Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@20:25:34 GMT

تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۴۰۵۰

تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۲۰

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه خواستار تحقیقات درمورد افشای اطلاعات محرمانه از جلسه‌ای با قانونگذاران آمریکایی درمورد مداخله روسیه در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، ‌وی در حالی که کاخ سفید را برای سفر به هند ترک می‌کرد، به خبرنگاران گفت در جریان اطلاعاتی مبنی بر اینکه روسیه درصدد تقویت ستاد انتخاباتی «برنی سندرز» نامزد دموکرات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاست، ‌قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع وابسته به کنگره آمریکا به رویترز گفت که مقام‌های اطلاعاتی به قانونگذاران آمریکایی گفته‌اند که روسیه در نشر اطلاعات دروغ و تبلیغات برای کمک به سندرز و ترامپ در انتخابات آتی آمریکا دست دارد.

این در حالی است که «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که اطلاعاتی بدست آورده که نشان می‌دهد روسیه به دنبال دخالت در تبلیغات انتخاباتی ترامپ به امید کمک به پیروزی دوباره وی است.

سخنان اوبرایان به دنبال روایت‌های ضد و نقیضی که به تازگی از نشست‌های محرمانه بریفینگ (گزارش دهی) مقام‌های امنیتی آمریکا درز یافت، مطرح شده است.

یک مقام امنیتی آمریکا در این زمینه گفت، قانونگذاران آمریکایی نگفته‌اند که روسیه به طور مستقیم به ترامپ کمک می‌کند. اما برخی دیگر از افراد مطلع از محور گفت‌وگوها در این جلسه تاکید کردند که به آنها گفته شده کرملین به دنبال کمک به نامزدی ترامپ در انتخابات پیش رو است.

تحقیقات دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی که مسئولیت آن را رابرت مولر بازرس ویژه برعهده داشت به این نتیجه رسید که عملیاتی که کرملین نقش اصلی را در آن ایفا می‌کرد از طریق استفاده از حملات سایبری و رسانه‌های اجتماعی سعی در ایجاد اختلاف در آمریکا داشته است.

سندرز سناتور نامزد انتخابات ۲۰۲۰ روز جمعه گفت مقام های اطلاعاتی آمریکا ماه گذشته او را از تلاش های روسیه برای افزایش شانس وی به منظور شرکت در انتخابات به عنوان نامزد دموکرات‌ها مطلع کردند که می‌تواند چشم انداز پیروزی دوباره ترامپ را تقویت کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روسیه انتخابات 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد

به گزارش ایسنا، بایدن در بیانیه‌ای در این باره گفت: من وضعیت اضطراری درباره فدراسیون روسیه و قوانین اضطراری مربوطه در رابطه با مقررات لنگرگیری و جا به جایی شناورهای مرتبط با روسیه در بنادر آمریکا را به مدت یک سال تمدید می‌کنم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جو بایدن: رهبران اروپایی ترامپ را به موسولینی تشبیه می‌کنند جو بایدن خطاب به ترامپ: بزرگ شو و توئیت کردن را تمام کن

دیگر خبرها

  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • مقام سابق اطلاعاتی آمریکا: حمله ایران به اسرائیل موفق بود
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • جمهوری خواهان، ترامپ را منبع اطلاعاتی معتبرتری نسبت به پنتاگون می‌دانند
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد