Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  یک دانشجوی ایرانی مقیم ووهان به نام علی در ویدئویی اینستاگرامی به عنوان کسی که در مرکز شیوع ویروس کرونا قرار داشته و از نزدیک روند پیشروی آن را رصد می‌کند، اطلاعات مفیدی در این باره به اشتراک گذاشته است.

او در این ویدئو ضمن تاکید بر جدیت این ویروس و عدم شوخی با آن گفت: این ویروس به شدت جدی است آن را شوخی نگیرید و با آن جوک نسازید، احتمال مبتلا شدن هر فردی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشجوی ایرانی مقیم ووهان درباره قدرت مرگ و میر این ویروس تاکید کرد: میزان مرگ و میر این بیماری در مجموع مبتلایان ۲ الی ۳ درصد است، یعنی این طور نیست که اگر کسی مبتلا شد حتما جان خود را از دست می‌دهد بلکه این بیماری مانند سرماخوردگی است با این تفاوت که درمانی برای آن وجود ندارد؛ اما اگر سیستم ایمنی بدن قوی باشد و به اندازه ویتامین سی مصرف کرده و به طور مرتب ورزش کنید می‌توانید به راحتی این ویروس را شکست دهید.

علی درباره اینکه چه افرادی بیشتر در معرض تهدید ویروس کرونا هستند، گفت: این ویروس برای افرادی با سن بالای ۶۰ سال و آن دسته از کسانی که دچار عارضه قلبی و ریوی هستند می‌تواند مشکل ساز باشد. بهتر است این افراد از خانه خارج نشوند و در صورت مشاهده علائم حتما به پزشک مراجعه کنند.

او همچنین درخصوص راه‌های انتقال این ویروس نکاتی را بیان کرد و افزود: کسانی می‌گویند این ویروس از طریق حیوانات خانگی یا هوا ممکن است انتقال یابد، اشتباه می‌کنند، باید بگویم که چنین چیزی نیست و هوا ویروس ندارد. تنها در صورتی ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شوید در تماس با کسی که مبتلا به این ویروس است، باشید و یا فرد مبتلا ماسک نداشته و در فضایی باز عطسه کند که گفته می‌شود پتانسیل درگیر کردن حدود ۱۴ نفر را دارد؛ نکته قابل توجه اینکه این ویروس به مدت ۱۴ روز در بدن به صورت خاموش باقی می‌ماند یعنی ممکن است فردی مبتلا بوده، اما هیچ علائمی نداشته باشد و علت قرنطینه ۱۴ روزه هم همین است.

بیشتر بخوانید: آماده سازی پکیج‌های ویژه برای مردم قم/در زمان نزدیک شکست کامل کرونا را اعلام می‌کنیم

این دانشجوی ایرانی مقیم ووهان افزود: درباره راه‌های پیشگیری به ویژه در استفاده از ماسک نظرات متفاوتی وجود دارد برخی می‌گویند وجود ماسک ضروری نیست، اما برخی هم عکس این نظریه را دارند، اما به طور کلی اگر از ماسک هم استفاده می‌شود باید به طور مرتب تجدید شود این نیست که شما بتوانید یک ماسک را به مدت ۱۵ روز استفاده کنید. در مکان‌های عمومی هم حتما از دستکش‌های یکبار مصرف پرستاری استفاده کنید چرا که دست نباید با هیچ سطحی به طور مستقیم در تماس باشد چرا که اگر کسی ناقل این ویروس باشد، آن ویروس به مدت یک روز در آن محل باقی خواهد ماند، بنابراین شستشوی مکرر دست‌ها با آب گرم و صابون می‌تواند تا حد زیادی از انتقال این ویروس جلوگیری کند. استفاده از مواد ضدعفونی کننده مانند الکل تاثیر چندانی در پیشگیری از این ویروس ندارد و بهترین راه همان شست‌وشوی دست‌هاست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت، سرماخوردگی و صعود به یورو؛ خارجی‌های پرسپولیس در فیفادی چه کردند؟

خارجی های پرسپولیس در فیفادی اخیر عملکرد خوبی داشتند

طرفداری | فیفادی این بار برای پرسپولیس با دستاوردهای متفاوتی برای بازیکنان خارجی این تیم همراه بود.

وحدت هنانوف، مدافع تاجیکستانی پرسپولیس، در بازی برگشت مقابل عربستان دچار مصدومیت شد و وضعیت او برای بازی‌های آینده پرسپولیس نامشخص است.

اوستون اورنوف، هافبک ازبکستانی سرخ‌ها، که به دلیل سرماخوردگی بازی رفت را از دست داده بود، در بازی برگشت مقابل هنگ‌کنگ گلزنی کرد و آمادگی خود را نشان داد.

گئورگی گولسیانی، مدافع گرجستانی پرسپولیس، با تیم ملی کشورش تاریخ‌سازی کرد و برای اولین بار جواز حضور در یورو را کسب کرد.

گولسیانی در این دو بازی فرصت بازی پیدا نکرد، اما در 32 سالگی این فرصت را دارد تا در بالاترین سطح فوتبال در قاره سبز به میدان برود.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • بازگشت یک ستاره به تمرینات پرسپولیس
  • مصدومیت، سرماخوردگی و صعود به یورو؛ خارجی‌های پرسپولیس در فیفادی چه کردند؟
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • دلیل غیبت ۳ ستاره پرسپولیس در تمرینات مشخص شد!
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • دلیل غیبت ۳ بازیکن پرسپولیس در تمرینات مشخص شد!
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!