Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به هشدار وقوع سیلاب در استان، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی کامل برای این مسئله را داشته باشند.
به گزارش خرداد ،اقبال عباسی چهارم اسفندماه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد قطعی از کرونا ویروس در استان گزارش نشده است، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش ‭‭‭‭۱۵۰‬‬‬‬ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان هاجر پیش‌بینی شده است و در تمامی شهرستان‌ها نیز یک بخش به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، افزود: فعلا تا پایان هفته مراکز آموزشی تعطیل هستند، اما در صورت نیاز این تعطیلی با تصمیم اعضای شورای تأمین تمدید می‌شود.
وی از لغو اردوهای راهیان نور، گردهمایی‌ها و سایر تجمعات تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: فرمانداران هیچ‌گونه مجوزی برای برگزاری تجمعات عمومی صادر نکنند و دستگاه‌های اجرایی نهایت همکاری را با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند.
عباسی با اشاره به هشدار وقوع سیلاب در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: پیش‌بینی ‭‭‭‭۱۵۰‬‬‬‬ میلی‌متر بارش باران و برف در چهارمحال و بختیاری از سوی سازمان هواشناسی اعلام شده است، دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی کامل برای این مسئله را داشته باشند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: نیاز است بخشی از آب سدها برای جلوگیری از سرریز شدن رها و مسیل رودخانه‌ها لایروبی شود، همچنین دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به اعزام نیرو و تجهیزات به نقاط حادثه‌خیز از آغاز بارش‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.وی تصریح کرد: فرمانداران نیز محل‌های خطر را شناسایی و به دستگاه‌های مربوطه کتبا یادآوری کنند، در صورت بی‌توجهی دستگاه، برخورد لازم صورت می‌گیرد.
عباسی با تأکید بر اینکه لایروبی رودخانه‌ها جزو وظایف ذاتی وزارت نیرو است، خاطرنشان کرد: نباید اعتبارات بحران صرف هزینه‌های جاری دستگاه‌ها شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: ستاد مدیریت بحران با همکاری دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارسال پیامک هشدار وقوع سیل اقدام کند، همچنین لیست ماشین‌آلات مربوط به مدیریت بحران آماده شود تا در مواقع مورد نیاز در مورد آن تصمیم‌گیری کنیم.
وی افزود: در صورت نیاز می‌توان از دستگاه‌های بخش خصوصی نیز به صورت امانتی استفاده کرد، اما اولویت استفاده از ماشین‌آلات دولتی است.
عباسی در پایان خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای تأمین آذوقه روستاهای در معرض خطر قطع ارتباط در سیل روزهای آتی از طریق جمعیت هلال‌احمر اندیشیده شود. برچسب ها: سیل

منبع: خرداد

کلیدواژه: سیل استاندار چهارمحال و بختیاری دستگاه های اجرایی داشته باشند دستگاه ها وقوع سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید

محمد عشقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: نیرو‌های هلال احمر پس از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر وزش تندباد و بارش رگباری باران به حالت آماده باش درآمدند.

وی افزود: در این رابطه و براساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه استان یزد به خصوص در شهرستان‌های میبد و اردکان و بهاباد شاهد بارندگی و وزش باد خواهند بود.

وی گفت: بر این اساس؛ به هموطنان توصیه می‌شود از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفر‌های برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب، شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند. دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

عشقی با بیان اینکه بر همین اساس نیرو‌های جمعیت هلال احمر در آماده باش به سر برده و آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • شناسایی ۱۱۲ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی در چهارمحال و بختیاری
  • دیدار استاندار چهارمحال و بختیاری با خانواده فرمانده جانباز مرحوم حاج محمد کیانی
  • ملاقات عمومی استاندار چهارمحال و بختیاری با مردم
  • اعزام ۱۳ نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر بام ایران برای امدادرسانی در چهار حادثه
  • آغاز طرح افزایش سواد سلامت عشایر کشور + تصاویر