Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-28@13:29:51 GMT

هشدارِ بارش‌های سیل آسا

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۲۹۹۰

هشدارِ بارش‌های سیل آسا

سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی سیل آسا در برخی مناطق کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد رودباری - مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری در برنامه گفتگوی ۱۸/۳۰ گفت: با توجه به اخطار‌های هواشناسی، ماشین آلات در مراکز راهداری مستقر شده است.  
وی افزود: با توجه به احتمال سیل در برخی مناطق، تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رودباری گفت: به جا‌های پر خطر و مسیر‌های تجمع آب، ماشین‌های راهداری اعزام شده است.
وی افزود: آمادگی لازم در مناطق برفی هم انجام شده است و تجهیزات پیمانکاران بخش خصوصی هم بسیج شده است.   بارش‌های سیل آسا  
صادق ضیائیان مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از اواخر روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، ابتدا در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارش برف و باران و در جنوب غرب، بارش باران شروع می‌شود. روز سه‌شنبه با تقویت این سامانه، گستره آن علاوه بر زاگرس مرکزی، غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و از بعدازظهر، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق را نیز فرامی‌گیرد.
وی گفت: در این مدت بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه خواهد بود. بیشترین بارش‌ها در لرستان خواهد بود.   استقرار ماشین آلات و بالگردهای امداد     مرتضی سلیمی _ رئیس سازمان امداد و نجات گفت: نماینده های تام الاختیار به استان هایی که احتمال بارش های بیشتر و تشکیل سیلاب می رود، فرستاده شده است و در مراکز امداد مستقر شده اند. وی گفت: انبارها در چند استان تقویت شده است. سلیمی افزود: ماشین آلات و بالگردها به استان های که احتمال سیل در آن بیشتر است فرستاده شده.   آماده باش در خوزستان  
کیامرث حاجی زاده _ مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: تا پایان بارش‌ها در آماده باش کامل هستیم و ستاد بحران استان فعال شده است. مردم به هشدار‌ها توجه کنند. حجمی از ظرفیت سد‌ها برای کنترل سیلاب خالی است.   پیامک های هشدار در اصفهان
منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان هم گفت: با توجه به تجربه سیل گذشته امکانات امدادی آماده شده است.
وی افزود: مسیل رودخانه‌ها لایروبی شده است تا مشکلاتی برای حاشیه رودخانه‌ها به وجود نیاید.
شیشه فروش گفت: از طریق پیامک هشدار‌های لازم به مردم داده شده است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هشدار بارش سیل غرب بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، کبری غفوری نژاد گفت: از بعدازظهر امروز هشتم فروردین شرایط ناپایدار جوی در برخی نقاط استان حکمفرما خواهد بود که تا فرداشب ادامه دارد.

وی اظهارداشت: بارش پراکنده و گاهی رگباری باران، رعدوبرق، رگبار برف در شهر‌های سردسیر، بارش برف در نواحی کوهستانی و ارتفاعات، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید و احتمال خیزش گرد و خاک از مخاطرات این پدیده جوی است.

غفوری نژاد در خصوص لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب، آبگرفتگی معابر، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی هشدار داد.

کارشناس هواشناسی استان گفت: پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی، محافظت از تأسیسات، آمادگی دستگاه‌های امدادی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه می‌شود.

گفتنی است این شرایط، چهارشنبه برای شمال استان و پنج شنبه در برخی از مناطق به ویژه مناطق شرقی استان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی لرستان
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به مردم
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به پایتخت‌نشینان
  • بارش های اخیر در۱۹استان قابل ملاحظه بود/اسکان عشایر در مناطق امن
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • صدور هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • بازگشایی راه‌های گلستان/ صدور هشدار نارنجی برای فعالیت‌های دریانوردی
  • خسارت ۲۲۵ میلیاردی سیل به زیرساخت‌های یزد/آماده باش نیروهای امدادی تا پایان هشدار نارنجی
  • رانش زمین در سمیرم/۶ واحد مسکونی روستای «دشتبال» ریزش کرد
  • چادر عشایر با پوشش‌های پلاستیکی مجهز شد