Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@05:29:25 GMT

ثبت دو فوتی و دو مبتلا به کرونا در گیلان

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۳۱۷۰

ثبت دو فوتی و دو مبتلا به کرونا در گیلان

خبرگزاری فارس: ارسلان سالاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تالار جلسات دانشگاه علوم پزشکی گیلان با محوریت پیشگیری و کنترل کرونا ویروس جدید اظهار کرد: تاکنون جلوی ورود 70 هزار نفر را در مبادی ورودی استان گرفته‌شده و عملیات تنب سنجی برایشان انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه کرونا بیماری مشترک بین انسان و حیوان است، افزود: قبل از این بیماری، 6 نوع بیماری دیگر نیز در ادوار گذشته وجود داشت که تنها یکی از آن‌ها 800 کشته گرفت و پس از مدت کوتاهی ناپدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه سرعت شیوع کرونا بسیار زیاد است، گفت: کرونا تا دو هفته می‌تواند در بدن انسان بماند و هیچ عارضه‌ای نداشته باشد و درعین‌حال ناقل نیز باشد.

سالاری با بیان اینکه بیمار کرونایی تا دو هفته می‌تواند ناقل بیماری باشد، افزود: در اغلب مواقع نشانه‌های کرونا پنهان است و تنها 20 درصد آن‌ها ممکن است به بیمارستان ارجاع شود و نهایتاً کمتر از 5 درصد شاید نیاز به مراقبت ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به کشندگی یک تا کمتر از سه‌درصدی کرونا ، گفت: این بیماری نه درمان و نه واکسن دارد اما تنها راه مقابله با آن رعایت نکات بهداشتی و شست‌وشوی مداوم دست‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کرونا برای اولین بار در قم و سپس در گیلان مشاهده‌شده، گفت: گرچه حوزه سلامت گیلان در آماده‌باش کامل است هرچند ممکن است منشأ شیوع کرونا در قم و سپس در گیلان منشأ سیاسی داشته باشد که اهل رسانه باید پاسخ آن را بیابند.

سالاری با اشاره به اینکه تاکنون تنها در استان قم ماسک و ژل‌های شست‌وشو توزیع‌شده، گفت: بنا بر تماسی که با وزیر بهداشت داشتم قرار است گیلان در مرحله بعد توزیع رایگان ماسک و ژل و شست‌وشو قرار بگیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا کرونا توسط هوا منتقل می‌شود یا نه، گفت: کرونا به دلیل سنگین بودند در هوا قرار نمی‌گیرد بلکه بر سطح اجسام می‌نشیند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید در راستای استقرار امنیت روانی باید تلاش کنند گفت: با توجه به شیوع کرونا و نگرانی‌های به‌حق مردم ما واحد اطلاع‌رسانی مستقل را تعریف کرده‌ایم تا پاسخ گوی رسانه‌ها و افکار عمومی باشد.

سالاری با اشاره به انتقال بیماران به بیمارستان‌های با ضرایب کمتر گفت: در ابتدا تمامی بیمارستان‌ها تخت‌هایی را خالی کرده‌ایم تا بیماران مشکوک به کرونا در همان بیمارستان درمان شوند.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌ها با ضرایب تخت کم در کنار بیمارستان رازی و ولایت رشت محیای درمان کرونا می‌شوند، گفت: در حال حاضر 100 تخت برای درمان بیماران کرونایی پیش‌بینی‌شده و 50 تخت دیگر نیز برای درمان بیماران احتمالی کرونا اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص تعطیلی مدارس استان نیز گفت: فعلاً تا یک هفته تمامی مدرس و مراکز آموزشی گیلان تعطیل هستند و تعطیلی آن در هفته‌های آینده نیز مشروط به کاهش یا افزایش بر بیماری است.

سالاری با بیان اینکه از ابتدا شیوع کرونا تاکنون دو مورد فوتی در استان ثبت‌شده، گفت: بنا بر نتایج آزمایش‌ها، چهار نفر ابتلایشان به کرونا ویروس مثبت ‌شده بود که دو نفر از آن‌ها تحت درمان قرارگرفته و درمان شدند.

وی با بیان اینکه بنا بر شرح بیماری و پرسش‌های بالینی 70 نفر دیگر مشکوک به کرونا در استان داشته‌ایم، گفت: از این افراد نمونه‌برداری و برای ارزیابی به تهران فرستاده‌شده است که اکثراً سالم و مرخص شدند و مابقی آن‌ها تا دریافت نتایج آزمایش‌ها در مراکز درمانی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پاسخ به اینکه آیا کمبود ملزومات و تجهیزات بهداشتی در مراکز درمانی وجود دارد یا خیر، گفت: تجهیزات درمانی و بهداشتی برای کادر درمان و بهداشتی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طی یک‌مرتبه به استان گیلان واردشده و مجدداً درخواست ملزومات به وزارت بهداشت داده‌شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: کرونا گیلان دو فوتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیمارستان ها شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۳۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس

به گزارش همشهری آنلاین اخباری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی در روزهای گذشته منتشر شده که موجب نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان شده است. بطور معمول در این مواقع واکنش‌های احساسی و معمولا تلخی منتشر می‌شود که عمده آنها هم تحت تاثیر فضای مجازی و تحلیل‌ها و تفاسیر منابع نامعتبری است که اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار آنها نیست.

بیشتر بخوانید:

اولین تصویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان | چهره نگران حمید علیدوستی بر بالین دخترش | عکس

خبر شوکه کننده درباره ترانه علیدوستی | مادر: برایش دعا کنید

ترانه علیدوستی از مدتی پیش دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی داروها است.

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که «سیستم ایمنی» واکنش بیش از حدی به برخی داروها نشان می‌دهد. در نتیجه این امر باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری‌های خونی و التهاب اعضاء در سراسر بدن می‌شود.

بر اساس این گزارش خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع متوجه وجود این سندروم شده و درمان‌ها و مراقبت‌های لازم را از ماه‌ها قبل در سکوت انجام داده و پس از پی گرفتن چندین روش درمانی و دارویی، در نهایت توانسته این سندرم را کنترل کند و به شرایط نرمال نزدیک شود و این درمان‌ها به صورت دوره‌ای و برای رسیدن به سلامتی کامل ادامه دارد.

ضمن اینکه حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که موجب نگرانی‌ها هم شده بود، در ادامه همین مراقبت‌ها بوده که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی به طول انجامیده و ترانه علیدوستی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

منبع: سینما اعتماد

کد خبر 846427 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران چهره‌های مشهور بیماری - بیمارستان ترانه علیدوستی

دیگر خبرها

  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟
  • روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون