Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری یکشنبه ۴ اسفند در برخی مناطق شمال غرب، غرب و شمال شرق بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می‌شود. از بعدازظهر فردا ۵ اسفندبا ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب به کشور ابتدا در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران و در جنوب بارش باران شروع و به تدریج به مناطق مرکزی و دامنه‌های البرز کشیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز سه شنبه با تقویت این سامانه، گستره آن علاوه بر زاگرس مرکزی،‌ غرب و جنوب غرب،‌ مرکز،‌ دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق را نیز فرا می‌گیرد. چهارشنبه ۷ اسفند بارش در این مناطق ادامه دارد و روز پنجشنبه بارش پراکنده در شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت و به تدریج این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بارش در دامنه های زاگرس مرکزی،‌ دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور سه‌شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه و در شمال شرق شدید پیش بینی می‌شود.

از بعدازظهر سه‌شنبه با توجه به جریانات شمالی، دمای هوا در نوار شمالی کشور به طور محسوسی کاهش یافته و با افزایش وزش باد، دریای خزر نیز مواج خواهد شد.

خلیج‌فارس نیز از اواخر دوشنبه تا چهارشنبه مواج است. همچنین سه شنبه در شمال غرب و جنوب غرب و چهارشنبه در شرق، جنوب شرق و جنوب وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در مناطق جنوبی و شرق با گردوخاک همراه خواهد بود.

کد خبر 486356 برچسب‌ها آب و هوا - ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران شمال شرق سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۴۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش باران در استان‌های جنوبی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما براساس پیش بینی سازمان هواشناسی بارندگی امروز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، هرمزگان، جزایر خلیج فارس، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان آغاز شده است.

هشدار سطح قرمز صادر شده است.بر اساس این پیش بینی در این استان‌ها بارش شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید و گرد و خاک وجود دارد.

همچنین فردا  چهارشنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان احتمال بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک، تگرگ وجود دارد.

بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفر‌های هوایی ودریایی از پیامدهای احتمالی این سامانه بارشی است.

سازمان هواشناسی از هموطنان خواسته در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تردد نکنند، از سفر‌های برون‌شهری، فعالیت‌های کوه‌نوردی،اجتناب کنند و همه دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان آمادگی کامل داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های شدید در ۵ استان طی امروز و فردا
  • آغاز بارش باران در استان‌های جنوبی کشور
  • هوای اصفهان ۶ درجه گرم‌تر می‌شود / تشدید بارش‌ها همراه با وزش باد در استان
  • هشدار بارش‌های رگباری و کاهش دما در یزد
  • بارش باران و برف در ۱۴ استان | بارش‌های شدید فردا در ۴ استان | دریاهای جنوب تا آخر هفته طوفانی‌اند
  • آماده‌باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان/ بارش شدید باران در جنوب کشور
  • بارش برف و باران و تگرگ از جنوب تا شمال کشور | شدت بارش‌ها در این استان‌هاست
  • رگبار باران و وزش باد شدید در ۱۰ استان / سامانه بارشی پنجشنبه از کشور خارج می‌شود
  • رگبار باران و وزش باد شدید در ۱۰ استان / پنجشنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود
  • بارش شدید باران در ۶ استان / دمای صفر درجه‌ای در همدان