Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: به زودی ماسک رایگان در مراکز بهداشتی گچساران توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، در پی انتشار ویروس کرونا در برخی از استان‌های کشور متاسفانه برخی از سوداگران، استفاده از ماسک را بهانه‌ای کرده بودند تا بتوانند ماسک‌ها را با قیمت بالا در اختیار  مردم قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه برخی از سودجویان ماسک ‌های بهداشتی را چندین برابر قیمت به فروش  می رساندند و یا اینکه از فروش ماسک‌ها امتناع  می‌‌کردند.

 در این باره سهراب صیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از سوی وزارت بهداشت و درمان ماسک های بهداشتی خریداری شده و در چند روز آینده به صورت رایگان در اختیار مراکز خدمات جامع سلامت  از جمله  پایگاه‌های سلامت، خانه‌ها و مراکز بهداشت قرار خواهد گرفت و تحویل خانواده داده می‌شود.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به اینکه هر یک از خانوار  در مراکز  بهداشت پرونده مشخص وجود دارد، گفت: با این روش می‌توان ارائه ماسک را کنترل کرد.

 وی با بیان اینکه  خرید و فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع خواهد شد، عنوان کرد: ماسک های بهداشتی که در مراکز بهداشتی توزیع می‌شود به صورت رایگان در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی قرار خواهد گرفت.

 صیدی در ادامه ابراز کرد: در حال حاضر موردی از ویروس کرونا  در شهرستان گچساران گزارش نشده است.

 وی ادامه داد: انتظار می‌رود که شهروندان  به شایعاتی مربوط به ویروس کرونا که در فضای مجازی و رسانه ها غیرمعتبر منتشر می شود  توجه نکنند و  اخبار تایید شده را از منابع رسمی دریافت کنند.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران  با اشاره به اینکه برای پیشگیری از این بیماری رعایت اصول  بهداشتی و  بهداشت اولیه  فردی و اجتماعی ضروری است، گفت: شست وشوی مدام دستها با آب و صابون و یا مواد ضدعفونی کننده و جلوگیری از عطسه و سرفه بسیار ضروری است.

این مسوول با بیان اینکه  علائم ویروس کرونا بسیار شبیه به سرما خوردگی و آنفولانزا از جمله تب، سردرد و بدن درد، سرفه و آبریزش بینی و علائم تنفسی مانند تنگی نفس میتواند از علائم این ویروس باشد،  بیان کرد: ویروس کرونا از طریق سرفه و عطسه، دست دادن و روبوسی  با فرد آلوده یا لمس کردن چیزهایی که افراد آلوده به آن دست زده اند انتقال می یابد.

صیدی استفاده از ماسک‌  در مکان‌های عمومی را ضروری دانست و گفت:  همه افراد در معرض این بیماری هستند اما افراد مسن، بیماری های قلبی، آسم، ریوی، دیابتی، فشارخون بالا، کلیوی آسیب پذیر‌تر هستند.
صیدی خاطر نشان کرد: استفاده  از ویتامین c، سبزیجات و میوه‌جات زیاد، مایعات موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در مقابل ویروس کرونا مقاوم عمل می‌کند.

انتهای پیام/82031

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاري فارس گچساران بهداشت و درمان مراکز بهداشتی مراکز بهداشت ویروس کرونا ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۰۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه غذای خرمشهر

ابوالمحمد نوذرپور رئیس مرکز بهداشت خرمشهر گفت: از ابتدای طرح تشدید نوروزی تا کنون ۲۰۶۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی مورد بازرسی کارشناسان بهداشت محیط خرمشهر قرار گرفت.

او از مهروموم سه مرکز تهیه غذا در خرمشهر و معدوم‌سازی  ۱۹۲ کیلوگرم مواد غذایی نیز خبر داد.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر افزود: ۱۰۸۸ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی، ۱۴ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی و ارسال به آزمایشگاه، یک هزار و ۲۰۰ مورد سنجش مواد غذایی با وسایل پرتابل، ۱۰۳ مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی، ۷۱ مورد اخطار بهداشتی صادر شده و ۱۰ مورد معرفی به دادگاه از دیگر خدمات انجام‌شده در طرح تشدید بسیج سلامت نوروزی در این مدت بوده است.  

به گفته او در قالب طرح تشدید نوروزی و سلامت رمضان، کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت خرمشهر بصورت روزانه و در ۲شیفت صبح و عصر اقدام به نظارت و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و صنوف حساس کردند.

نوذرپور گفت: طرح تشدید سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند سال گذشته تاکنون انجام شده و تا ۲۰ فروردین‌‍ ماه ادامه دارد.

  در این بازرسی‌ها علاوه بر آموزش بهداشت فردی به متصدیان، با استفاده از تجهیزات پرتابل مواد غذایی کیفیت مواد غذایی مورد سنجش قرار می‌گیرد و بازدید از مراکز عرضه زولبیا و بامیه، آش‌فروشی‌ها و شیرینی فروشی‌ها نیز به جهت حفظ سلامت همشهریان عزیز در دستور کار بازرسان بهداشتی قرار دارد.

این مسئول از شهروندان‌ خواست درصورت هرگونه شکایت بهداشتی، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام نمایند تا به سرعت به شکایت مورد نظر رسیدگی شود.

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ۶۱ اخطار بهداشتی برای اماکن دارای تخلف بهداشتی در جوانرود صادر شد
  • پلمب ۳۰۰۰ مرکز غیر بهداشتی در ایام نوروز
  • پلمب بیش از ۳ هزار مرکز به علت تخلفات بهداشتی در ایام نوروز
  • نظارت ۳۰۰ نفر بازرس مرکز بهداشت اصفهان در طرح سلامت نوروزی
  • بیش از چهار هزار بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی تربت حیدریه
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه غذای خرمشهر
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • زولبیا و بامیه با این رنگ قابل خوردن و بهداشتی نیست
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • پلمب ۲۵ واحد صنفی زنجان در طرح بسیج نوروزی