Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-18@23:48:33 GMT

مرگ شهروند خوافی هیچ ارتباطی با ویروس کرونا ندارد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۴۳۲۳

خرداد: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علت مرگ فردی که در شهرستان خواف جان خود را از دست داده، هیچ ارتباطی با ویروس کرونا ندارد.
به گزارش خرداد ، حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در شهرستان خواف برخی افراد به پخش شایعه‌ای مبنی بر گرفتار شدن و فوت فردی به دلیل مبتلا شدن به ویروس کرونا پرداختند که در این خصوص اعلام می‎گردد فوت این شخص هیچ ارتباطی به ویروس کرونا نداشته و علت اصلی مرگ وی مورد دیگری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین در خصوص یک عکس که در آن فردی خود را یکی از پرسنل بیمارستان نیشابور معرفی کرده بود و برای نداشتن لباس مناسب جهت مواجهه با بیماران مشکوک به ویروس کرونا در فضای مجازی انتشار داده بود، اظهار کرد: لباس‎های ویژه برای کسانی است که بیماران به لحاظ تنفسی ایزوله می‏‌شوند.
رحیمی افزود: اگر بیماری داشته باشیم که از نظر تنفسی باید ایزوله شود از لباس‎های مخصوص، عینک و ماسک باید استفاده گردد، حتی اگر فردی که سل همراه با سرفه نیز داشته باشد همین لباس‎ را باید پوشید.
وی همچنین عنوان کرد: تاکنون در سطح استان خراسان رضوی هیچ موردی از ابتلا شدن شهروندان به ویروس کرونا نداشتیم و اگر موردی هم باشد از سوی مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه به مردم توصیه نمود: حتما بهداشت دست، بهداشت فردی، رعایت فاصله یک متر، دست ندادن، روبوسی نکردن و شستن دست‎ها را به جد رعایت کنند، اگر شهروندان این موارد را رعایت کنند هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.
وی با بیان اینکه عموم مردم به ماسک به خصوص ماسک فیلتردار نیازی ندارند، افزود: افراد اگر دچار کسالت و بی‎حالی شدند در منزل بمانند و به استراحت بپردازند، همچنین مواد غذایی تازه شامل میوه‎جات و سبزیجات تازه مصرف کنند تا سیستم ایمنی بدنشان تقویت شود.
رحیمی تصریح کرد: اگر افراد احساس کردند بیماریشان از یک سرماخوردگی عادی شدیدتر است به پزشک مراجعه کنند، البته این افراد باید تا رسیدن به پزشک از ماسک استفاده کنند، چرا که عطسه و سرفه ویروسی که شاید آنفولانزا، سرماخوردگی عادی و یا کرونا باشد، در فضا منتشر می‌شود. برچسب ها: کرونا ، خواف

منبع: خرداد

کلیدواژه: کرونا خواف ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۴۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • وسایل حفاظت فردی در کار با برق
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن