Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محسن ترکاشوند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افراد سالم نیازی به استفاده از ماسک ندارند و ظرفیت‌هایمان را باید برای بیماران بگذاریم.

وی افزود: امروز یک تیم بازرسی از سطح داروخانه‌های شهر بازدید و تعرفه‌های فروش را کنترل و هرگونه تخلفی را پیگیری می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر تاکید کرد: مردم هرگز نگران این بیماری نباشند و به طور مستمر بهداشت فردی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکاشوند ادامه داد: هنوز مورد مثبتی از کرونا ویروس در ملایر مشاهده نشده و نتیجه نمونه گیری ۲ مورد مشکوک به کرونا در بیمارستان دکتر غرضی نیز منفی اعلام شد.

وی با تاکید بر اینکه جو روانی ایجاد شده را باید مدیریت کرد گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ کشور درگیر کرونا ویروس هستند و میزان مرگ و میر این بیماری حدود ۲ درصد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: هم اکنون تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهر آماده مقابله با این بیماری و کمک‌رسانی به بیماران مشکوک است و نگرانی در این زمینه نداریم.

مورد مثبت کرونا در ملایر نداریم

ترکاشوند با بیان اینکه از نظر اپیدمی سه مرحله برای این ویروس تعریف شده بیان کرد: هم اکنون در مرحله A این بیماری هستیم و هر بیمارستانی موظف به تجهیز یک بخش ایزوله تنفسی است.

وی یادآور شد: در مرحله B با تشخیص وزارت بهداشت و درمان اگر اپیدمی این بیماری را در شهرستان داشته باشیم، یک بیمارستان را برای رسیدگی و درمان این بیماری ایزوله کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی همدان تصمیم گرفته‌اند که بیمارستان مهر ملایر که جزء پلن‌های عملیاتی مدیریت بحران است، در کنار چند بیمارستان دیگر در استان، برای ورود به مرحله B در نظر گرفته شود.

ترکاشوند اظهار داشت: هم اکنون سه تخت ایزوله آی.سی.یو تنفسی در ملایر داریم که برای مواقع ضروری به بیماران خدمات می‌دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلای ویروس کرونا در کودکان زیر ۹ سال و مرگ و میر این ویروس در کودکان زیر ۱۴ سال در جهان گزارش نشده را خبری خوش دانست و افزود: بیشتر فوتی‌های این بیماری افراد مسن و دارای سابقه بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و عروقی و تنفسی و بیماری مزمن است و ۹۸ درصد بیماران می‌توانند به زندگی عادی بازگردند.

در مراحل آخر پیک کرونا ویروس هستیم

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه ماسک فقط برای بیماران درگیر، پزشک و پرسنل بخش‌های ایزوله بیمارستان استفاده می‌شود گفت: با این وجود به مطب‌های شخصی، مراکز درمانی، اورژانس و بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها توصیه کرده‌ایم که دستکش و ماسک رایگان در اختیار بیماران تنفسی قرار داده و ویزیت بیماران با علائم تنفسی را خارج از نوبت انجام دهند.

ترکاشوند همچنین دلیل تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و همایش‌ها را ایجاد جو آرام در بین مردم و ضدعفونی کردن مکان‌ها عنوان و بیان کرد: با توجه به اینکه پیک یک بیماری معمولا ۶ ماه است، هم اکنون در مراحل آخر پیک کرونا ویروس هستیم و با گرم شدن هوا نیز این ویروس از بین می‌رود و وارد مرحله نهفتگی و خواب خواهد شد.

وی خطاب به شهروندان ملایری تاکید کرد: به جای خرید بی‌رویه ماسک و مواد ضدعفونی کننده و دستکش، مرتب دست‌های خود را با آب و صابون به مدت یک دقیقه شستشو دهند و از دست دادن و روبوسی جدا خودداری و از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر خوردن مایعات فراوان، میوه و سوپ را به شهروندان توصیه کرد و گفت: ما با مردم شفاف هستیم و قول می‌دهیم اولین کسی باشیم که اطلاع رسانی درست و شفاف را در مورد ویروس کرونا به مردم انجام دهیم.

ترکاشوند با بیان اینکه آموزش، پیشگیری و آگاهی‌بخشی به مردم را در اولویت کاری قرار داده‌ایم اظهار داشت: در این زمینه بخشی از نیروهای ما پشت پرده برای سلامت مردم در تلاش هستند که حدود ۶۰۰ نیرو در ۲۷ مرکز جامع خدمات سلامت، ۱۰ پایگاه سلامت و ۱۰۰ خانه بهداشت مراقبت‌های خود را برای سلامت مردم انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌هایی که ما با آن مقابله می‌کنیم، مردم از آن اطلاع ندارند گفت: به تازگی طرح تزریق واکسن فلج اطفال برای کودکان جامانده در سراسر شهرستان آغاز شده و حدود ۱۰ هزار نفر در این پایش زیر پوشش قرار می‌گیرند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا پزشک خواب دانشگاه علوم پزشکی شبکه بهداشت و درمان مرگ انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کرونا ویروس هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۲۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان را باور نکنید

به گزارش همشهری آنلاین، دو روز پیش بود که مادر ترانه علیدوستی، از بیماری این بازیگر زن سینما خبر داد و طرفداران او نگران شدند. در همین راستا نیز، سینما اعتماد با اشاره به نوع بیماری ترانه علیدوستی نوشت که؛ «حدود 6 ماه پس از آزادی خود از زندان دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی داروها است.» با این حال پس از انتشار خبر بیماری علیدوستی تصاویری جعلی و فیک از ملاقات پدرش و بازیگران با او در فضای مجازی منتشر شد در حالی که این تصاویر مربوط به ملاقات هنرمندان از الناز شاکردوست است.

بیشتر بخوانید: نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس اولین تصویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان | چهره نگران حمید علیدوستی بر بالین دخترش | عکس ترانه علیدوستی ترانه علیدوستی ترانه علیدوستی ترانه علیدوستی کد خبر 846579 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران امین حیایی بیماری - بیمارستان چهره‌های مشهور الناز شاكردوست (بازیگر) ترانه علیدوستی

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان را باور نکنید
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟