Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تا این لحظه تست کرونای هیچ یک از بیماران مشکوک به کرونا در همدان مثبت اعلام نشده است. ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

منوچهر کرمی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: تعداد بسیار محدودی از موارد مشکوک به کرونا در همدان بستری و تحت مراقبت هستند، اما نتیجه هیچ یک از این بیماران مثبت اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیشتر بر روی موارد و نکات پیشگیرانه تاکید داریم، تصریح کرد: اگر مردم نکات آموزشی و رعایت بهداشت فردی را جدی بگیرند، به زودی شاهد کاهش شیوع این بیماری در کشور خواهیم بود.

هشدارهای بهداشتی رئیس شبکه بهداشت نکا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا + فیلمتایید مرگ یک نفر در مازندران بر اثر ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه مسئولان استانی36 مورد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در کاشان شناسایی شد/نظام سلامت کاشان 24ساعته وضعیت را رصد می‌کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه ویروس کرونا از طریق ذرات آب دهان هنگام عطسه، سرفه و حتی حرف زدن به دیگران منتقل می‌شود، عنوان کرد: بر این اساس از مردم میخواهیم برای در امان ماندن از این بیماری از هر گونه دست دادن، روبوسی و ارتباط با فاصله کمتر از یک متر با افراد به ویژه کسانی که علائم سرماخوردگی دارند پرهیز کنند.

کرمی با بیان اینکه از هم استانی‌ها‌ می‌خواهیم نسبت به شایعات و آمار کذب منابع غیر رسمی بی‌توجه باشند، تصریح کرد: متاسفانه برخی با انتشار مطالب غیر واقعی سبب تشویش اذهان عمومی و ایجاد اضطراب در میان مردم می‌شوند.

وی با بیان اینکه احتمال ابتلا به کرونا ویروس در تمامی گروه‌های سنی حتی کودکان هم وجود دارد، ابراز کرد: خانواده‌ها باید تمامی موارد بهداشتی و پیشگیرانه را به کودکان خود آموزش دهند و رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه بیماران دارای ضعف ایمنی چگونه برای انجام مراحل درمانی و تزریقات خود به مراکز درمانی مراجعه کنند، اظهار داشت: این دسته از بیماران با زدن ماسک و پوشیدن دستکش می‌توانند به مراکز درمانی بروند و پس از بازگشت نیز حتما با آب و صابون و محلول ضد عفونی کننده دست‌هایشان را شست‌وشو دهند.

کرمی درباره مراقبت‌های بهداشتی  و مراقبتی در منزل برای بیمارانی که سیستم ایمنی شان ضعیف است، ابراز کرد: این بیماران باید در منزل سیستم تهویه مناسبی داشته باشند و حالت ایزوله معکوس را به کار گیرند. ایزوله معکوس به این معنی است که اگر در خانواده عضوی بیمار است با کسی که سیستم ایمنی ضعیفی دارد در ارتباط نباشد.

وی با بیان اینکه علائم ابتلا به کرونا ویروس بسیار شبیه به آنفلوانزا و سرماخوردگی است، اظهار داشت: ممکن است علائم این بیماری تا یک هفته طول بکشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در باره زمان مراجعه بیماران به مراکز درمانی، تاکید کرد: تب شدید، سرفه‌های خشک شدید و اختلال در تنفس از نشانه هایی است که در صورت مشاهده باید به مراکز درمانی مراجعه شود.

انتهای پیام/ 743/ ز

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی همدان مراکز درمانی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سگ‌های درمانگر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

بیمارستانی در اسپانیا برای تقویت روحیه بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه از سگ‌ها کمک می‌گیرد.

به گزارش فرارو، بیمارستان دل‌مار در بارسلونا با همکاری بنیاد Affinity که در حوزه درمان با کمک حیوانات فعالیت دارد، طرحی را به صورت آزمایشی برای بهبود شرایط روحی بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان راه‌اندازی کرده است.

براساس این طرح، سگ‌های درمانگر دوبار در هفته به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به دیدن بیماران بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان می‌روند.

رویترز می‌نویسند با ورود سگ‌های درمانگر به بخش مراقبت‌های ویژه، جوئل بوئنو یکی از بیماران این بخش اشک شوق می‌ریزد.

بوئنو ۳۴ ساله می‌گوید که سرگرم شدن با سگ‌های درمانی، او را به یاد سگ خودش در خانه می‌اندازد.

او همچنین به رویترز گفت: داشتن کسی که شما را بیش از هر چیز دیگری در جهان دوست دارد عالی است.

لوسیا پیکازو، پزشک این بیمارستان نیز می‌گوید که هرچند در حال حاضر این روش درمان تنها یک فرضیه است، اما به نظر می‌رسد حال بیماران با این کار بهتر می‌شود.

پزشکان در این پروژه نمونه‌های بزاق بیماران را قبل و بعد از یک جلسه درمانی تجزیه و تحلیل می‌کنند.

آن‌ها از این طریق می‌توانند شاخص‌های استرس مانند کورتیزول همچنین شاخص‌های مربوط به سلامتی مانند اکسی توسین و سروتونین را اندازه بگیرند.

بیماران تنها کسانی نیستند که از این پروژه سود می‌برند، ماریبل ویدا که پروژه حیوان درمانی «Affinity» را رهبری می‌کند، می‌گوید بسیاری از کارکنان بخش اورژانس نیز از این‌که این حیوانات بانمک در اطرافشان هستند، لذت می‌برند.

بوئنو در مورد مزایای این نوع درمان شکی ندارد. او می‌گوید که فقط خبر احتمال ورود این سگ‌ها به بخش مراقبت‌های ویژه روحیه‌اش را بهتر کرده است.

دیگر خبرها

  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۵ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان