Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد عسکری شاعر و نویسنده در واکنش به گران‌فروشی اقلام بهداشتی ویژه مقابله با کرونا در داروخانه‌ها در روزنامه جام‌جم نوشت:

گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ حامد عسکری شاعر و نویسنده در واکنش به گران‌فروشی اقلام بهداشتی ویژه مقابله با کرونا در داروخانه‌ها در روزنامه جام‌جم نوشت: در محله‌ای که من و خانواده ام زندگی می‌کنیم، جایی حوالی خیابان انقلاب حدود پنج داروخانه دور و نزدیک وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
من هم مثل خیلی از شما، جان و سلامت خانواده ام برایم عزیزتر از جان و سلامت شخص خودم است. رفتم برایشان ماسک تهیه کنم. سه تایشان نداشتند. یکی شان بسته بود و یکی شان ماسک‌هایی را که یک بسته اش حدود ده هزارتومان قیمت داشت، می‌داد دانه ای۳۰ هزار تومان. بله ماسک معمولی یکبار مصرف دانه‌ای ۳۰ هزار تومان و وقتی گفتم چرا، گفت: حوصله بحث ندارم. نمی‌خواهید بفرمایید بیرون.

بله با همین صراحت. مایع ضدعفونی کننده دست را هم اگر واحدش شیشه یا بطری یا هرچه باشد را می‌داد ۲۰۰ هزار تومان. درحالی که قیمت درج شده روی آن حدود ۲۵ هزار تومان بود. این یک اصل اقتصادی است که عرضه و تقاضا ارتباط مستقیم دارند و بالا و پایین شدن هرکدامشان دیگری را الاکلنگی بالا می‌برد. ولی وقتی با جان و سلامت سر و کار داریم باید عینک سود بیشتر و منفعت طلبی را کنار گذاشت و با عینک اخلاق و وجدان به قصه نگاه کرد. قصه البته تازگی ندارد. قصه چنان قحطسالی شد اندر دمشق که یاران فراموش کردند عشق است.

یک وقت‌هایی زمان امتحان پس دادن است. مگر آدم چندبار در زندگی اش اساسی امتحان می‌شود. مگر چندبار ممکن است یک دوراهی سر راهت قرار بگیرد که تو راه درستش را انتخاب کنی و رستگار شوی. حالا هموطن ماسک فروش من! این صدمیلیون تومان ماسکی که تو انبار کرده بودی و حالا ۳۰ برابر داری می‌فروشی می‌کند چیزی حدود سه میلیارد که در جیبت می‌گذاری یا می‌ریزی اش داخل کارت یا خانه ای، ماشینی، ویلایی چیزی می‌خری و کیف می‌کنی و کلاهت را بالای می‌اندازی و بشکن و بالا می‌اندازی که به به... ارزشش را دارد یک هموطنت به خاطر تنگدستی اش، به خاطر نداری اش به خاطر جیب خالی اش نتواند ماسک بخرد و ابتلای به کرونا زندگی اش را خدشه دار کند؟ یک خانواده چهارنفره بخواهد روزی یک ماسک هم مصرف کند روزی۱۲۰ هزارتومان فقط هزینه ماسکش می‌شود و در این روزگار تورم جامعه مان مصیبتی است برای مرد سرپرست خانوار.

می‌دانی رفیق! دنیا مثل سیب است. می‌چرخد... و توی هر چرخش ممکن است هزار اتفاق بیفتد و هزار باید نباید شود و هزار شاید ممکن شود. هرکسی قطعا اختیار مالش را دارد، ولی این رسم و روش مردمداری نیست...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا در ایران حامد عسکری گران فروشی ماسک نداریم هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه سلامت خانواده در ۵ شهر استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ دکتر قاسم برجوئی فرد افزود: تحقق پوشش همگانی سلامت، افزایش سطح سلامت جامعه و دسترسی عادلانه از جمله اهداف طرح سلامت خانواده است.

وی بیان کرد: امیدواریم امسال به طور کامل طرح نظام سلامت خانواده شهری در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت استان بوشهر اجرا شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طرح نظام سلامت خانواده یک طرح مراقب محور است.

دکتر برجوئی فرد افزود: هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت و با شعار (سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت) نامگذاری شده است.

وی گفت: در این هفته در کنار افتتاح طرح‌های بهداشتی و درمانی، برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز برای عموم مردم اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • مردمی سازی سلامت در مهریز
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه
  • شیر خشک موضوع اصلی نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان
  • برنامه سلامت خانواده در ۵ شهر استان اجرا می‌شود.
  • برپایی سفره سلامت در مدارس خلخال