Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران و قرارگاه زیستی و سلامت استان ایلام با موضوع بیماری کرونا و پیش بینی وقوع سیل اظهار داشت: با موافقت نماینده ولی فقیه در استان مراسم های اعتکاف امسال و اعزام روحانیون از قم به استان ممنوع شد و همچنین اجرای کنسرت، مسابقه های ورزشی، نمایشگاه بهاره و راهیان نور لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع بیماری همه گیر کرونا علاوه بر لغو تمام فعالیت های ورزشی گروهی، هیچ تیمی از ایلام به مسابقات خارج استان اعزام نشود و ایلام نیز میزبان هیچ تیم و مسابقه ای نشود و تیم های ایلامی که اکنون در مسابقات خارج استان هستند باید قبل از بازگشت به ایلام قرنطینه و آزمایش شوند و در صورت تایید سلامتی آنها از سوی وزارت بهداشت مجاز به برگشت هستند و نباید بلافاصله بعد اتمام مسابقه به استان مراجعه کنند.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: همه اماکن عمومی و پرتردد نظیر مساجد به ویژه مساجد محل اخذ رای، فرودگاه، ترمینال، پایانه مرزی مهران و گمرک باید به طور مرتب ضدعفونی و پایش شوند و همچنین دانش آموزان و کارکنان ادارات که احساس نارحتی و کسالت دارند از حضور در محل کار اجتناب کنند و از مسافرت به استان هایی که مورد مثبت کرونا داشته اند به ویژه استان قم پرهیز شود.

استاندار ایلام خواستار تشکیل یک کارگروه متشکل از همه کارشناسان و صاحب نظران دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه های مرتبط با موضوع کرونا از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه، شهرداری و دیگر دستگاه ها شد تا به طور علمی و کارشناسی شده موضوع کرونا را بررسی و در مورد آن تحقیق علمی کنند و به من به عنوان استاندار و مسوول استان مشاوره ها و اطلاعات درست دهند تا بر اساس آن اطلاعات تصمیم های مناسب در خصوص استان اتخاذ شود.

وی در مورد وقوع سیلاب هم از همه فرمانداران و اعضای ستاد بحران در سراسر استان خواست: با بررسی وضعیت شهرستان های تابعه خود و شناسایی نقاط حساس و خطرساز تمهیدات و برنامه ریزی های لازم در خصوص مقابله با سیل پیش رو را اتخاذ کنند.

۱۴ نقطه بحرانی در شهر ایلام شناسایی شده است

شهردار ایلام نیز در این جلسه گفت: ۱۴ نقطه حساس و بحرانی در ایلام شناسایی شده که در این نقاط ۵۰ درصد مشکلات مرتفع شده اما ۵۰ درصد باقیمانده نیازمند اعتبارات بیشتر و کار اساسی و علمی تر است که به زمان بیشتری نیز نیاز دارد.

طالب صادقیان افزود: همچنین علاوه بر لایروبی جداول، مسیل ها و معابر عمومی ۳۰ هزار کیسه شن و ماسه آماده شده تا مغازه دارانی که در پایین دست سیلاب هستند با دریافت این کیسه ها از ورود اب به مغازه های خود جلوگیری کنند و همچنین سازمان آتش نشانی ایلام ۳۰ دستگاه لجن کش را در حالت آماده باش قرار داده است.

 در این نشست مصوب شد با توجه به بضاعت درمانگاهی استان با صلاح دید دانشگاه علوم پزشکی بخش سوختگی بیمارستان امام خمینی (ره) که داری تخت های ایزوله فشار منفی است برای بیماران احتمالی کرونا در نظر گرفته شد و همچنین مقرر شد در صورت لزوم بیمارستان زنان و اطفال ایت الله طالقانی به سایر بیمارستان ها منتقل شود تا این بیمارستان به درمان و قرنطینه مبتلایان احتمالی کرونا اختصاص یابد و همچنین ایجاد یک بیمارستان صحرایی از دیگر پیشنهادهای این نشست بود و در این جلسه مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز بخش سوختگی بیمارستان امام خمینی برای پذیرش مبتلایان کرونا از سوی وزارت بهداشت اختصاص یافت.

برچسب‌ها ایلام قاسم سلیمانی دشتکی ویروس کرونا سیل پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام قاسم سلیمانی دشتکی ویروس کرونا سیل ایلام قاسم سلیمانی دشتکی ویروس کرونا سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، معاون امور اقتصادی استاندار در این همایش با اشاره به اهمیت   گندم و نان ارزش و جایگاه خاص اش در بین خانواده ها گفت:  طبق برنامه مدیریت گندم ، آرد و نان سال گذشته تولید ما به یک میلیون تن رسید که به رتبه ۵ کشوری رسیدیم .

 کرمی افزود: در بحث فراوانی نانوا ها به نسبت جمعیت باید تلاش کنیم مجوز درست صادر بشود و در حق کسی اجحاف نشود .

وی همچنین  گفت: در حوزه تولید و رتبه بندی و توزیع نان هم با مدیریت درستی که انجام شد خوشبختانه مشکلی در حال حاضر در زمینه نان و آرد  نداریم و امسال در زمینه خرید گندم بهتر از گذشته عمل خواهد شد .

معاون استاندار تصریح کرد : در سال جدید مثل سال گذشته با جذب سرمایه‌  برای واحد های تولیدی و احیا و کاهش نرخ بیکاری و بازگشت به چرخه تولید و حمایت های لازم دولت شاهد رونق اقتصادی در واحد های تولیدی و صنعتی هستیم .

وی همچنین با اشاره به تهدیدات و بحران کم آبی بر مدیریت و مصرف درست آب بخصوص در بخش کشاورزی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در ارومیه
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • عادی‌انگاری توهین به مقدسات و اعتقادات ممنوع
  • استاندار جدید مازندران معرفی شد
  • معرفی استاندار جدید مازندران
  • مطالبه تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند از استاندار آذربایجان شرقی
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟+فیلم
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنوراه «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟