Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@09:01:50 GMT

برگزاری ۲۲۰ نمایشگاه بهاره

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۲۹۵۸

برگزاری ۲۲۰ نمایشگاه بهاره

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، در جلسه شورای معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت آخرین اقدامات صورت گرفته برای تنظیم بازار کشور در ایام پایانی سال ۹۸ تشریح شد.

در این جلسه گزارشی از جزئیات دستورالعمل تنظیم بازار در این ایام و روند اجرایی، زمانبندی و کالاهای قابل عرضه و شیوه برگزاری نمایشگاه‌های بهاره ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش محورهای اصلی دستورالعمل تنظیم بازار در ایام پایانی سال شامل کالاها و خدمات مشمول طرح، برگزاری نمایشگاه‌های فروش بهاره، اجرای طرح فروش فوق العاده توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اصناف و سازمان میادین میوه و تره بار، تأمین و توزیع اقلام و مایحتاج ضروری، اجرای طرح تنظیم بازار میوه و مرکبات و طرح تشدید بازرسی و نظارت با همکاری سازمان‌های حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، بازرسی اصناف و سازمان تعزیرات بازار اعلام شدند.

در این طرح کالاهای مشمول تنظیم بازار اقلام پروتئینی از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ، اقلام اساسی و مواد غذایی همچون برنج، روغن نباتی، شکر، حبوبات، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و همچنین پوشاک، کیف و کفش، لبنیات و شیرینی جات خشکبار و آجیل، میوه، مواد شوینده و بهداشتی، انواع لاستیک خودرو و روغن موتور و سایر موارد از جمله سوخت هستند.

خدمات عمده این طرح مشمول حمل و نقل درون شهری و برون شهری شامل بار و مسافر هوایی، ریلی و جاده‌ای و همچنین دریایی، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، هتلداری و گردشگری، خدمات انبارها و سردخانه‌ها و…، است.

بر اساس آمار ارائه شده و با همکاری اتاق اصناف ایران برای برگزاری ۲۲۰ نمایشگاه در سراسر کشور با حدود ۲۲ هزار غرفه برنامه‌ریزی شده است که از این تعداد حدود ۲۰ نمایشگاه برای استان تهران است.

مدت زمان برگزاری نمایشگاه‌های بهاره ۱۰ روز و متناسب با شرایط استان‌ها خواهد بود، همچنین در این نمایشگاه‌ها برای توزیع کالاهای اساسی غرف رایگان در نظر گرفته شده و اولویت عرضه با کالاهای تولید داخل است.

بنابراین گزارش برای طرح فروش فوق‌العاده در ایام پایانی سال بیش از ۱۶ هزار واحد صنفی، بیش از هزار فروشگاه زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار در سراسر کشور مشارکت خواهند داشت و با تخفیف ۱۰ تا ۴۰ درصدی انواع اقلام کالایی را عرضه می‌کنند.

همچنین برای تنظیم بازار ماه پایانی سال، طرح تشدید بازرسی با اولویت برخورد با تخلفات صنفی، تولیدی و خدماتی مشمول دستورالعمل تنظیم بازار این ایام از یک اسفندماه آغاز شده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کالای اساسی ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن

مجید صالحی امیرگفت: گشت مشترک بازرسی کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات در سطح شهر همدان تشکیل شده است و هر روز با سرکشی از بنگاه‌های معاملات ملکی از تخلفات پیشگیری می‌کند.

او گفت: در بازدید‌های صورت گرفته طی روز‌های گذشته، چند بنگاه نیز اخطار پلمب دریافت کردند و همچنین چندین مورد تشکیل پرونده و ارسال برای تعزیرات صورت گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: به منظور کنترل بازار مسکن، هفت هزار مورد بازرسی از بنگاه‌های معاملات ملکی استان انجام شده است و تعدادی از متخلفان جریمه و پلمب شدند که تاثیر مثبتی بر کنترل قیمت مسکن در شهر همدان داشت، اما تا حصول نتیجه مطلوب جای کار زیادی وجود دارد.

صالحی امیر گفت: همچنین در کارگروه تنظیم بازار مسکن، واحد‌های مسکونی خالی استان در دست شناسایی است و به دنبال صحت سنجی آن هستیم تا اقدامات لازم برای آن‌ها را انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: پارسال ۱۰ هزار و ۳۸۶ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان همدانی واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • تأمین و توزیع ۴۹۰ تن شکر خانوار در چهارمحال و بختیاری