Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@14:44:35 GMT

دیدار سفیر آمریکا با وزیر دفاع عراق

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۳۰۲۰

«نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق امروز یکشنبه در دفتر خود میزبان سفیر آمریکا در بغداد بود.

اخبار بین الملل- به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «وزیر دفاع عراق در دفتر خود متیو تولر سفیر آمریکا و فرمانده نیروهای ائتلاف در عراق و سوریه و هیئت همراه آن را به حضور پذیرفت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف در این دیدار درباره راه‌های همکاری برای سرکوب باندهای تروریستی داعش گفت‌وگو کردند.

پارلمان عراق روز یکشنبه در پانزدهم دی ماه با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی عضو ائتلاف بین المللی موسوم به مبارزه با داعش رای داد.

از آن زمان سیاستمداران و دولت عراق آمریکا را برای خروج از عراق و تعیین جدول زمان بندی درباره آن تحت فشار قرار داده‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سفیر آمریکا اخراج نیروهای آمریکایی سفیر آمریکا داعش وزیر دفاع عراق اخراج نیروهای آمریکایی دفاع عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگنده‌های دانمارک به‌جای اوکراین به آرژانتین می‌روند

دانمارک قصد ندارد تمام جنگنده‌های «اف-۱۶» خود را به اوکراین ارسال کند و قرار است شماری از آن‌ها عازم آمریکای جنوبی شوند.

به گزارش ایسنا، دانمارک پس از دریافت تاییده از آمریکا، ۲۴ جنگنده اف-۱۶ خود را به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار به آرژانتین می‌فروشد.

«ترولس لوند» وزیر دفاع دانمارک روز سه‌شنبه با «لوئیس پتری» همتای آرژانتینی خود در بوینس‌آیرس دیدار و قرارداد فروش این جنگنده‌ها را امضا کرد.

بلومبرگ نوشت این کشور واقع در منطقه نوردیک اروپا پیشتر ۱۹ فروند جنگنده اف-۱۶ خود را به اوکراین هبه کرده بود و قرار است ناوگان هوایی کنونی خود را با جنگنده‌های «اف-۳۵» جایگرین کند؛ با این حال تحویل جنگنده‌های جدید به کپنهاگ به دلیل موانع فناوری در شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا، با تاخیر مواجه شده است.

وزیر دفاع دانمارک گفته انتظار می‌رود تحویل اف‌-۱۶‌ها به آرژانتین در «سال‌های پیش‌رو» انجام شود و عقد این قرارداد با «هماهنگی نزدیک» آمریکا انجام شده است.

برخلاف اعمال سیاست‌های ریاضت اقتصادی از سوی دولت «خاور میلی» در آرژانتین، اما او تاکید کرده قصد دارد توانایی‌های دفاعی این کشور را تقویت کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • داعش توان خود را در افغانستان از دست داده است
  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • جنگنده‌های دانمارک به‌جای اوکراین به آرژانتین می‌روند
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • وزیر دفاع آمریکا : وضعیت غزه فاجعه انسانی است
  • آستین: محافظت از غیرنظامیان در غزه یک موضوع اخلاقی است!
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟