، به ۱۰ هزار تأمین کننده رسید.

گروه فولاد مبارکه، ۵۰ درصد فولاد خام کشور به میزان تولید سالانه بیش از هفت میلیون و ۲۹۰ هزار تن را تولد می‌کند.

بزرگترین تولیدکننده ورق‌های فولادی تخت در خاورمیانه و شمال آفریقا (سهم ۲۰ درصدی) و بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان (سالانه ۱۲ میلیون تن) هم از دیگر ظرفیت‌های گروه بزرگ صنعتی فولاد مبارکه است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت فولادمبارکه فولادخام فولاد مبارکه نورد گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید آهن اسفنجی فولاد سبا به بالاترین میزان از زمان راه‌اندازی رسید

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرهاد رجبی با بیان اینکه این رکورد در نتیجه کارِ گروهی تیم‌های تولید، تعمیرات، دفاتر فنی، انباشت و برداشت و افزایش بهره‌وری تجهیزات و تشکیل جلسات مدون در راستای شناسایی موانع و رشد تولید است، ادامه داد: ارزش و اهمیت این رکورد مربوط به افزایش میزان تولید آهن اسفنجی به همراه حفظ کیفیت و عدم نوسان در محدوده مجاز آن است.

پس از کسب این موفقیت برخی از سرپرستان و کارشناسان این بخش چنین گفتند:

حجت‌اله رفیعی، سرپرست انباشت و برداشت آهن‌سازی:

رصد و بررسی به‌موقع آنالیزهای کیفی گندله ورودی به فولاد سبا، برنامه‌ریزی صحیح در راستای میکس‌سازی گندله و میکس ورودی آن به واحد احیا، بهبود و ارتقای آن‌ها با شرایط کاری واحد احیا در راستای افزایش تولید و حفظ هم‌زمان کمیت و کیفیت محصول، از اقدامات مهم واحد انباشت و برداشت است که در دست‌یابی به این رکورد نقش عمده‌ای داشته است.

آرش منافی، سرپرست تعمیرات آهن‌سازی:

از دیگر دلایل ثبت این رکورد روزانه باید به انجام بازرسی‌های مدون و به‌موقع و برنامه‌ریزی در راستای افزایش کیفی تعمیرات برای ارتقای آماده‌به‌کاری تجهیزات و همچنین اعتماد به تجهیزات بومی‌سازی‌شده اشاره کرد.

آرش نوروزی، کارشناس تولید آهن‌سازی:

ثبت رکورد روزانه تولید در سال جاری و فروردین‌ماه بسیار حائز اهمیت و باعث افتخار است؛ چراکه ارزش والای سازمان در راستای افزایش کمّی و حفظ کیفی محصول را بیش از ظرفیت تولید اسمی، رقم زده است. این مهم نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی تیم‌های تولید، تعمیرات، انباشت و برداشت، دفاتر فنی در قسمت آهن‌سازی است. امید است با بهبود و ارتقای کیفی گندله ورودی به واحد احیا، رشد و تثبیت این رکورد را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

رحیم ناصرنژاد، کارشناس فرایند آهن‌سازی:

 خوشبختانه با عنایت به افزایش تخصص و تجربه همکاران در حال حاضر میکس ورودی گندله در حالت بهینه قرار گرفته است و این امر می‌تواند به تولید محصولی با کیفیت و کمیت مدنظر کمک کند. علاوه بر این آنالیز و کنترل به‌موقع فرایند و شناسایی موانع از دیگر بسیار مهم و تأثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از ورزش پهلوانی به‌عنوان یک الگو حمایت می‌کنیم
  • رسیدن به بالاترین رکورد روزانه تولید آهن اسفنجی در مگامدول‌های احیا مستقیم فولاد مبارکه
  • تولید آهن اسفنجی فولاد سبا به بالاترین میزان از زمان راه‌اندازی رسید
  • فولاد مبارکه؛ رکورددار در تولید کمّی و کیفی
  • بومی سازی دستگاه تمام خودکار تعمیر و باز سازی نمایشگر تلفن همراه
  • بومی سازی دستگاه تمام خودکار تعمیر و باز سازی نمایشگر تلفن همراه + فیلم
  • شناسایی شرکت‌های توانمند حوزه ساخت قطعات دستگاه‌های بازرسی ایکس‌ری
  • دستگاه تعمیر نمایشگر تلفن همراه بومی‌سازی شد
  • بومی سازی دستگاه تعمیر نمایشگر تلفن همراه
  • عوامل موثر بر قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان