Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد توکلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیرو نشستی که روز جمعه هفته گذشته با مسوولان مرکز بهداشت استان و شهرستان مشهد و بنیاد سلامت آستان قدس رضوی برگزار شد، رعایت موارد بهداشتی و حفظ سلامت زائران و مجاوران مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا شست و شوی کف رواق ها و صحن‌ها با مواد ضدعفونی کننده و ضدعفونی کردن جاکتابی‌ها و جامهری‌ها در طول روز به دفعات مختلف انجام می‌گیرد و برای ضدعفونی کردن هوا نیز روزانه چندین مرتبه اسپند سوزانده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تشدید اقدامات انجام شده پیرامون ضدعفونی کردن اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی توسط خدمه آستان قدس رضوی به نحوی انجام می‌گیرد که باعث تشویش زائران و برهم زدن آرامش آنان نشود.

توکلی افزود: خدمه آستان قدس رضوی در بخش پذیرایی از زائران و مهمانسرا یا چایخانه از دستکش و ماسک استفاده می‌کنند و ملزم به رعایت موارد بهداشتی هستند.

وی ادامه داد: در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی نیز موارد بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در قالب بروشور به طور کامل اطلاع‌رسانی شده و در بین نمازها نیز توصیه‌های لازم به زائران داده می‌شود.

وی گفت: به زائران توصیه می‌شود هنگام تشرف به حرم مطهر رضوی از بوسیدن یا دست زدن به درها، شیشه‌ها و دستگیره‌های اماکن متبرکه خودداری کنند و زائرانی که علایم خاص مبنی بر احتمال ابتلا به بیماری کرونا را دارند، تشرف خود را به زمان دیگری موکول کنند.

توکلی افزود: در صورت مشاهده زائری که دارای علایم سرماخوردگی است از سوی خدمه ماسک به وی داده می‌شود.

حرم مطهر رضوی با تشرف سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر تاثیرگذارترین مرکز مذهبی جهان به شمار می‌رود.

مساحت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در طول سال‌های پس از انقلاب از حدود ۱۳۰ هزار مترمربع به یک میلیون مترمربع، مساحت رواق‌ها از پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع به ۶۵ هزار مترمربع و وسعت صحن ها از ۲۷ هزار مترمربع به ۲۶۵ هزار مترمربع رسیده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا آستان قدس رضوی امام رضا جهان حرم مطهر ماسک انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی هزار مترمربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر خراسان رضوی گفت: اجرای طرح عفاف و حجاب نور از شنبه ۸ اردیبهشت در مجتمع‌ های تجاری در چهار محور اطراف حرم مطهر رضوی آغاز می‌ شود.

 

محسن ملی که در نشست با مدیران مجتمع‌ های تجاری اطراف حرم مطهر سخن می گفت، خاطرنشان کرد: صبح امروز نیز نشست قرارگاه عفاف و حجاب استان در محل دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • نیت خاص آیت‌الله امامی‌کاشانی در تشرف ۴۰ هفته‌ای به جمکران با پای پیاده!
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود