Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه المسیره یمن گزارش داد این دستاوردها امروز (یکشنبه) در جریان افتتاحیه نمایشگاه پدافند هوایی " شهید عبدالعزیز المهرم "  با حضور جمعی از اعضای شورای عالی سیاسی، رئیس مجلس، فرماندهان ارتش و  اعضای جنبش انصار الله به بهره برداری رسید.   

رییس شورای عالی سیاسی و فرمانده نیروهای مسلح یمن در این مراسم گفت: سیستم های جدید پدافند هوایی که امروز از آنها رو نمایی شد، مسیر جنگ با نیروهای ائتلاف تحت حمایت عربستان و آمریکا را تغییر خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سپهبد "مهدی مشاط " افزود: با بهره برداری از این دستاوردها، مسیر جنگ با دشمن متجاوز مورد حمایت آمریکا به فرماندهی عربستان  سعودی تغییر خواهد کرد.                   

وی ادامه داد: سامانه های جدید دفاعی مقدمه‌ای برای دست‌یابی به سیستم‌های دفاعی پیشرفته تر و مؤثر تر برای مقابله با حملات هوایی دشمن خواهد بود.

فرمانده نیروهای مسلح یمن با تقدیر از تلاش فرماندهان ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور افزود: تلاش آنها موجب شد تا برای دفاع از خود به ساخت سیستم‌های نظامی روی آوریم و نیازهای جنگی خود را برآورده کنیم.  

وی بیان کرد:  ۲۰۲۰ سال پدافند هوایی و دفاع از آسمان یمن است و این موفقیت‌ها برای تقویت قدرت دفاعی ادامه خواهد یافت.  

سرلشکر " محمد ناصر العاطفی " وزیر دفاع یمن نیز با بیان این که برای ما ۲۰۲۰ سال دفاع هوایی است، افزود: بزودی آسمان یمن از تجاوز جنگنده های دشمن پاک خواهد شد.

پیشتر سخنگوی نیروهای مسلح یمن در روز پنجشنبه گذشته گفته بود: این سیستم‌های پدافند هوایی در روزهای آینده وارد شبکه پدافند هوایی یمن خواهند شد.

وی تاکید کرد: آسمان یمن دیگر برای دشمنان امن نیست و جنگنده‌های آنها برای عبور از آسمان این کشور باید هزاران معیار را در نظر بگیرند.

عصر جمعه ۲۵ بهمن نیز پدافند هوایی ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور موفق شدند هواپیمای جنگی متجاوزان سعودی را از نوع " تورنادو "  در آسمان منطقه " المصلوب " استان " جوف " یمن سرنگون کنند.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریبا پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.  

برچسب‌ها یمن آسیای غربی عربستان سعودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن آسیای غربی عربستان سعودی یمن آسیای غربی عربستان سعودی پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۲۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور دیشب در مناطق مختلف ۸ پهپاد مهاجم اوکراینی را رهگیری و منهدم کرده است.

الکساندر گوسِف، فرماندار منطقه ورونژ روسیه نیز اعلام کرد که بامداد امروز چهارشنبه پدافند هوایی ارتش این کشور سومین پهپاد را ظرف ۳ ساعت در این منطقه منهدم کرد. به گفته گوسِف این حادثه خسارت و تلفات جانی نداشته است.

ساعاتی پیش نیز رسانه‌های روسی از سرنگونی دو پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه ورونژ خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور دیشب در مناطق مختلف ۵۰ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کردند. بنابر این بیانیه این پهپادها در مناطق بلگورود، بریانسک، کورسک، تولا، اسمولنسک، ریازان، کالوگا و مسکو رهگیری و منهدم شدند.

پیش از آن نیز «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که در نتیجه حمله پهپادی ارتش اوکراین به مناطق مسکونی این منطقه دست‌کم دو نفر کشته شدند.

وی دراین‌باره گفت: داده‌های اولیه نشان می‌دهد که در پس سقوط دو پهپاد در مناطق مسکونی در روستای بوروز، یک خانه کاملا در آتش سوخت و در نتیجه آن دو نفر جان باختند و یک خانه دیگر نیز به‌شدت آسیب دیده است.

ویاچسلاو گلادکوف پنج‌شنبه گذشته نیز اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش روسیه ۲۱ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در این منطقه رهگیری و منهدم کرد.به گفته گلادکوف در این حادثه دست‌کم یک نفر زخمی شده است.

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در مناطق مختلف بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد. در این بیانیه آمده است که «در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.»

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور نیز ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبر 6087496

دیگر خبرها

  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • بزرگداشت شهید قرنی در مرکز پدافند هوایی سمنان
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • بی‌بی‌سی: عبور موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل
  • بی‌بی‌سی: موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل عبور کردند
  • یونان: هیچ سامانه پدافند موشکی به اوکراین ارسال نمی‌کنیم