Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن ظفری عصر یکشنبه در نشست فوق العاده اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان همدان بیان کرد: ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض باقی مانده نیز اسفند امسال و فرودین ماه سال آینده به حساب شبا افراد واریز می شود.

وی بیان کرد: بازسازی و احداث واحدهای آسیب از سیل فروردین امسال به طور متوسط ۵۵ درصد واحدهای تعمیری ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته است و  چهار ماه نخست سالجاری بازسازی واحدها به درصد قابل توجهی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان ادامه داد: به موازات بازسازی، بهسازی واحدها نیز پیشرفت خوبی داشته است و از چهار هزار و ۱۶ فقره عقد قرداد با بانک های عامل برای بهسازی مسکن روستایی صورت گرفته است.

ظفری با بیان اینکه همدان به کارگاه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی تبدیل شده است بیان کرد: همدان در بهسازی مساکن روستایی ۱۰ درصد رشد داشته در حالیکه میانگین کشوری ۲،۵ درصد رشد است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان نیز گفت: خودروهای نجات این جمعیت توان رها سازی سرنشینان گرفتار در داخل یک خودرو مچاله شده را دارد اما پس از بروز یک سانحه جاده ای در همدان این موضوع توسط نیروهای امدادی و شهروندان حاضر در محل به هلال احمر اطلاع رسانی نشده و راننده ساعت ها داخل خودرو گرفتار بود.

بهروز کارخانه بیان کرد: جمعیت هلال احمر همدان برای حوادث احتمالی ملزومات مورد نیاز را ذخیره و انبار کرده است و هم اینک پتو و نایل به اندازه کافی وجود دارد و در صورت بروز سیلاب کسی بدون کمک باقی نمی ماند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان از مسوولان مدیریت بحران خواست محل اسکان اضطراری مسافران در راه مانده از هم اینک مشخص کرده تا نسبت به تجهیز آن و قراردادن جیره خشک و بسته غذایی آماده اقدام شود.

کارخانه ای اطلاع رسانی به موقع به مردم برای بالا بردن آمادگی، تشویق به خود امدادی در راستای شعار هر خانواده یک امدادگر را مورد تاکید قرار داد و افزود: موقع بروز حادثه نباید افراد به فکر فیلم و سلفی گرفتن با حادثه دیده باشند بلکه باید به کمک او بشتابند.

وی گفت: نباید احساسی با اقلام امدادی برخورد کرده و برای سه ساعت راه بندان اقدام به پهن کردن سفره برای در راه ماندگان کرد بلکه افراد گرفتار در برف می توانند با مراجعه با نزدیکترین محل نسبت به تهیه غذا و موادمورد نیاز اقدام کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: مسوولان از هلال احمر امکانات اضافه نخواهند برای یک یا دو ساعت بسته شدن راه نمی توان جیره خشک و بسته غذایی ۷۲ ساعته در اختیار افراد قرار داد.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: به علت بی توجهی هنگام مطالعه آمایش سرزمینی ۲ بیمارستان این استان در محل نامناسب قرار گرفتند که بلافاصله پس از بارندگی و بروز سیلاب، آب به داخل انها نفوذ می کند.

حبیب الله معصومی اضافه کرد: برای این ۲ بیمارستان که مکان نامناسبی برای ساخت آنها پیشتر انتخاب شده باید به گونه ای اقدام کرد که هنگام بروز سیلاب آسیب نبیند.

وی بیان کرد: حوزه بهداشت و درمان بر اساس سیل فروردین ماه امسال دستورالعملی تحت عنوان کد ۵۰۰ تدوین و پیش بینی کرده که تمامی دستورالعمل ها در آن گنجانده شده است. 

وی افزود: ۶۲ پایگاه شهری و جاده ای با یکصد دستگاه امبولانس به شهروندان و مسافران عبوری خدمات رسانی می کند که با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن جاده های همدان امسال ۱۲ دستگاه آمبولانس بنز کمک دار به همدان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد اورژانس برای خدمات رسانی آماده است اما احتمال می رود به علت شرایط جوی نامناسب نتوان از بالگرد برای امداد و نجات بهره گرفت.

برچسب‌ها همدان سازمان مدیریت بحران کشور سیل سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان سازمان مدیریت بحران کشور سیل سازمان امداد و نجات هلال احمر همدان سازمان مدیریت بحران کشور سیل سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر در هفته هلال‌احمر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از جمعیت هلال‌احمر، کمیته رصد هوشمند و پدافند غیرعامل جمعیت امروز با حضور نمایندگانی از تمامی معاونت‌ها، سازمان‌ها و ادارات کل مستقل در مرکز عملیات اضطراری ساختمان صلح تشکیل شد.

مرتضی مرادی پور سرپرست ستاد پدافند غیر عامل در نشست این کمیته تاکید کرد: شناخت موضوعی و ایجاد ادبیات مشترک، مشارکت در تدوین سند مأموریتی و اهداف راهبردی، جلوگیری از موازی کاری و تداخل در امور تخصصی، استفاده از تجربیات مشابه و درس آموخته‌های گذشته، ایجاد حلقه ارتباطی و تمایلات بین سازمان و یکپارچگی و تغییر دانش، نگرش و رفتار در حوزه پدافند غیرعامل از اهداف تشکیل این کمیته است.

وی افزود: با افتتاح این مرکز و با تجمیع همه اطلاعات و تجربه‌های مدیریتی به صورت داشبورد کاملاً تخصصی برای مواجهه با شرایط عادی و اضطراری، عملاً یک مرکز جامع و دائم در سطح کشور و برای رصد تمامی رخدادها و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در همه حوزه‌ها ایجاد شده است.

مرادی پور تاکید کرد: رصد و پایش هوشمند و متمرکز اطلاعات مرتبط با مأموریت‌های داوطلبانه، بشردوستانه و امدادی و مخاطرات غیر مترقبه در هلال احمر ایران، سبب می‌شود که علاوه بر دسترسی به اطلاعات دقیق و درست از مبادی معتبر، هماهنگی‌های لازم با دیگر مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم ساز که در شرایط اضطراری و رخدادها نیازمند خدمات داوطلبانه و اضطراری، وارد عمل می‌شوند، به سرعت و سهولت انجام شود.

گفتنی است، مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر در هفته هلال‌احمر افتتاح می‌شود.

کد خبر 6084566

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • تصادف در محور لردگان جان یک نفر را گرفت
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • جسد جوان غرق‌شده در رودخانه سزار لرستان پیدا شد
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر در هفته هلال‌احمر افتتاح می‌شود
  • کشف جسد جوان غرق شده در رودخانه سزار لرستان