Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تا کنون ۱۸ بیمار مشکوک به بیماری ویروسی کرونا در استان بستری شده‌اند که حال ۵ نفر آنان مساعد نیست. ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

سراج‌الدین عارف‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با بیان اینکه اگر نکات بهداشتی از سوی مردم رعایت شود، ابتلا به بیماری کرونا کاهش می‌یابد، اظهارداشت: علایم بیماری کرونا کاملا مشابه با بیماری آنفلوآنزا است که در ماه‌های گذشته در کشور و به تبع آن در استان نیز اپیدمی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مردم با رعایت یکسری نکات بهداشتی از جمله شست‌وشوی کامل دست‌ها، اجتناب از روبوسی و دست دادن، عدم تردد در مکان‌های شلوغ و پرازدحام و غیره می‌توانند شیوع ابتلا به این بیماری را کاهش دهند.

70 هزار ماسک ساده در داروخانه‌های شبانه‌روزی استان اردبیل توزیع شدارسال آزمایش 70 نفر مشکوک به کرونا به تهران؛ 100 هزار کالای مراقبت شخصی در گیلان توزیع شدآزمایشگاه ویژه تشخیص ویروس کرونا در بیرجند راه‌اندازی شد

رئیس مرکز بهداشت استان بیان داشت: تا کنون در استان 18 بیمار مشکوک به کرونا در بخش‌های ایزوله بیمارستان‌های تعیین شده، بستری شده‌اند که حال 5 نفر آنان مساعد نیست.

وی گفت: از همه این بیماران مشکوک تست کرونا گرفته شده اما هنوز نتایج بررسی‌ها به استان اعلام نشده است.

عارف‌نیا افزود: بیمارستان‌های استان به حالت آماده‌باش درآمدند و برخی از ساختمان‌ها و سوله‌های هلال احمر نیز در صورت نیاز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی همچنین بیان داشت: از امروز ملاقات با بیماران در بیمارستان‌های استان تا اطلاع ثانوی نیز ممنوع است. این تصمیم با هدف جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا گرفته شده است.

انتهای پیام/582/ ع

R41471/P/S6,70/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات‌رسانی به ٢ هزار بیمار سرپایی و بستری بیمارستان شهید کامیاب

به گزارش قدس خراسان، مسعود خانی اظهار کرد: در دور نخست سفرهای نوروزی روزانه ٢۰۰ مراجعه‌کننده به بخش اورژانس بیمارستان شهید کامیاب داشتیم که ۶۰ درصد آن‌ها موارد بستری و ۴۰ درصد دیگر هم سرپایی‌ها بودند و این عدد به نسبت مدت مشابه سال قبل تفاوت کاهشی و افزایشی نداشته است.

وی تصریح کرد: در طی ١۰ روز اخیر ۶۰ عمل جراحی اورژانسی در اتاق عمل بیمارستان شهید کامیاب انجام شد که ٩۰ درصد آن ها مربوط به تصادفات شهری و جاده‌ای بود.

مدیر بیمارستان شهید کامیاب با بیان اینکه در این مرکز درمانی تعداد ٣۰۰ تخت فعال داریم و برای ایام نوروز نیز افزایش ٢۵ درصدی تخت‌ها را داشتیم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌های این بیمارستان اشغال بوده و میانگین بستری بیماران هم ۴٨ ساعت است، خوشبختانه در حال حاضر مورد بد حال و با وضعیت وخیم نداریم.

خانی تأکید کرد: توصیه اکیدمان به مسافران نوروزی این است که در رانندگی‌ها عجله‌ای برای زودتر رسیدن به مقصد نداشته باشند، چرا که بیشترین حوادث در نزدیکی مقصد رخ داده و اکثر بیماران بیمارستان شهید کامیاب هم مصدومان حوادث به وقوع پیوسته در ٣۰ کیلومتری پایانی مقصد بودند.

وی در رابطه با حضور پرستاران بیمارستان شهید کامیاب در مأموریت‌های ایام نوروز ١۴۰٣ در حرم مطهر رضوی، بیان کرد: تعداد ١۵ پرستار بیمارستان در تیم‌های واکنش سریع و بیمارستان صحرایی حرم مطهر رضوی مستقر هستند و در مأموریت‌های ویژه این ایام خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیر بیمارستان شهید کامیاب در خصوص مأموریت ویژه شب‌های قدر، گفت: در شب‌های قدر به جز پزشکان اعضای کادر درمان مستقر در هر شیفت، یک پزشک عمومی، ٢ متخصص اورژانس، ٢ متخصص بیهوشی، ٢ متخصص ارتوپدی، یک جراح مغز و اعصاب، یک جراح عمومی و بیش از ١۰۰ پرستار آماده خدمت‌رسانی هستند.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • ارائه خدمات آزمایشگاهی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در تعطیلات نوروز در هرمزگان
  • بستری بیش از ۴۷۱ هزار نفر در بیمارستان از آغاز طرح سلامت نوروزی
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • افزون بر ۶ هزار بیمار به اورژانس مراکز درمانی شاهرود مراجعه کردند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • خدمات‌رسانی به ٢ هزار بیمار سرپایی و بستری بیمارستان شهید کامیاب
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود