Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:58:32 GMT

پارک علم و فناوری سلامت در مشهد افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۴۰۳۳

پارک علم و فناوری سلامت در مشهد افتتاح شد

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم گفت: اقتصاد سلامت یکی از فعالترین اقتصادها بویژه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به شمار می‌رود.
دکتر محسن تفقدی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با قدمت ۷۰ ساله و داشتن ۹۰۰ عضو هیات علمی، ۹ هزار دانشجو و همچنین هشت سال سابقه فعالیت در زمینه فناوری سلامت صبغه طولانی در حوزه اقتصاد سلامت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت در راستای ماموریت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال ۹۲ پیگیری شده که با فراهم آمدن مقدمات و زیرساخت‌های لازم این مجوز از شورای گسترش وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۷ اخذ شد و امروز در پژوهشکده بوعلی شروع به کار کرد.
وی گفت: در پارک علم و فناوری سلامت بیشتر متمرکز به حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، آی.تی سلامت و  فناوری در زیرمجموعه هایی مانند بایوتکنولوژی، فناوری سلامت، انفورماتیک پزشکی و علوم شناختی هستیم.

تفقدی افزود: پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در فضایی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع مناسب برای فعالیت‌های پارک علم و فناوری سلامت راه‌اندازی شده است که رویکرد اصلی آن حمایت و تسهیل‌گری بویژه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حدود ۱۰۰ شرکت فناور در مراکز رشد همکاری دارد که ۱۵ شرکت از این تعداد دانش‌بنیان بوده و سابقه خوبی در این زمینه دارند، بطوریکه اولین محصول مبتنی بر فناوری نانو حوزه دارویی در کشور به نام "سینادوکسوزن" در این دانشگاه ساخته شده است.
وی گفت: در این مرکز چند داروی دیگر در حوزه نانو برای درمان سالک و بیماری‌های دیگر با دانش فنی به تولید رسیده است.
تفقدی وجود ۳۰ بیمارستان در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی را پشتوانه و ظرفیت مطلوبی در حوزه اقتصاد سلامت دانست و افزود: این بیمارستان‌ها  بیش از  ۷۰ درصد بازار اقتصادی محصولات تولید شده در حوزه سلامت را پوشش می‌دهند.
 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با داشتن بیش از ۹ هزار دانشجو و ۲۳ هزار کارمند بهداشتی و درمانی و ۵۰ مرکز تحقیقاتی به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور به شمار می‌رود.

برچسب‌ها مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد پارک علم و فناوری سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله سلامت خانواده است که در سال قبل در دو شهرستان اجرایی شد و اجرایی شدن این برنامه در سایر شهرستان‌ها و روستاها می‌تواند اثرگذار باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: در هفته سلامت که از اول اردیبهشت تا هفتم همین ماه ادامه دارد شعار محوری سلامت خانواده با مشارکت مردم در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: ما در هفته سلامت برنامه‌های متنوعی در نظر داریم که بخشی از آنها انجام پذیرفته و بخشی نیز در ادامه هفته سلامت انجام خواهد گرفت. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مجموعه‌های مختلف شبکه بهداشت و درمان استان در این هفته برنامه‌های خوبی اجرا خواهند کرد که گزارش این اقدامات از طریق رسانه‌ها و نشریات به اطلاع مردم  استان خواهد رسید. 

وی تصریح کرد: بنا داریم در این هفته جشنواره رسانه‌ای سلامت نیز در استان برگزار کنیم و از ظرفیت رسانه‌ها برای تولید محتوای مناسب در این حوزه بهره ببریم این برنامه در پارک غدیر شهر بندرعباس و پس از برگزاری نشست‌های تخصصی بهداشت برگزار می‌شود. 

جاودان با اشاره به مهم ترین برنامه‌های حوزه سلامت استان اظهار داشت: ما در حوزه تخت‌های بیمارستانی کمبودهایی داشتیم اما با همکاری همه‌جانبه مدیران استانی ساخت هزار تخت بیمارستانی در دستور کار است و در این دولت به نتیجه خواهد رسید. 

وی ادامه داد: کار مهم دیگری که در حوزه سلامت و بهداشت و درمان استان در حال انجام است مسئله دانشکده های علوم پزشکی در شرق و غرب استان بود که امیدواریم در نتیجه این دانشکده‌ها مردم دسترسی مناسبی به خدمات درمانی داشته باشند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله سلامت خانواده است که سال قبل در دو شهرستان اجرایی شد و اجرایی شدن این برنامه در سایر شهرستان‌ها و روستاها می‌تواند اثرگذار باشد. 

انتهای پیام/864 

دیگر خبرها

  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • طرح«سلامت خانواده و نظام ارجاع» از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • آیین افتتاح برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهر زاهدان
  • جلب مشارکت خیرین در امر سلامت ضروری است