Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@23:40:26 GMT

توصیه‌های تغذیه‌ای پیشگیری از کرونا

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۲۸۰۴

توصیه‌های تغذیه‌ای پیشگیری از کرونا

خبرگزاری آریا - عضو کمیته بیمه سلامت ایران به نکات تغذیه‌ای جهت پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و کرونا اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا از مهر، امیر پیروزیان بر مصرف روزانه 3 واحد از گروه سبزی‌ها به جز سبزی‌های نشاسته‌ای و حداقل 2 واحد میوه تاکید کرد و گفت: توصیه می‌شود که مردم روزانه سبزی یا سالاد همراه با آب لیمو ترش یا آب نارنج تازه، مصرف هویج و کدو هلوایی و پیاز خام به دلیل داشتن ویتامین C همراه با غذا را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر اجتناب از مصرف سوسیس، کالباس، سایر فست‌فودها و غذاهای چرب و سنگین و خودداری از مصرف غذا و مایعات در مکان‌های نامطمئن اشاره کرد و افزود: منابع پروتئین مانند حبوبات یا تخم مرغ باید در غذای روزانه مصرف شود و از مصرف غذاهای نیم پز مانند تخم مرغ عسلی باید خودداری شود.
عضو کمیته بیمه سلامت ایران بیان کرد: دریافت ناکافی مواد غذایی و کمبود ویتامین‌هایی مانند ویتامین C، E و D احتمال ابتلاء به بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های ویروسی را افزایش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۲۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرآنلاین، ویتامین های گروه B اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای اضطراب به بازار عرضه می شوند.

سلامت نیوز در گزارشی نوشت: داروهای طبیعی برای سلامتی یک انتخاب محبوب در بین کسانی است که به دنبال بهبود مشکلات سلامت روان خود بدون دارو هستند. تعداد کمی از مردم می‌خواهند با زمان و درمانی کنار بیایند و تعداد کمی از مردم همچنان می‌خواهند از درمان‌های دارویی استفاده کنند که نه تنها در جامعه پزشکی محور امروزی بسیار سریع تجویز می‌شوند بلکه عوارض جانبی زیادی نیز دارند.

بسیاری بر این باورند که ویتامین ها و تغذیه کلید بهبود اضطراب هستند. به این دلیل که به نظر می‌رسد کمبود ویتامین‌های مهم علائم اضطراب را تشدید می‌کند، بنابراین ممکن است که مصرف این ویتامین‌ها اثر معکوس داشته باشد و میزان اضطراب را کاهش دهد.

یک خبر خوب و یک خبر بد وجود دارد. خبر خوب این است که اگر کمبود ویتامین‌هایی مانند ویتامین B دارید، احتمالاً اضافه کردن این مواد مغذی به رژیم غذایی (از نظر مکمل یا غذا) می‌تواند علائم اضطراب شما را کاهش دهد. خبر بد این است که ویتامین‌های B فقط برای گروهی از افراد، بسته به میزان تغذیه‌ای آنها، ایفای نقش می کنند.

ویتامین ها دارو نیستند اما می توانند نقش داشته باشند

سال‌هاست که علاقه‌مندان به سلامت طبیعی ایده مصرف ویتامین‌ها را به‌تنهایی به‌عنوان درمانی برای اضطراب تبلیغ می‌کنند. مصرف ویتامین ها گاهی اوقات فایده ای دارد. برای مثال شواهد اولیه ای وجود دارد که نشان می دهد مکمل های منیزیم ممکن است به کاهش اضطراب کمک کنند. همچنین برخی اعتقادات وجود دارد که یک رژیم غذایی مناسب ممکن است برای مقابله با استرس مفید باشد. اما مصرف مکمل های ویتامین ممکن است برای همه موثر نباشد و صرف افزودن ویتامین ها به رژیم غذایی شما ممکن است تاثیر زیادی نداشته باشد.

دلیل اینکه اکثر ویتامین ها تأثیر کمی بر اضطراب شما دارند ساده است: وقتی بدن شما به ویتامین نیاز ندارد، معمولاً آنها را حذف می کند. این در مورد ویتامین B، ویتامین C و چندین ماده معدنی دیگر نیز صادق است. بعید است که سیستم گوارش شما مواد مغذی مورد نیاز خود را حفظ کند. در عوض، آنها را به زباله تبدیل می کند و هر بار که به دستشویی می روید آنها را دفع می کنید.

برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند کلسیم در بدن تجمع می یابند اما معمولاً این یک وضعیت بد در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال، ویتامین A بیش از حد می تواند سمی شود.

به همین دلیل است که برخی از کارشناسان معتقدند مصرف مکرر ویتامین هایی که به آنها نیاز ندارید واقعاً مضر است. اگر می خواهید ویتامین ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، ابتدا باید با پزشک خود صحبت کنید و سعی کنید نیازهای غذایی خود را درک کنید. این مورد در مورد ویتامین های B نیز صادق است.

بررسی ویتامین های B و مزایای آن برای کنترل اضطراب

ویتامین‌های B یکی از رایج‌ترین ویتامین‌های مرتبط با کاهش اضطراب هستند. بسیاری از متخصصان سلامت طبیعی آنلاین استدلال می کنند که این ویتامین ها ابزار قدرتمندی برای تسکین اضطراب هستند و مکمل می تواند علائم اضطراب شما را درمان یا کاهش دهد. به جای گوش دادن به آنچه مردم در فضای مجازی می گویند، بهترین کار این است که تحقیق کنید و ببینید مطالعات در مورد خواص ضد اضطراب ویتامین B چه می گویند.

برای اینکه یک مطالعه قابل اجرا در نظر گرفته شود، باید موارد زیر را نشان دهد:

توسط یک محقق بی طرف بررسی شود. اندازه نمونه قوی را نشان دهد. از گروه کنترل استفاده کند. روی کسانی که اضطراب یا استرس شدید دارند آزمایش کند.

بنابراین بیایید به ویتامین های B زیر نگاه کنیم و ببینیم که آیا تحقیقات نشان می دهد که دوز بیشتر آن می تواند اثرات ضد اضطراب را نشان دهد یا خیر.

ویتامین B۱ - تیامین

تیامین بر عملکرد اعصاب تأثیر می گذارد و در ایجاد انرژی و DNA نقش دارد. به نظر می رسد مطالعه ای در ویتنام دریافت تیامین را با بهبود سطح اضطراب در افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر مرتبط می کند. با این حال، وقتی به مطالعه بیشتر نگاه می کنیم، به نظر می رسد که این مطالعه فقط ۹ نفر را شامل می شد، هر ۹ نفر دارای تیامین پایین بودند، همه آنها بالای ۵۰ سال سن داشتند و هیچ گروه کنترلی وجود نداشت. یعنی مطالعه معتبر نیست.

به نظر می رسد که هیچ مطالعه دیگری وجود نداشته باشد که تیامین را به کاهش اضطراب یا استرس مرتبط کند پس هنوز تحقیقات کافی تکمیل نشده است.

ویتامین B۲ - ریبوفلاوین

ریبوفلاوین با تولید انرژی و اکسیداسیون اسیدهای چرب مرتبط است. بسیاری ادعا می کنند که ریبوفلاوین ممکن است علائم استرس را کاهش دهد و دوزهای بالاتر ریبوفلاوین می تواند عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشد که ممکن است «استرس» را کاهش دهد. با این حال، باید توجه داشت که استرس مربوط به سلامت روان را کاهش نمی دهد. در عوض، استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد، که ارتباطی هم به یکدیگر ندارند.

مشخص نیست که آیا سیستم ایمنی بهبود یافته در اضطراب فایده ای دارد یا خیر. استرس خود سیستم ایمنی بدن را در پاسخ به ترشح هورمون های استرس ضعیف می کند. بعید به نظر می رسد که تقویت سیستم ایمنی باعث کاهش سطح استرس شود.

همچنین ریبوفلاوین با کاهش میگرن مرتبط است، بنابراین می توان تصور کرد که اگر اضطراب باعث میگرن شما می شود، ریبوفلاوین می تواند فوایدی داشته باشد، اما احتمال آن نیز بسیار کم است.

ویتامین B۳ - نیاسین

نیاسین در واقع می تواند از تریپتوفان گرفته شود، بنابراین مصرف خود نیاسین ممکن است حتی برای اطمینان از کمبود آن ضروری نباشد. با این حال، نیاسین را نمی توان ذخیره کرد، بنابراین کمبود آن ممکن است وجود داشته باشد. نیاسین در سلامت پوست، تبدیل انرژی از کربوهیدرات ها و احتمالاً تولید کلسترول نقش دارد.

بسیاری از حامیان سلامت طبیعی ادعا می کنند نیاسین سروتونین تولید می کند یا در تولید سروتونین نقش دارد. با این حال به نظر نمی رسد این فرضیه درست باشد. در عوض، تریپتوفان (یک نوع اسید آمینه) توسط بدن برای ایجاد نیاسین و سروتونین استفاده می شود. نیاسین همچنین با داروهای دیگر همراه شده است زیرا به نظر می رسد از سد خونی مغز عبور می کند، اما در حال حاضر هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد نیاسین به تنهایی دارای خاصیت ضد اضطرابی است.

ویتامین B۵ - اسید پانتوتنیک

اسید پانتوتنیک یکی از ویتامین های B کمتر شناخته شده برای افراد عادی است، زیرا معمولاً به عنوان یک مکمل سلامت طبیعی استفاده نمی شود. اما هنوز هم نقش مهمی دارد و در ایجاد انتقال دهنده های عصبی استیل کولین، اکسید کردن اسیدهای چرب و غیره نقش دارد. همچنین CoEnzyme-A تولید می کند.

کمبود B۵ به ندرت پیش می آید زیرا تقریباً در هر نوع غذایی یافت می شود.

در حالی که اسید پانتوتنیک ممکن است به کنترل انواع شرایط ناراحت کننده و دردناک کمک کند، به نظر نمی رسد که هیچ نقشی در کاهش اضطراب یا استرس ایفا کند.

ویتامین B۶ - پیریدوکسین

پیریدوکسین انتقال دهنده های عصبی و اسیدهای آمینه را سنتز می کند و نمی تواند در بدن ذخیره شود.

در حال حاضر هیچ تحقیقی در مورد اینکه آیا پیریدوکسین دارای اثرات ضد اضطراب است یا خیر وجود ندارد. اما یک مطالعه روی میمون ها نشان داد که افزایش پیریدوکسین باعث افزایش سطح سروتونین می شود. همچنین به نظر می‌رسد که اضطراب را در افراد مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی کاهش می‌دهد و کمبود B۶ باعث افزایش استرس روانی در مردان می‌شود.

ویتامین B۷ - بیوتین

بیوتین ویتامینی است که به پردازش و متابولیسم لیپیدها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها کمک می کند و برای انتقال دی اکسید کربن ضروری است و ممکن است به پیشگیری از دیابت کمک کند.

بعید است که بیوتین به بهبود اضطراب کمک کند زیرا مقادیر اضافی بیوتین روزانه در روده توسط باکتری ها تولید می شود. با این حال مشخص نیست که آیا مکمل بیوتین سطح اضطراب را بهبود می بخشد یا خیر.

ویتامین B۹ - اسید فولیک

اسید فولیک یا "فولات" ویتامینی است که باید توسط غذا دریافت شود. فولات به سنتز DNA، ترمیم DNA و جلوگیری از کم خونی کمک می کند.

اسید فولیک دارای اهداف مفید مختلفی است و پزشکان ممکن است مکمل اسید فولیک را توصیه کنند. مطالعات نشان داده اند که کمبود اسید فولیک ممکن است منجر به اضطراب و افسردگی شود و برخی از مطالعات ادعا می کنند که اسید فولیک ممکن است افسردگی را در صورت مصرف همراه با ویتامین B۱۲ کاهش دهد.

ویتامین B۱۲ - کوبالامین

ویتامین B۱۲ امیدوار کننده ترین ویتامین گروه B است.

ویتامین B۱۲ در ایجاد کم خونی، اختلالات عصبی و نقص های شناختی نقش دارد. جایگاه آن به عنوان یکی از ویتامین های گروه B که بیشترین تأثیر را بر مغز و اعصاب می گذارد، آن را به یک مکمل محبوب برای کسانی که سعی در درمان اضطراب خود با ویتامین B دارند تبدیل کرده است. همچنین جذب B۱۲ در افراد مسن دشوار است، بنابراین یک مکمل محبوب در بین افراد بالای ۵۵ سال است.

کمبود این ویتامین می تواند منجر به مشکلات خلقی، از جمله افسردگی و اضطراب شود. می تواند بافت عصبی را تحت تاثیر قرار دهد و بر حافظه تاثیر بگذارد. همچنین چند مطالعه وجود دارد که نشان می‌دهد سطوح پایین B۱۲ شایع‌تر از آنچه قبلاً تصور می‌شد است و ممکن است بر سلامت روان تأثیر بگذارد حتی اگر به نقطه کمبود نرسد.

چندین مطالعه نشان داده‌اند که B۱۲ ممکن است برای کسانی که از افسردگی رنج می‌برند مفید باشد.

برداشت کلی از ویتامین B و کاهش اضطراب

به طور کلی، بسیاری از افرادی که با اضطراب دست و پنجه نرم می کنند، متوجه شده اند که پس از مصرف کمپلکس ویتامین B، سطح اضطراب خود را کاهش داده اند. اما احتمال بیشتری وجود دارد که این تنها نمونه ای از اثر دارونما باشد. هنوز هیچ تحقیقی مبنی بر کاهش اضطراب توسط ویتامین B وجود ندارد و توصیه نمی شود که به سادگی مصرف ویتامین های B را شروع کنید و امیدوار باشید که آنها اضطراب شما را بهبود بخشند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898589

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر