Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:40:54 GMT

مورد ابتلا به کرونا در خلخال مشاهده نشده است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۴۲۲۲

مورد ابتلا به کرونا در خلخال مشاهده نشده است

دکتر ابوالفضل باقری شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تا امروز هیچ مورد مثبتی از وجود ویروس کرونا در مراکز درمانی، درمانگاهی و خانه‌های بهداشت روستایی این شهرستان مشاهده ،گزارش و ثبت نشده و شایعات مربوط به ابتلای چند نفر به این ویروس در خلخال کاملا بی اساس است .

وی افزود: با رعایت بهداشت فردی و  با پرهیز از روبوسی کردن، دست دادن و حضور در محافل عمومی می‌توان احتمال ابتلا به ویروس کرونا را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشکده علوم پزشکی خلخال اظهار کرد: مردم به هیچ وجه از داروخانه‌ها ماسک‌های گران‌قیمت نخرند چرا که وزارت بهداشت در روزهای آینده مقدار قابل توجهی ماسک در اختیار دانشکده‌های علوم پزشکی، مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت قرار خواهد داد که علاوه بر جلوگیری از سوء استفاده سودجویان در بازار، ماسک به صورت رایگان به دست مردم برسد. 

باقری با بیان اینکه رعایت بهدشت فردی تنها راهکار مقابله با گسترس ویروس کرونا است، گفت: استفاده از ماسک‌های معمولی توانایی جلوگیری کامل از ابتلا به این ویروس را ندارد و حتی ماسک‌های مخصوص فیلتردار مورد تایید وزارت بهداشت و درمان  تا زمان بسیار محدود کاربرد دارد.

فریدون بابایی فرماندار ورییس شورای سلامت وامنیت غذایی خلخال نیز در گفتگو  با ایرنا شایعات مربوط به انتقال بیماران کرونای استان به بیمارستان خلخال را بی‌اساس دانسته وگفت:این گونه   صحبت‌ها کذب محض است.

وی اظهار کرد: مرکز تروما در شهر اردبیل برای بستری بیماراناحتمالی کرونا در نظر گرفته شده  و همچنین قسمتی از بیمارستان‌های سایر شهرها نیز برای پذیرش بیماران مشکوک همان شهر ضدعفونی و بعنوان یک فضای ایزوله آماده‌سازی شده که این اقدام در بیمارستان امام خمینی (ره)  خلخال نیز جهت خدمات بهتر به مردم صورت گرفته  است.

فرماندار خلخال از عموم شهروندان خواست که به شایعات مختلف در خصوص این بیماری بی‌اعتنا بوده و اخبار مربوط به وقایع شهرستان را فقط از طریق خبرگزاری‌ها و منابع رسمی  دنبال کنند .

بابایی اظهار کرد: طی جلسه ستاد پیشگیری بیماری کرونا مقرر شد هر گونه اخبار مربوط به این بیماری  از طریق دانشکده علوم پزشکی خلخال منعکس شود.

و مقرر شد در جهت اطلاع‌رسانی و انتشار پیام‌های بهداشتی، همکاری بیشتری بین دانشکده علوم پزشکی و مرکز بهداشت خلخال با رسانه‌های رسمی  صورت پذیرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا خلخال وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خلخال وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا خلخال وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۴۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها در آغاز سخنانش روز تحقق «وعده صادق» و عملیات غرورآفرین نیرو‌های مسلح در پاسخ به دشمن صهیونیستی را «یوم الله» خواند و گفت: در قرآن به موسی وحی شده است که مردم را به یاد روز‌های خدا که تجلی اراده و قدرت خداوند است، بیندازد. در این عملیات نیز اراداه خدا در پیروزی مسلمانان بر طاغوت و مستکبران تحقق یافت و «یوم الله» دیگری رقم خورد.

وی افزود: این اتفاق بزرگ و تاریخ ساز و تحول آفرین هیمنه امپراتوری رسانه ای، سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی استکبار و صهیونیست را فروریخت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این که اهمیت عملیات «وعده صادق» به تعبیر مقام معظم رهبری به دلیل اراده‌ای بود که ملت از خود نشان داد، گفت: تربیت یافتگان مکتب امام (ره) و مقام معظم رهبری که در محدودیت‌های تحریم از تلاش، جهاد و پیشرفت باز نایستادند، اراده ملت غیور و عزیز ایران را که اهمیت آن از شلیک و اصابت موشک‌ها بیشتر بود، بر دشمن صهیونیستی تحمیل و مسلمانان و مستضعفان جهان را خشنود و سربلند کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی در ادامه وزارت بهداشت را دستگاه مهم و راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: خوشبختانه در مدیریت جدید این مجموعه راهبردی و نخبه، شاهد ارتقای تلاش‌های انقلابی، جهادی، فرهنگی و دینی هستیم.

وی با بیان اینکه نخبگی، ارتباطات وسیع و خدمتگزاری به مردم سه ویژگی مهم وزارت بهداشت و نظام سلامت کشور است، اظهار داشت: وزارت بهداشت از مرکز تا دورترین نقاط کشور تحت شبکه بهداشتی و درمانی با مردم ارتباط دارد و به آنها خدمات سلامت ارائه می‌دهد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: مردم مهم‌ترین نیاز‌های خود را که کسب سلامتی است در وزارت بهداشت جستجو می‌کنند و امکان خدمتگزاری به مردم و اثرگذاری در کشور از ویژگی‌های این وزارتخانه است.

حجت الاسلام و المسلیمن رستمی عین اللهی را برادر، دوست و همسنگر قدیمی معرفی کرد و گفت: وزیر بهداشت در کنار سبقه علمی و آموزشی، نسبت به موضوعات مختلف حوزه سلامت دغدغه‌مند بوده و اقدامات ایشان موجب ارتقای جایگاه نظام سلامت شده است.

وی با اشاره به اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از ابتدای تاسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی در این دانشگاه‌ها حضور داشته است، ابراز داشت: فرصت خدمت، همراهی و همکاری نهاد با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، حتی با آمدن جریانات سیاسی مختلف در بهترین وضعیت قرار داشته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی را از اعضای باسابقه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها معرفی کرد و گفت: ایشان به مدت بیش از ۳۰ سال نماینده رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده و سال‌ها به عنوان معاون سیاسی و منابع انسانی نهاد فعالیت کرده اند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وی در پایان ابراز امیدواری کرد تاسیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت مایه خیر و برکت و موجب کسب توفیقات بیشتر در حوزه سلامت و افزایش انسجام و هماهنگی‌ها در ارتباطات این نهاد با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی
  • طرح سلامت شهری در استان اصفهان اجرایی می‌شود
  • سلامتی و خوشبختی خانواده‌ها در دست اعضای یک جامعه است