Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@19:47:25 GMT

تولید کدام محصولات معدنی افت کرد؟

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۳۷۸۱

تولید کدام محصولات معدنی افت کرد؟

خبرگزاری میزان- آمار تولید ۱۲ کالای منتخب معدنی و صنایع معدنی طی ۱۰ ماهه امسال نشان دهنده کاهش تولید در برخی کالا‌ها است. تاریخ انتشار: 20:30 - 04 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۹۵۲۷

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، آمار تولید ۱۲ کالای منتخب معدنی و صنایع معدنی طی ۱۰ ماهه امسال نشان‌دهنده افت تولید ۳ کالا و همچنین افزایش تولید ۹ کالا در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، تولید شمش آلومینیوم با ۱۹.۷، کنسانتره زغالسنگ ۶.۱ و آلومینا ۱.۹ درصد افت همراه بوده است.

در عین حال بیشترین میزان تولید در این بخش به ترتیب به ظروف شیشه‌ای با ۱۹.۶ درصد، ظروف چینی ۱۶.۲، سیمان ۱۲.۲، محصولات فولادی ۹.۳، شیشه جام ۸.۴، فولاد خام ۶.۸، چینی بهداشتی ۶، کاشی و سرامیک ۵.۳ و کاتد مس ۳.۱ درصد اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: صادرات محصولات فولادی فقط با مجوز وزارت صمت

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رونق تولید اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌های لرستان است، گفت: محصولات سبزی و صیفی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

محمدحسن کیانی‌فر با اشاره به تولید بیش از ۱۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای به‌صورت سالانه در لرستان، اضافه کرد: محصولات صیفی و جالیزی در این گلخانه‌ها کشت می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اعلام اینکه هشت هکتار از سطح گلخانه‌های این استان به گل شاخه‌بریده شامل انواع رز اختصاص دارد، گفت: گل‌های شاخه‌بریده گل‌ها یا غنچه‌هایی به‌همراه ساقه و برگ است که برای دسته‌گل، سبد گل و یا حلقه‌گل استفاده می‌شود.

کیانی‌فر با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود، یادآور شد: شش‌هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول است.

وی با تأکید به صادرات ۹۰ درصد گیاهان دارویی به خارج لرستان، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد مازاد میوه‌های درختی نیز به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صادرات محصولات گلخانه‌ای  گفت: بیش از ۵۰ درصد محصولات گلخانه‌ای این استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گفته کیانی‌فر بیش از ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود.

دیگر خبرها

  • جولان قطعات چینی در بازار خودرو/ بیش از ۸ میلیارد دلار قطعات خودرو و موتورسیکلت وارد کشور شد
  • اکتشاف سنگ آهن در خواف درسال ۱۴۰۲ حدود۱۱۱ درصد افزایش یافت
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالاهای مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است
  • محکومیت ۲۳ میلیارد ریالی یک شرکت تولید شیشه در زاهدان