Web Analytics Made Easy - Statcounter

پله بی‌شک می‌داند که مسی در یک قدمی شکستن یکی از دست نخورده ترین رکوردهای وی قرار دارد؛ بیشترین گل زده برای یک باشگاه.

مرد افسانه‌ای فوتبال برزیل در جریان ۱۹ فصل حضور در باشگاه سانتوس، در ۶۵۶ بازی ۶۴۳ گل به ثمر رساند؛ رکوردی که از زمان جدایی وی از این تیم و پیوستن به باشگاه نیویورک کازموس در سال ۱۹۷۴ همچنان پابرجا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسی که در دیدار شب گذشته بارسا برابر ایبار چهار بار موفق به گلزنی شد، حالا تا شکستن رکورد ۴۶ ساله پله تنها ۱۷ گل دیگر فاصله دارد.

پله بزرگ زمانی که سانتوس را ترک کرد ۳۳ سال داشت یعنی یک سال بزرگتر از سن فعلی مسی.

شماره ۱۰ آبی اناری‌ها در جریان ۷۱۵ بازی ۶۲۶ گل به ثمر رسانده است یعنی به طور میانگین ۰.۸۷ گل به ازای هر بازی؛ آمار مسی را تا به اینجای کار می‌توان به شکل زیر تشریح کرد: ۴۳۶ گل در لالیگا، ۱۱۴ گل در لیگ قهرمانان، ۵۳ گل در کوپادل‌ری، ۱۴ گل در سوپرجام اسپانیا، پنج گل در جام باشگاه‌های جهان و سه گل در سوپرجام اروپا.

روز گذشته، چهارمین باری بود که مسی در یک بازی چهار گل برای بارسا به ثمر می‌رساند و علاوه بر این، او این کار را برای دومین بار برابر ایبار فلک‌زده انجام داد.

او در دوران فوتبالی خود ۴۱ هت‌تریک را با پیراهن بارسا ثبت کرده و یکی از انگشت شمار بازیکنانی است که در جریان یک بازی لیگ قهرمانان پنج بار موفق به گلزنی می‌شود (پیروزی هفت بر یک مقابل بایرلورکوزن در فصل ۲۰۱۱ – ۲۰۱۲.)

مسی در دیدار برابر تیم های زیر چهار گل به ثمر رسانده است:

آرسنال (۲۰۰۹ – ۲۰۱۰)، والنسیا (۲۰۱۱ – ۲۰۱۲)، اسپانیول (۲۰۱۱ – ۲۰۱۲)، اوساسونا (۲۰۱۲ – ۲۰۱۳)، ایبار (۲۰۱۷ – ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰)

او در حال حاضر با ۱۸ گل برترین گلزنی لالیگا در فصل جاری است؛ نزدیک‌ترین تعقیب کننده وی «کریم بنزما» است که پنج گل کمتر از وی به ثمر رسانده است.

در صورتی که مرد آرژانتینی بتواند برتری خود را از این حیث حفظ کند، در پایان فصل هفتمین پیچیچی خود را کسب خواهد کرد و رکورد «تلمو زارا» اسطوره باشگاه اتلتیک بیلبائو را که این جایزه به افتخار وی نامگذاری شده است، خواهد شکست.

زارا در دوران فوتبالی خود موفق شد ۶ بار جایزه برترین گلزن لالیگا را تصاحب کند.

در شرایط فعلی، مسی در فصل جاری برای رسیدن یا گذر از رکورد پله در بدترین حالت ۲۰ بازی و در بهترین حالت ۱۵ بازی فرصت دارد اما بدیهی است که ستاره آلبی سلسته دیر یا زورد مچ پله را می‌خواباند و تنها زمان این اتفاق جابجا می‌شود.

برچسب‌ها لالیگا لیونل مسی پله بارسلونا برزیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لالیگا لیونل مسی پله بارسلونا برزیل لالیگا لیونل مسی پله بارسلونا برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روبرتو مارتینز: پرتغال حالا برای یورو آماده‌تر است

 به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال پرتغال پس از 11 برد متوالی شب گذشته شکست خورد. شاگردان روبرتو مارتینز د‌ر بازی دوستانه مقابل اسلوونی قرار گرفتند و با نتیجه 2-0 شکست را پذیرفتند.

روبرتو مارتینز پس از این بازی درمورد عملکرد تیمش گفت:"البته که ما دوست نداریم ببازیم. ما همیشه برای پیروزی بازی می‌کنیم، فکر می‌کنم اکنون برای یورو آماده‌تر هستیم. تیم شرایط را به خوبی مدیریت نکرد اما نتیجه می‌توانست متفاوت باشد. ما یک توپ هم به تیر دروازه حریف زدیم. اسلوونی شایسته برد بود. ما در این بازی برنده نشدیم اما تیم را بیشتر برای یورو آماده‌ کردیم.

چرا اولین شوت پرتغال در دقیقه 60 بود؟

این را قبل از بازی می‌دانستیم و نیازی به بازی نداریم تا بدانیم بازیکنان تیم ما چقدر اهمیت دارند. امروز سعی کردیم بازیکنان دیگری را در خط میانی بکار بگیریم، ویتینیا، روبن نئوس، اوتاویو، می‌خواستم تلاش کنم، اما با وجود ایجاد موقعیت و کنترل بازی، هرگز در یک سوم دفاعی حریف نفوذی نداشتیم. فرانسیسکو کونسیسائو را در نیمه دوم خیلی دوست داشتم، این آمارها قبل از لیست نهایی قابل توجه بود.

آیا باید با دفاع 4 نفره بازی کنید؟

ساختار تیم در رابطه با بازیکنانی که استفاده می کنیم به حریف بستگی دارد. موضع ما روشن است: ما باید از نظر تاکتیکی یک تیم انعطاف پذیر باشیم، امروز سعی کردیم مهاجمان حریف را محدود کنیم که نقطه قوت اسلوونی بود. همه چیز به حریف بستگی دارد. نگرش رقابتی تیم خوب بود، اسلوونی خیلی خوب دفاع می‌کرد، مشکل ما تمرکز یا نگرش نبود، این نبود که بتوانیم تصمیم درستی بگیریم و به دنبال نفوذ به محوطه جریمه حریف باشیم.

اطلاعات بیشتری در این فیفادی از آمادگی بازیکنان کسب کردید؟

ما الان اطلاعات بیشتری نسبت به قبل از این فیفادی داریم، مهم‌ترین چیز این است که بدانیم آیا تعداد آن‌ها 23 یا حتی 25 یا 26 است. اکنون اطلاعات بیشتری برای آخرین انتخاب داریم.

دیگر خبرها

  • طارمی- آزمون و حالا قایدی: چه خط حمله‌ای!
  • همه مدعیان صعود بردند، جز قهرمان لیگ‌برتر!
  • آسمان عشق آباد متعلق به شش ایران (عکس)
  • روبرتو مارتینز: پرتغال حالا برای یورو آماده‌تر است
  • چه‌کسی بیش از همه هم‌بازی رونالدو بوده است!
  • رکورد درخشان مهاجم آلمان با گل جنجالی
  • ایران رکورد تماشاگر را در ورزشگاه ترکمنستان می شکند
  • اولین صعود آسیا رقم خورد: استرالیا!
  • رکورد تماشاگران بازی فوتبال در ایران زده خواهد شد!
  • سرپرست ملوان: فاصله ۲۰ امتیازی با نساجی باعث فریب ما نمی‌شود