Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار طلا و سکه تهران این روزها تحت تاثیر دو سیگنال داخلی و خارجی، روند رو به رشدی را به ثبت رسانده است. این در حالی است که طبق گفته محمد کشتی آرای، بازار با کاهش چشمگیر دادوستدها دست و پنجه نرم می کند، اما نوسان نرخ ارز عاملی اصلی در قیمت گذاری در این بازار است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه چهارم اسفندماه 98) بازار طلا و سکه، شاهد جهش قیمت ها تا میانه روز بودیم اما در پایان با توجه به افت نسبی قیمت دلار، بهای طلا و سکه نیز کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، برای اطلاع از آخرین نرخ‌ها در بازار طلا و سکه تهران گفتگویی با محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران داشتیم.

کشتی آرای با تاکید بر جهش نرخ سکه در میانه روز و ثبات نرخ جهانی طلا در سطح 1644 دلار برای هر اونس، اظهار داشت: در پایان معاملات امروز؛ بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) که پیش از ظهر به رقم تاریخی 6 میلیون تومان رسیده بود در نهایت با توجه به افت نسبی نرخ دلار، به رقم 5 میلیون و 830 هزار تومان رسید. (این کاهش نرخ به دلیل افت قیمت دلار از سطح 15480 تومان به 15180 تومان بوده است.)

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم 5 میلیون و 820 هزار تومان قیمت گذاری شد.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم 3 میلیون و 40 هزار تومان رسید.

هر ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 860 هزار تومان و هر سکه یک گرمی نیز 950 هزار تومان قیمت گذاری شد. 

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به رقم 2 میلیون و 589 هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار، به رقم 597 هزار و 800 تومان معامله شد.

وی در پایان تاکید کرد نرخ سکه امامی بدون حباب می باشد و در بازار شاهد کاهش چشمگیر داد و ستد و تقاضا هستیم.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات بیمارستان جم اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب قیمت سکه سکه و طلا سکه تمام بهار آزادی کشتی آرای کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات بیمارستان جم اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هزار تومان طلا و سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا و سکه در میانه روز رنگ عوض کرد؛ قیمت جدید طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین گزارش‌ها از بازار طلا و سکه، از افزایش ۵۰ هزار تومانی قیمت طلا و ۲۸۶ هزار تومانی قیمت سکه حکایت دارد.

بر همین اساس، هر گرم طلای ۱۸عیار رشد ۵۰ هزار تومانی را تجربه کرد و به قیمت ۳ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با افزایش ۲۸۶ هزار تومانی، ۴۳ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان فروخته شد.

بنا به این گزارش، هر مثقال طلا در بازار ۲۱۰ هزار تومان گران شده و به قیمت ۱۶ میلیون و ۷۸ هزار تومان رسید.

آن‌طور که روند بازار نشان می‌دهد، سکه بهار آزادی ۴۱۵ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی هم ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. به این ترتیب، سکه بهار آزادی به قیمت ۴۰ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷ میلیون و ۲۰۰ رسید.

در این میان، حباب سکه امامی هم با افزایش ۳۷۹ هزار تومانی، به ۶ میلیون و ۷۷۲ هزار تومان افزایش یافت.

اما افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در حالی بود که در آغازین ساعات معاملات دیروز، قیمت‌ها در روندی نزولی قرار گرفته بود؛ به طوری که در لحظاتی، سکه امامی حتی به زیر کانال ۴۳ میلیون تومان هم رفت.

عملکرد یک هفته‌ای بازار سکه امامی، از ریزش ۲.۴ درصدی قیمت سکه امامی حکایت دارد. به این ترتیب، هر قطعه سکه امامی یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. هر گرم طلای ۱۸عیار هم در طول یک هفته گذشته ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

محمد کشتی آرای، فعال بازار طلا درباره وضعیت بازار سکه و طلا می‌گوید: در دو روز اخیر قیمت جهانی طلا تغییری نکرده؛ این در حالی است که تا روز جمعه قیمت اونس به دلیل تنش‌های خاورمیانه با صعود همراه بود. برخلاف این روند، قیمت ارز در بازار کاهش یافتو همین عامل باعث شد از روز شنبه قیمت طلا و سکه به نسبت پایان هفته گذشته سیر نزولی داشته باشد.

وی می‌افزاید: در مجموع روند دو روز اول هفته قیمت‌ها کاهشی بود و با توجه به ثباتی که در بازار ایجاد شده، دادوستد‌ها نیز روال عادی دارد، تقاضای کاذبی در بازار وجود ندارد و حباب سکه تغییرات مختصری داشته است.

کشتی آرای در گفت وگویی در پیش بینی از آینده بازار طلا عنوان می‌کند: در یک هفته اخیر با توجه به آرامش موجود در بازار یک ثباتی ایجاده شده است، اما این روز‌ها نمی‌توان بازار را پیش‌بینی کرد.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت طلا سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • قیمت افغانی به تومان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت درهم امارات امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
  • طلا و سکه در میانه روز رنگ عوض کرد؛ قیمت جدید طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳