Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@11:43:15 GMT

۴۵۰ هزار اصله نهال در قم کاشته می‌شود‌

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۲۳۸۰

۴۵۰ هزار اصله نهال در قم کاشته می‌شود‌

مدیر‌کل منابع طبیعی قم از کاشت ۴۵۰ هزار اصله نهال در عرصه‌های بیابانی، مرتعی و جنگلی استان خبر داد. ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمد‌تقی سجادی در دومین جلسه ستاد هفته منابع طبیعی اظهار داشت: کاشت این اصله نهال ها در 2 هزار و 157 هکتار اراضی بیابانی، مرتعی و جنگلی در راستای برنامه کاشت 14 میلیون اصل نهال در سطح کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این طرح کشوری 14 آذر از قم آغاز شد، گفت: 14 اسفند همزمان با هفته درختکاری اختتامیه این طرح برگزار می شود.

800 هکتار زمین‌های جنگلی اطراف مشهدمقدس درختکاری می‌شودالبرز| 200 هکتار از اراضی اطراف شهرک صنعتی اشتهارد درختکاری می‌شودطرح نهضت درختکاری در روستاهای مازندران اجرایی می‌شود

مدیر کل منابع طبیعی استان قم با بیان اینکه نهال همگانی برای ایرانی سرسبز شعار هفته درختکاری امسال است، خاطرنشان کرد: نقش رسانه در توسعه فرهنگ درختکاری و منابع طبیعی از محورهای اصلی برنامه های هفته درختکاری امسال خواهد بود.

به گزارش تسنیم، روز درخت‌کاری یکی از روزهای سال است که در آن مردم تشویق به کاشتن نهال می‌شوند، در ایران، 15 اسفندماه هر سال به این روز نامگذاری شده است.

انتهای پیام/452/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوزی برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و جنگلی نمی‌دهیم

اسفندیار خزایی با بیان اینکه خوشبختانه کنترل کوچ عشایر انجام شده و هنوز عشایر در استان حضور ندارند، گفت: با توجه به اعزام اکیپ‌هایی از کارشناسان منابع طبیعی و عشایری به مناطق قشلاقی و بارندگی‌های خوب در کشور باعث شده عشایر هنوز شروع به کوچ نکنند.

او با تأکید بر همراهی خوب استان‌های میانبند گفت: اکیپ‌هایی از سازمان منابع طبیعی کشور به استان ایلام اعزام شدند و ۱۵ اردیبهشت درهای استان را به روی عشایر باز خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان به روستائیان گفت: روستائیان توجه کنند استفاده از مراتع برای چرای دام روستایی از ۱۰ اردیبهشت است و قبل از این تاریخ اجازه چرای دام‌های خود در مراتع را ندارند.

خزایی با تأکید بر اینکه این‌گونه نیست که تنها به عشایر اجازه حضور در مراتع را ندهیم، گفت: این گونه نیست که اجازه دهیم دام روستایی چراگاه‌های عشایری را تخریب کنند چرا که کنترل تنها برای دام عشایر نیست بلکه برای هر گونه دام مازاد است.

او با بیان اینکه روستائیان از هر گونه چرای دام مازاد به ویژه در رویشگاه‌های عشایر خودداری کنند، گفت: در صورت مشاهده چرای دام مازاد روستایی به طور قطع برخورد قانونی صورت می‌گیرد بنابراین به روستائیان توصیه می‌شود از چرای دام مازاد خود در مراتع خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان با تأکید بر اینکه امسال صدور مجوز برای هر گونه بهره‌برداری از مراتع استان را نخواهیم داشت، گفت: امسال هیچ‌گونه مجوزی برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و حتی جنگلی را نخواهیم داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد
  • توقیف نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • کشف و ضبط چوب قاچاق از گونه تاغ در شهرستان میاندورود
  • مجوزی برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و جنگلی نمی‌دهیم
  • محموله چوب قاچاق جنگلی در نشتارود توقیف شد
  •  برخورد قانونی با چرای دام در عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهربابک
  • رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان سوادکوه
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار