Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@15:51:49 GMT

سدهای همدان آماده پذیرش آب های سطحی و روان هستند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۳۴۰۲

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: سدهای استان آمادگی لازم برای پذیرش آب های سطحی و روان را دارند.

منصور ستوده عصر یکشنبه ۴ اسفندماه در ستاد پیشگیری، هماهنگی، فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان همدان، افزود: با احتمال آب شدن برف های بالادستی و جاری شدن آب های روان، از ۳۰ بهمن ماه دریچه سد کلان ملایر باز شده و از روز گذشته نیز دریچه های بیشتری باز شده تا جلوی سیلاب های احتمالی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طبق پیش بینی ها از برف بالادست سد کلان ملایر، ۱۰ میلیون متر مکعب ورودی برای این سد در نظر گرفته شده که هفت میلیون متر مکعب از مخزن سد را خالی خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: در سد سرابی تویسرکان مشکل آنچنانی نداریم چرا که ۸۱ درصد سد پر است اما بااین وجود از دیروز دریچه های سد باز شده و تا فردا دو میلیون مترمکعب خالی خواهد شد.
وی درباره سد اکباتان نیز گفت: ۴۵ درصد مخزن سداکباتان پر است که تا ۲۷ میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره بدون سرریز دارد همچنین ۴۳ درصد سد درگزین و نعمت آباد اسدآباد خالی و شیرین سو ۸۴ درصد پر است.
وی ادامه داد: نگرانی ما تغذیه مصنوعی ازندریان بود که دریچه ها را باز کردیم و تغذیه مصنوعی خالی شده و بقیه تغذیه مصنوعی ها را بررسی کردیم همچنین پیمانکاران برای مواقع اضطراری حالت آماده باش قرار دارند.
وی درباره لایروبی رودخانه ها نیز گفت: لایروبی رودخانه ها با وجود اعتبارات دیرهنگام، انجام شده و ۵۰ کیلومتر از رودخانه های استان لایروبی شده که بیشترین میزان در شهرستان های اسدآباد، فامنین، همدان و نهاوند بوده که رودخانه جوکار نیز از فردا انجام می شود.
ستوده تاکید کرد: تمام مرخصی های مدیران را لغو کردیم و اطلاع رسانی های لازم برای خطرات احتمالی انجام شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سرمایه‌گذاری در همدان هستیم

مدیرعامل شرکت کیان خودرو پارس با اشاره به درخواست این شرکت برای احداث کارخانه تولید خودرو برقی و ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودرو در همدان، گفت: در صورت احداث این کارخانه در منطقه جهان آباد سه مرحله تولید خودرو با لوازم جانبی صورت خواهد گرفت که در حال حاضر مراحل سرمایه‌گذاری طی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، حمیدرضا خیری امروز _شنبه یکم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات سرمایه‌گذاری در روند فرایند اقدامات اظهار کرد: حمایت سرمایه‌گذار می‌تواند منافع دوسویه برای ذی‌نفعان داشته باشد.

وی افزود: یکی از بسترهای خودروهای برقی ایجاد جایگاه‌های شارژ این خودروها است که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته لازم است در شهر همدان جایگاه‌هایی را احداث کنیم.

مدیرعامل شرکت کیان خودرو پارس با اعلام اینکه همدان به‌عنوان اولین آزمونه راه‌اندازی شارژ خودروی برقی در سطح وسیع در کشور تعیین شده است، ادامه داد: شرکت ما درخواست ایجاد جایگاه‌های شارژ خودرو برقی را به شهرداری جهت تأمین زمین لازم معرفی کرده است و در حال حاضر طراحی جایگاه‌های شارژ خودرو انجام و به شهرداری ارائه شده است.

خیری با بیان اینکه مسئولان استان همدان باید در زمینه جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری بلند نظر باشند، اضافه کرد: حمایت سرمایه‌گذار، تشویق و افزایش انگیزه آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری بیشتر به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز به ایجاد بیش از ۱۰۰ جایگاه شارژ خودرو در همدان، ما اعلام آمادگی اجرای آن را داریم.

کد خبر 746449

دیگر خبرها

  • آموزش عامل شکل‌گیری روان است
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • پرشدگی ۶۲ درصد سدها در کشور
  • پرشدگی سدها به ۶۲ درصد رسید
  • پرشدگی سدها به ۶۲درصد رسید
  • این ۱۱ سد کشور کاملا پر شدند
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱درصد رسید
  • آماده سرمایه‌گذاری در همدان هستیم